1.457 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

manto overfaldet af anden hund. manto overfaldet af anden hund.

vores lille manto "51" kg måtte igår slogs for hans liv da han blev overfaldet af en anden hund.

han har fået 40 sting og en reven i øjet smiley
så nu ligger han syg i sengen og skal passes ex meget.

dyrlægen gjord et godt arbejde selvom han først var færdig med at sy ham sammen efter kl 1 om natten. han skulle blive som ny igen smiley

han var sød ved dyrlægen og ros smiley

det kostede kun lige 5000 smiley puha

men puha en oplevelse smiley

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manto overfaldet af anden hund.
  • #2   21. jul 2010 God bedring smiley

Har i en ide om hvilken hund der overfaldt ham? smiley

• #4   21. jul 2010 Susanne - Hvor står der at hun ikke bruger mundkurv ?

• #5   21. jul 2010 Susanne - Ah, okay, så langt var jeg ikke kommet.
    Men tja, det har måske reddet hans liv at han netop ikke havde mundkurv på.

• #7   21. jul 2010 Susanne- så bliver det da i det mindste på en mere human måde, hvis det kom dertil.
    Men nu lyder det ikke ligefrem som om at dyrlægen har aflivet hunden smiley

• #8   21. jul 2010 manto er i sele da vi ikk har hegn omkring vores have og område "INU".

skulle måske have skrevet det skete på vores grund.

den anden hund har vi næsten fundet ud af hvem har og hvordan den tilstand er.

det lignet en blandnings hund. aner ikk hva race den er.

vi ligger aldrig mundkuv på efter dette tilfælde.
    vil slet ikk tænke på hva der var sket med ham vis han havde den på smiley

men tak og vi håber også han kommer over det.
    skal til dyrlægen om 10 dage og kigges på igen og have taget sting.

• #10   21. jul 2010 susanne : hva mener du med inu?

• #13   21. jul 2010 Stakkels Manto.

God bedring med ham, håber han kommer sig både fysisk og psykisk!

• #15   21. jul 2010 han var ikk bundet. vi har ham i sele og ved hånden smiley
    vi var på vej ind fra haven.

nej han skal ikk have mundkuv på. da han ikk bliver taget steder hen hvor han ikk kan være uden.

vi bor ude på landet. så han kommer ind i bilen og ud til venner uden mundkuv. da vi mener han ikk skal have den på.

ejeren af den anden hund kan se frem til en anmeldes. når han findes.

• #16   21. jul 2010 God Bedring Manto - nu må du bare nyde den ekstra forkælelse fra mor og far og udnytte situationen lidt, til at få nogle ekstra nus og guffer.
    Det ville vi have gjort smiley

Hilsen Pepsi og Lukka

• #17   21. jul 2010 kan selvf ikk sige så meget om den anden hund da vi gerne lige skal have fat i ejeren af denne hund først.
    og vil ikk side og gætte mig frem til hvorfor.

men vi også på jagt efter at vide hva der gået galt.
    og vi vil selvf også vide den tilstand.

tager nogle billeder af ham her senere når han vågner lidt mere smiley

• #18   21. jul 2010 verdens bedste vuffer : heheh han ligger også bare i sengen og hygger sig smiley

han er øm når han skal ud og tisse og må først få noget at spise nu her smiley så godbiderne har måtte vente lidt på sig smiley

og tak :d

• #19   21. jul 2010 Al mulig god bedring!
    Håber i finder ud af hvem angrebshunden tilhører og får dem meldt til polisen!

• #20   21. jul 2010 Håber han klarer det uden at få men på hverken krop eller sjæl af det.

