{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Konsmodenhed og parring {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Hvis to hunde parre sig, og de hænger sammen, er det så 100 % sikkert at hunhunden bliver drægtig?

Hvor gammel skal en han hund være før han ikke længere "skyder med løst krudt"?

hvis den løbske tæve er på hanhundens ejers grund uden opsyn, halsbånd eller lignende, hvem har så skylden?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konsmodenhed og parring
  • #1   18. jul 2010 næsten 100% sikkert ja...

I teorien kan en hanhund allerede parre en tæve omkring 3 mdrs alderen... men om det sker i praksis ved jeg ikke...

Hvis den løbske tæve er på hanhundens ejendom, så har tæveejeren selvfølgelig ansvaret .... men hvem ville dog være så dum?

• #2   18. jul 2010 Hanhunde er kønsmodne når de er mellem ca 5-7mdr +/-

Nej det er ikke 100% sikkert at tæven bliver drægtig selvom de har hængst sammen. Men risikoen er stor, så medmindre det er planlagt, så er det med at få givet en abortsprøjte så man undgår hvalpe.

Som hundeejer har man altid et ansvar for de skader ens hund laver. Det gælder osse som ejer af en hanhund der har parret en tæve den ikke skulle.
    Men men, som "offer" kan man selv have medvirket til skaden (og det har tæveejer jo uden tvivl i dette tilfælde) og så kan erstatning helt eller delvist bortfalde (og i dette tilfælde er jeg temmeligt sikker på den vil bortfalde helt)

• #3   18. jul 2010 Det er min nabos hund der render her ovre hele tiden, og i fredags da lucas gik ude opdagede jeg at den var der og var løbsk. jeg har ikke set dem parre, men jeg bliver nok nødt til at advare ejeren.
    Kan en hund få abort?
    Er så gal over han ikke holder den inde. især når den er løbsk.!

• #4   18. jul 2010 Nadja -ja hunde kan gives en sprøjte så de aborterer. Den er self ikke gratis.
    Den kan gives forholdvist langt hen i drægtigheden (mener det er til dag 45) men når hunden kommer så langt hen, vil den skulel føde de døde fostre. Hvis den gives tidligt i drægtigheden, absorberes fostrene og den har ikke de store bivirkninger.
    Så det er med at få hunden afsted, hvis den er blevet parret.

Og så ville jeg sørge for at holde min hanhund i snor/hegnet inde, indtil tæven ikke længere er i løb. Det BURDE self være ejer af tæven der holder sin hund hjemme, men når han ikek gør det, ville jeg sørge for det i hvert fald ikke blev min hanhund der blev far til et kuld uønskede hvalpe.

• #5   18. jul 2010 hvis hannen kan parre, så kan han også befrugte tæven.

• #6   18. jul 2010 Tak Michelle for de gode svar (:
    Jeg holder ham også inde og totalt under opsyn.
    og han bliver altid hjemme. så det er bare en rigtig træls situation, for jeg vil bare ikke have at han skal være far til de hvalpe.
    Hvad vil du mene at sådan en behandling vil koste?

• #7   18. jul 2010 Ved ikke hvad sådan en spøjte koster. Mener at have læst omkring 800 herinde, men ved ikke om det er korrekt.

Men det er jo så ejer af tæven der skal betale.

• #8   18. jul 2010 Okay.

Jeg må skrive et brev til ham i morgen. vi er nemlig ikke på så god talefod i forvejen. netop på grund af hans løse hund.

Er bare træt af det.
    Men mange tak for svarene ! (:
    Go nat.

• #9   18. jul 2010 det går efter tævens vægt ... så desto større hun er, desto dyre er det. Men når det er hende der kommer ind til jer, så må de jo betale.

• #10   18. jul 2010 det er en formel 1ér..

• #11   18. jul 2010 Den er mega bange så jeg kan slet ikke komme til den. den kryber selvom man har både mad og kalder dens navn.

• #12   19. jul 2010 Suzy -nu er det jo ikke os alle der vil lægge hanhund til den slags parringer. Jeg vil IKKE, så selvom det ikke burde være nødvendigt, så ville jeg holde min hanhund i kort snor, når sådan en tæve er i området.

Ikke tale om om han skal blive far til en flok uønskede hvalpe der så kan få en tvivlsom start på livet hvorefter de kan sælges til højstbydende...

• #13   19. jul 2010 jeg er helt enig med Michelle .... vores han skal da ikke bare spring på hvad som helst ... jeg har da en vis standart på hans vejne.

• #14   19. jul 2010 Det er også det.
    Jeg prøver at være seriøs med MIN hund, og jeg gider ikke at hans usæriøse tilgang, skal gå ud over mig.

jeg vil ikke have at lucas skal have uønskede hvalpe. han er ikke HD scannet endnu osv osv. for pokker han er kun et halvt år.
    Det ville være så træls hvis der skulle komme sådan et kuld.

• #15   19. jul 2010 Hmm.... jeg tænker lidt at du måske kan true med at han kommer til at betale parringen af din meget meget fine hanhund (overdrivelse er sikkert gavnligt her), og at sådan en parring snildt kan koste 10-12.000 kr (er det ikke ca købsprisen for en berner?)

juridisk har du med sikkerhed ikke ret til at kræve noget. Men det er jo ikke sikkert at han ved det;o)

Kommentér på:
Konsmodenhed og parring

Annonce