{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.257 visninger | Oprettet:

Stadig dårlig mave :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille labrador som i alt den tid jeg har haft hende, stort set har haft dårlig mave smiley
Hendes afføring er blød og slimet. Jeg har været til dyrlægen med hende i alt 3 gange nu i løbet af en måned, hvor hun hver gang har fået ormekur, dvs også 3 gange, hvor 2 af behandlingerne var Milbemax og den sidste var Panacur. Dyrlægen har samtidig givet hende en kur med Metronidazol og Zoolac hvor hendes afføring var helt perfekt under behandlingen, men så snart behandlingen stoppede, gjorde den gode mave også, og hun faldt tilbage med diarré. Nu har dyrlægen givet hende en kur mere med Metronidazol dog uden Zoolac denne gang, og straks er maven iorden igen, jeg har bare min tvivl til at det kommer til at holde, så snart behandlingen stopper igen. Jeg har spurgt min dyrlæge om det kunne være foderet, (eukanuba) men hun mente ikke at det kunne være årsagen, dog efter jeg besøgte hende her anden gang sagde hun at jeg godt kunne prøve at skifte over til noget andet som jeg vil prøve at gøre, hvis ikke det virker må jeg prøve med en gødningsprøve men hvad så hvis der heller ikke kommer svar ud fra det?
Nogle som har nogle gode teorier om hvad der kan være galt?
Hun er ellers altid frisk og glad, hun beklager sig ikke og ser ikke ud til at være påvirket på nogen måde af det. hun vokser som hun skal og det hele.
Men det er jo ikke optimalt og vil så gerne at den mave kommer iorden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadig dårlig mave :(
  • #1   13. jul 2010 Er der ikke blevet testet afføring endnu? Synes jeg lyder mærkeligt. Men det kan være parasitter. Det havde Louie, da han var lille og det virkede på samme måde (dog havde jeg ikke dyrlæge ind over med det samme) jeg gav skånekost og zoolac og så blev det normalt. Så snart jeg stoppede med det, så kom den dårlige mave igen

  • #2   13. jul 2010 Undskyld jeg går imod din dyrlæge, men sådan havde jeg det med min gennem et år, før dyrlægen endeligt mente det var eukubanoka
    Så prøv at finde noget foder med kylliing eller fisk med ris eller et andet godt produkt

    Min var igennem røngtenundersøgelse og kikkertundersøgelse uden de fandt noget.
    Udskift foderet over nogle dage


  • #3   13. jul 2010 Uden at være klod på området overhovedet, ville jeg, hvis jeg var dig, prøve noget andet foder - bare for at se, hvad der skete.

    Vores blev fodret med Royal Canin, hvor vi købte ham, og vi kørte selv med det foder i en periode, indtil jeg læste om Acana. Det prøvede vi så at fodre med, blandede foderet lige så stille, som man jo skal osv. osv., og det resulterede altså også i dårlig mave hele tiden. Efter vi skiftede tilbage til Royal Canin har der INTET været :o)

    Men ja, det kan jo være så meget forskelligt ... Er det nogle bestemte godbidder, du anvender, som hun måske ikke kan tåle?


  • #4   13. jul 2010 Det kunne godt være noget foder allergi. Hvis hunden nu er allergisk for korn eller sådan noget, så kan det sagtens give dårlig mave… Havde hun også dårlig mave da du fik hende?

  • #5   13. jul 2010 Afføringen er ikke blevet testet, men det vil jeg da få gjort hvis ikke det ordner sig efter foderskifte. Jeg aner bare ikke hvad jeg så skal prøve med? Havde tænkt lidt på Royal Canin, dyrlægen foreslog Specific men synes jeg ville være træt af at skulle til dyrlægen hver gang for at handle foder. Jeg kunne godt tænke mig noget som er lige til at få fat i, ikke noget jeg er nødt til at bestille hjem i forvejen, men noget jeg kan tage ud og købe når det er nødvendigt. Nogle gode forslag?
    Jeg anvender ingen godbider som sådan, hun har fået hos dyrlægen ellers bruger jeg bare hendes tørkost som godbider.


  • #6   13. jul 2010 Min laradog havde ogs¨å tynd mave i 1½ mdr efter jeg fik ham smiley
    Vi blandede 1 spsk kartoffelmel med en kop lunkten vand, og så gav ham en enganssprøjte med det to gange om dagen i et par dage.
    Det virkede. men stoppede igen. Så prøvede vi med zoolac. og det virkede rigtig godt.

    Kan de ikke få tynd mave af ormekuren?

    Jeg ville prøve at skifte foder hvis jeg var dig. Evt bløde det op, så det ikke er så hårdt for maven. og så ikke giv andet end foder.


  • #7   13. jul 2010 Hun har haft det i alt den tid hun har været hos mig, jeg fik kun en lille smule foder med til at starte på men jeg havde allerede købt eukanuba til hende inden hun kom med hjem. De foderpiller hun fik før vi fik hende var meget små på størrelse med en gajol pastil og for nemme at bare sluge så derfor valgte jeg at skifte over.

  • #8   13. jul 2010 Det bedste råd jeg kan give dig er at sætte din lille hund på Intestinal med det samme og køre det i hvert fald 5 dage - og så derefter over på almindeligt foder igen - ganske langsomt - og IKKE Eukunuba, men noget andet.....
    For når først mavsen er slået sårn der i stykker så blir det ikke godt igen når man fortsætter med sit almindelige foder - maven skal have ro til at helbrede sig selv :o)
    Og samtidig med Intestinal kan du stadig give Zoolac for at gøre det endnu bedre
    Go bedring


  • #9   13. jul 2010 Vi bruger Kronch fra hennes petfood. det er lavet på laks. det er vi rigtig glade for. de får en flot pels, og så er det godt for deres led osv, pga der er olie i.
    Og så er det ikke fyldt med korn osv, så de har ikke så meget afføring.


