{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

? omkring toy puddel {{forumTopicSubject}}

Hej alle:)
Jeg har en veninde som har 2 puddler. Hendes pige er købt som toypuddel,en dejlig "lille" størrelse.Nu er det så at denne "lille" pige er ca 30 cm høj og min veninde har læst sig til at hvis det er en "ægte" toypuddel så bliver de ikke mere end 25 cm. Så nu er hun selvfølgelig lidt skuffet,for prisen var jo lidt høj..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? omkring toy puddel
  • #1   18. jul 2010 God morgen Anita.

    Jeg kender ikke puddel-størrelserne, men googlede lidt og under www.trophy.dk står der følgende:

    DVÆRGPUDLER:
    Fra 28,0 cm til 35 cm.
    Idealstørrelse i DK: han 32 cm (+/- 2 cm) - tæve 56 cm (+/- 2 cm).

    TOYPUDLER:
    Under 28 cm.
    Idealstørrelse i DK: han 25 cm - tæve 25 cm.


  • #2   18. jul 2010 Ok tak skal du have og godmorgen til dig også:)

  • #3   18. jul 2010 Var inde og se på nogen af de toy pudler der er oprettet herinde og de varierer også noget over "normalen".

  • #5   18. jul 2010 Anita S:
    Selv tak smiley

    Pia K:
    Jeg ved ikke om det er forkert? Jeg kopierede bare direkte hvad der stod på www.triphy.dk. Jeg har ikke en snus forstand på pudler og deres størrelser ;o)


  • #7   18. jul 2010 Her er listen over størrelser fra FCI's racestandard.

    STORPUDLER. Over 45 cm til 60 cm med en tolerance på +2 cm. Storpudlen skal være en forstørret og veludviklet gengivelse af mellempudlen, fra hvem den skal bevare de samme karakteristiske træk.

    MELLEMPUDLER. Over 35 cm til 45 cm.

    DVÆRGPUDLER. Fra og med 28 cm til 35 cm. Dværgpudlen skal i sit
    helhedsindtryk virke som en formindsket mellempudel. Den må så nøje som muligt bevare de samme proportioner og ikke vise nogen tegn på dværgvækst.

    • TOYPUDLER. Over 24 cm til 28 cm (den ideelle type ønskes på 25 cm). med en tolerance på minus 1 cm. Toypudlen skal i sit helhedsindtryk bevare dværgpudlens udseende og de samme generelle proportioner, svarende til standardens krav. Ethvert tegn på dværgvækst er diskvalificerende; kun kan nakkeknuden være noget mindre udtalt.


  • #8   18. jul 2010 Så er det jo bare en dværgpuddel istedet. Jeg ved ikke hvordan det er ved pudler, men ved nogen racer der fåes i forskellige størrelser, sker det at hunden vokser ind i en "anden gruppe" end den forældrene er i.



  • #9   18. jul 2010 ok Tak for svarene smiley

Kommentér på:
? omkring toy puddel

Annonce