853 visninger
|
Oprettet:
Aiko syg - Cuada eguina syndrom {{forumTopicSubject}}
Hjælp hjælp hjælp...:'(
Vores lille dreng har fået Cauda equina syndrom, det er en sygdom i rygvirvlerne omkring haleben/korsben.
Pt. er den eneste løsning en operation, men venter på flere oplysninger fra dyrlægen, som forhåbentlig også kan finde andre og bedre alternativer.
Nogen af jer der har erfaring med sygdommen?
Vi er rigtig kede af det, da det vi har fundet ud af indtil videre ikke har været synderligt positivt.
- håber i kan hjælpe.
Mange knus fra Aiko og familie
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Jeg ved ikke om hun kan hjælpe, men ved at hun ved lidt om sygdommen. Hun har i hvert fald skrevet lidt om den herinde af og til.
Den forekommer vidst oftere ved schæfere end ved andre racer, så måske du kan finde info på schæferhundeklubbens hjemmeside?
Har aldrig hørt om sygdommen ved islændere før, men håber da at Aiko kan få det bedre.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.829
Den anden fik det ikke mærkbart bedre, og sygdommen kom igen et andet sted i lænden - så han endte med at blive aflivet pga det.
Jeg har indtil videre ikke hørt om alternativer til operationen, men det er jo ikke ens betydende med at de ikke findes.
God bedring og held og lykke med det hele.
Michelle - Min dyrlæge fortalte at han havde opereret en cairn for sygdommen .. men ellers er det også kun schæfere jeg har hørt om det hos.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg har haft en hund med tilstanden - han blev opereret og levede 4 år efter det. Men ikke 4 år helt uden problemer.
Problemerne tror jeg opstod, fordi vi ikke tog det så alvorligt som det skulle have været taget, at hunden skulle holdes 100% i ro 8 uger efter operationen.
Det er i øvrigt en del år siden efterhånden - jeg er sikker på, at kirurgerne er blevet mere rutinerede siden - både i forhold til selve operationen, men også i efterbehandlingen.
Jeg kan ikke råde dig til noget. Jeg selv ville være voldsomt i tvivl om, hvad jeg skulle gøre, hvis jeg kom ud for det igen.
Held og lykke med det.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 55
Har kigget lidt rundt på nettet, men det er svært at finde noget konkret om hunde med sygdommen...men kigger lidt videre:)
Ja det er kanon svært at finde ud af hvad man skal gøre....for synes også det er synd og skam at gøre det helt store, hvis Aiko så alligevel ikke blir god igen....øv øv:(
Men nu skal vi til kiropraktor på fredag, han siger han har haft held med at gøre livet "tåleligt" for hunde med sygdommen, så vi må se om det gir potte. Og ja...ellers tage det en dag af gangen. Aiko er meget træt, men ud over det så er han faktisk næsten lige som før, man kan ikke se eller mærke på ham at han har ondt...sååe... ja....øv...for den man finder ud af hvor meget de små kræ betyder for en!
Man tak for rådene ihvertfald, meget rart at ha en fornemmelse af at andre er lige så meget på bar bund som vi er, når man står over for et meget svært valg....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det gik først rigtigt op for os, da vi fik smertedækket Meck, hvor meget han havde skjult. Det gav anledning til en del dårlig samvittighed.
Aiko syg - Cuada eguina syndrom