  • #10   13. jul 2010 Hun vil ikke have opblødt foder smiley Så gider hun simpelthen ikke spise det, så der er jo ikke så meget at gøre.
    Hendes afføring er meget mørk, ved ikke om det er en skidt ting.
    Jeg er simpelthen så blank med det her, synes der er så mange ting der kan være galt, men det er jo med at finde ud af det og få gjort noget.
    Jeg tror jeg vil prøve Royal Canin hvis ikke der er nogen som protesterer med noget bedre? smiley og ellers må jeg jo få sendt den gødningsprøve ind hvis ikke det ordner sig.


  • #11   13. jul 2010 Kaster mig lige ind igen - køb Intestinal hos dyrlægen - din lille hunds mave har brug for fred og ro til at hele sig igen - og det sker ikke hvis du "bare" skifter foder :o(

  • #12   13. jul 2010 Nogen som kan give et præcist navn på et muligt hvalpefoder som indeholder de ingredienser en labrador hvalp skal have? Hvis nogen skulle have styr på det? for jeg synes simpelthen det er så svært med den jungle af foder der findes på markedet og jeg kan ikke rigtig gøre mig klog på noget.
    Så hvis nogen har et navn, som feks det hun får nu hedder: "Eukanuba Puppy 1-24 Months Large Breed Rich in Chicken"
    Det ville bare være en kæmpe hjælp.


  • #13   13. jul 2010 Jeg har lige snakket med en anden dyrlæge fra et dyrehospital og hun fortalte mig så at den kur med Metronidazol som min første dyrlæge gav mig er en kur mod Giardia, så der er hun da heldigvis kommet mig i forkøbet. Så det bliver hun jo åbenbart behandlet imod lige pt.
    Vi snakkede så om foderskift og det er jo ikke engang sikkert at det er nødvendigt hvis ikke det er foderet der er noget i vejen med, og det kan også være for meget at skifte foder lige nu hvis hendes mave er helt i stykker, hvilket den nu nok er med så lang en periode med diarré, så vi kom frem til at vente lidt med at skifte, og se om behandlingen virker og ellers har jeg aftalt at komme ned med en afføringsprøve og så må vi evt prøve med at skifte foder hvis det kommer dertil.
    Ellers tusind tak for alle jeres teorier og svar smiley Det kan jo stadig være jeg bliver nødt til at skifte foder så helt forgæves har det jo ikke været ^^


  • #14   13. jul 2010 hmmm ved ikke om jeg bare forsvinder i mængden af svar :o) men vil altså virkelig opfordre dig til at høre dyrlægen om ikke din hund skal have Intestinal foder i en lille uges tid for at hjælpe maven på vej....

    sumo har lige haft dårlig mave - flydende, slimet afføring osv han har fået Cani Kur, Zoolac, fastet osv intet hjalp - så fik vi Intestinal og allerede efter 1 dag er han nu (endelig) i bedring :o)


  • #15   13. jul 2010 Du forsvinder skam ikke i mængden, jeg har læst dine indlæg, men som sagt så er vi jo ved at prøve noget lige nu, jeg har lige snakket med en dyrlæge idag og vi skulle lige se tiden an med den her kur, den første hun fik var ikke af ret meget, hun har fået en større dosis den her gang. Jeg ved ikke om det er meningen jeg skal have hende på Intestinal da jeg ellers ville tro dyrlægen ville foreslå det hvis det er nødvendigt, jeg har søgt lidt på det på nettet og kan ikke rigtig finde noget om det. Men hvis ikke kuren virker og der ikke er noget at se i en gødningsprøve og dyrlægen ikke kommer med bedre forslag så vil jeg da prøve at spørge ind til det.
    og mange tak for opfordringen smiley


  • #16   14. jul 2010 Det var godt :o) ville bare så gerne hjælpe - ved præcis hvordan det er at ha en lille hund med dårlig mave :o(
    Intestinal er noget man kun kan få hos dyrlægen - det er specialfoder - det er noget med at det er forarbejdet/nærmest "fortykket" så maven ikke skal arbejde så meget med at nedbryde maden - så maven i stedet får fred og ro til at restituere sig - det virker super for Sumo :o)
    God bedring :o)


  • #17   14. jul 2010 Jeg vil helt klart anbefale Wolblut… Jeg bruger det til Zena og er rigtig glad for det.
    På mypets.dk skriver de f.eks.: ”Wolfsblut er et højkvalitets hundefoder som indeholder bl.a. over 50 % kød i tørret form, hvilket svarer til ca. 70-80 % fersk kød. Wolfsblut hundefoderet er kornfrit hvilket gør det meget anvendeligt til allergihunde og andre hunde som har problemer med fordøjelsen”.


  • #18   15. jul 2010 Tusind tak for al hjælpen =) Jeg har hørt om så mange forskellige fodermærker men dog ikke Wolblut. Jeg vil da lige tage og kigge lidt på det, kunne jo godt være løsningen hvis hun skal have noget andet smiley
    og når jeg skal til dyrlægen vil jeg også lige forhøre mig om det Intestinal (:


  • #19   15. jul 2010 Wolfsblut* fandt jeg så ud af det hed xP

Kommentér på:
Stadig dårlig mave :(

Annonce