Uden at puste for meget til ilden omkring de 13 forbudte racer, vil jeg dog sige at denne historie nok DESVÆRRE aldrig bliver bragt i medierne netop pga. racen der blev angrebet og hvilken race der angreb.
    En skam, for havde det været omvendt havde det sikkert allerede været i aviserne. Det kunne ellers ha været sundt at det blev bragt for det er jo ikk første gang at anden race er fløjet på en MH, det kommer bare aldrig i medierne så folk kan se andre hunde også kan være farlige.
    Ved godt du skriver det var på privat grund, men vil slet ikk tænke på hvordan det var gået, hvis der havde været mundkurv på

Go bedring til Manto og de bedste tanker herfra : )

• #21   21. jul 2010 Charlotte, nu har der jo tit været tråde herinde om hundebid fra f.eks lab eller andre samt hunde der har angrebet andre hunde, hvor i begge tilfælde bla. EB har været kontaktet med det svar, at det havde de egenligt ikk interesse i at skrive om.

• #22   21. jul 2010 Ja, jeg kan skrive under på at de ofte ikke har interesse i at skrive om andre hunde.... Og nej (kommer lige NOOEN i forkøbet),; Dette er ikke et tudeindlæg.. Blot fakta at de altså flere gange ikke har haft interesse i at skrive om "alm" hunde der overfalder....

Rigtig god bedring til din hund, på alle fronter, ved desværre hvordan det kan ødelægge en hund...

• #23   21. jul 2010 god bedring med ham ..

medierne tager det ikke alvorligt . Laika blev engang overfaldet af en lab
    da hun stod bundet udenfor tanken .
    der blev der ringet til EB og BT men de havde slet ikke tid eller folk til at kunne tage sig af det ..

• #24   21. jul 2010 tror måske man skulle prøve nu, da loven er her kan det godt være de sys det er spændene at skulle vise det fra den anden side!

• #25   21. jul 2010 Maria: Selvfølgelig og det er jo også problemet. Det er "hot" at skrive om MH der overfalder og folk æder det jo råt.. Det ville være rart at få afdækket sandheden, som er at alle hunde bider. Det ville sikkert også ændre manges syn på MH

• #26   21. jul 2010 Ej hvor synd for den "lille" vovse. God bedring til ham !

• #27   21. jul 2010 altså vi er IKK int i at få aviser og sådan ud.

vi vil klare det med dyrlægen / politiet.

OG SÅ TIL JER DER SKRIVER PRIVAT TIL MIG : MIN HUND SKAL IKK HAVE MUNDKUV PÅ EJEN GRUND! OG SKRIV PÆNT TIL MIG. OG DEM DER HAR SKRIVET TIL MIG BEDES STOPPE ELLERS MELDES DETTE... TAK

• #28   21. jul 2010 Amr bulldog - er der virkelig nogle der synker så lavt at de vælger at skrive pb om mundkurven - Omg!!!
    Send en udstemme til dem med det samme. smiley

• #29   21. jul 2010 ja det er der. smiley

altså jeg har læst den nye lov og vil da følge den så meget som overhovedet muligt.

han skal også have af med hans "boller" men aftale med dyrlægen at det bliver når han er over det her.

og vi sætter hegn omkring hele vores grund så han ikk skulle komme ud. og ja vi kommer selvf ikk steder han ikk må være uden mundkuv.

så mener ikk jeg kan gøre mere smiley

er ved at ligge billeder ind af ham den lille pus

• #30   21. jul 2010 jo de skulle være inde nu smiley

• #31   21. jul 2010 Fy for fanden altså...

• #32   21. jul 2010 den var lidt mindre end ham.
    men rigtig hurtig.

manto er jo lidt "tung" i røven.

• #33   21. jul 2010 lidt nyt.

den anden hund er fundet.
    den har kun fået et dybt bid i kinden som skulle holdes øje med.

resten hva overflads sår.
    og det tyder på manto kun har forsvarret sig og ikk ville slås.

så nu skal hans forsikring betale for manto.
    min mor er i kontak med ham det hele skulle blive ordnet på en pæn måde.

