Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blå øjne?
  • #1   17. jul 2010 Mener det er en genfejl.
    øh. Man køber altså ikke hund efter øjenfarve? Hvis du gerne vil have en med blå øjne?

• #2   17. jul 2010 der er visse racer, hvor de kan få det - siberian husky er nok en af de mest kendte racer, hvor blå øjne er meget normal. Ved en del racer er den en fejl, hvis de har blå øjne

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #3   17. jul 2010 Trine: Hvorfor gør man ikke det, hvis det er det man vil have? Hvis hunden alligevel passer til en, så kan det vel være lige meget om man går efter øjenfarve eller ej?

• #4   17. jul 2010 Min Xenia er bluefawn og hendes øjne var helt lyseblå som 10 ugers. I dag er de stadig blå, men meget mørke, så man kun kan se det i lyset..

• #6   17. jul 2010 Merle kan også give blå øjne

• #7   17. jul 2010 Hunde med farven Blue merle kan have blå øjne.

• #8   17. jul 2010 Australian Shepherds kan også have blå øjne, min Blue har en lille smule blåt i det inderste af hendes højre øje.

• #9   17. jul 2010 Okay...
    Trine K - Nej, det ved jeg da godt, at man ikke gør. Og det har jeg da hellere ikke tænkt mig...
    Jeg syntes de er virkelig flotte...

- Nu skal jeg hellere ikke have flere hunde, de næste år...
    Men, ville gerne vide noget om, hvorfor de har blå øjne, og hvilken racer det er som har det...
    Men kan se at den næste hund, jeg skal have.. Muligvis ikke kan/har blå øjne...

Og mange tak, for alle svarene...

• #10   17. jul 2010 Som Søster siger er det ret udbredt ved merle-farvede hunde osse.

Og ja, jeg kan så heller ikke se noget galt i at gå efter en hund med blå øjne, hvis ellers racen og det rette kuld er fundet.

• #11   17. jul 2010 Jeg kan hellere ikke se noget galt i at have en hund med et ellet begge øjne blå...
    Det er så charmerende... Og de er helt speciele at se på....

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#12   17. jul 2010 Ja det er hvertfald dumt at tage en hund der slet ikke tiltaler en - man skal leve sammen med den i 15 år.
    Jeg indrømmer gerne at jeg går efter udseende og specielt farve på mine hunde - når racerne altså er fundet ;D Jeg ville have en lys hårløs, ikke en sort - og det fik jeg.

Og synes øjenfarve er det samme - hvis man kan finde en race, der passer til en - der har den øjenfarve.

• #13   17. jul 2010 Blå øjne findes hos mange racer, så der findes sikkert også en hund med blå øjne der passer til dig.

• #14   17. jul 2010 Det kræver jo så at den race der passer til ens liv, kan have blå øjne. Ellers må man jo "nøjes" med en hund med brune øjne;o)

• #15   17. jul 2010 Præcis...
    Udseenet siger mange ting...
    Det gør det også hos mennsker, selvom det muligvis ikke helt er det samme....
    Bare man finder den hund, som passer til en, som I siger...
    Jeg valgte ikke selv den Sorte hund, som jeg har... Jeg fik ham i gave, og det var rigtigt til mig og min mor... Men nu er han mest min hund.. (: Han føler sig tryg hos mig...

Jamen, den næste hund jeg gerne vil have, har jeg ikke set har blå øjne... Men det kan være man kan finde en til den tid.... (:

• #16   17. jul 2010 Hvilken race er det du overvejer?

Jeg ville egentlig ikke have haft en hund med blå øjne. Havde osse foretrukket en med fuld hale. Men så kom Gaia buldrende ind i mit liv, og hende kunne jeg ikke sige nej til. SÅ jeg fik en stumphalet hund med blå øjne;o)
    -og det er jo sådan at med tiden holder man jo alligevel af alle de ting som man egentlig ikke ville have, når bare "resten af hunde" = temperament, personlighed osv passer til en:o)

• #17   17. jul 2010 Jamen, det er først om 5-6 år, men jeg overvejer Fransk Bulldog ! (:

Ja... Det er rigtigt nok.. Sådan vil det altid være...
    Man kommer til at holde af nogle ting, som man ikke selv tror nogle gange... Ja, deres personlighed, betyder rigtigt meget. Så det faktisk ligemeget hvordan de egentlig ser ud - sådan har jeg det.
    Og selvom jeg har en kæreste, er han virkelig min bedste ven Loke... Han passer altid på mig.. Og er altid hos mig... Og beskytter mig...

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#18   17. jul 2010 Den Franske Bulldog kan godt have blå øjne
    http://farm4.static.flickr.com/3593/3386257006_84706bd4d8.jpg

• #19   17. jul 2010 Tinna - Mange tak for det....
    Jeg viste ikke at den kunne have blå øjne...
    Da jeg aldrig har set en med blå øjne....

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#20   17. jul 2010 Jeg tror måske også det er en fejl

• #21   17. jul 2010 Huskier har ofte blå øjne. Min Caia har et blåt og et brunt øje. Det er helt normalt og ikke en fejl.

Mutten må ikke have blå øjne til gengæld...

Hvorfor øjnene bliver blå, ved jeg ikke... det må være noget med generne?

• #22   17. jul 2010 Ja.. Som en har skrevet, så er det nok en genfejl...
    Moren skal vel være perfekt.

Derfor vil jeg helst have en blandingshund - men med Fransk Bulldog i smiley

• #23   18. jul 2010 Brug hjerne : det er ikke kun farven blue merle som kan have blå øjen red merle kan også, se min tæve og min Holger, som altså er blue merle. Jeg kunne sagtens finde på at købe en aussie igen og så gå efter de blå øjne, jeg syntes det er utroligt smukt.

• #24   18. jul 2010 Okay... (:

Bertha's Far - Det er netop der jeg har set det... Og jeg syntes hun er så smuk og speciel, at se på...
    Det er blandet andet, også derfor jeg gerne vil have en hund med et eller begge øjne blå.
    Jeg har ville have en hund med blå, øjne i lang tid. Men fordi vi har 2, så vil vi ikke skaffe os en til, lige pt.

Kommentér på:
Blå øjne?

Annonce