• #35   21. jul 2010 God bedring med ham !
    Håber at du finder frem til !overfalds-manden" så den ikke overfalde flere hunde - hverken store eller små !

• #36   21. jul 2010 Amr. bulldog: Rigtig god bedring med ham...

Fik I at vide, hvilke racer der var i den anden hund?

• #37   21. jul 2010 charlotte : hvis han var blevet gal på den og ville slå den ihjel så tror den havde fået meget flere skader og mere alvorlige skader. det er det jeg mener.

han var oppe og slås men for at forsvare ham selv.

jeg over holder da loven?

ja jeg har også ondt af ham smiley

• #38   21. jul 2010 hov det er meldt smiley
    det er det jeg mener det bliver ordnet rigtig smiley

• #39   22. jul 2010 nej han siger det en blandnings hund. med noget lab i sig.

har lige kigget på den lov der.
    min hund skal ikk have mundkuv på når den er på ejen grund.
    og da den ikk kommer på offenlige steder skal den hellere have den på.

så det rigtig hva du skriver no name

• #40   22. jul 2010 hva jeg gjord?
    jeg trak alt hva jeg kunne i min hund.
    men måtte giv lidt snor da de vælgtede rundt.
    min søster og en kammerat kom til hjælp og fik prøvede at få fat i den anden hund men det hals bånd kænkkede.
    min kammerat er midt i alt dette blevet bidt.
    lige 100 hva der skete under det her kan jeg ikk helt huske da det gik så hurtigt.

vil ikk sige han fandt sig i det. men vil hellere ikk sige han blev rigtig sur.

• #43   23. jul 2010 han har i sin 3 år aldrig smuttet ud fra vores grund.
    og derfor er vi muligvis lidt uansvarlige.

men det bliver der lavet om på nu smiley

hegn er bestildt og det bliver 150 højt smiley
    og det bliver helt sikkert pænt og med blomster plantet langs kanten smiley
    bliver lidt dyrt oven i dyrlægen regningen med hey det kun engang de skal betales smiley

skal nok skrive hva der sker med den.

• #44   23. jul 2010 Jeg synes det er trættende, at folk skal gøre denne tråd til en historie om hvad loven siger og hvad der er rigtigt eller forkert.

Uanset hvad, så er det da forfærdeligt det der er sket med en sød og dejlig hund, sådan ser den ud for mig, i hvert fald :).

Håber ikke den får nogle mén psykisk af det grimme overfald og se bort fra de mennesker der kun ser loven og brud på den, det er simpelthen for latterligt.

Rigtig god bedring til din hund, den ser i øvrigt ud til, at være en glimrende barnepige. smiley

• #45   23. jul 2010 vi har måtte betale den aften da vi jo ikk viste hvem der ejede den anden hund.
    men det bliver hans forsikring der kommer til at betale.'
    men det tager vist tid smiley

• #46   23. jul 2010 han er okay.
    dog meget øm og skal puttes om..
    om morgen når han skal ud piver han lidt men så snart pillerne virker hjælper det på det.

han er god til ikk at slikke i det så han behøver ikk krave på smiley
    så det tror jeg han er glad for smiley

han er hævet på forbenene og lidt på halsen.
    øjet er ikk så hævet mere og han tager det så pænt og få drypper øje smiley

dog er vi spændte på hva han vil sige til andre hunde nu.. smiley
    han er sikkert og lidt bange, men vi er også lidt da vi ikk rigtig kan give slip på det.
    så vi har overvejet at få lidt gode råd til at komme over det. både ham og os.
    for vi ved jo godt det ikk er alle hunde der er sådan men ja må indrømme jeg føler mig ikk tryk ved andre hunde lige nu.

• #47   24. jul 2010 okay smiley
    det vil jeg prøve når han har fået det bedre og hans sting er taget smiley

• #48   9. aug 2010 God bedring til din hund:)

Kommentér på:
manto overfaldet af anden hund.

Annonce