{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

En ny slags skulen? {{forumTopicSubject}}

Ja, er jeg den eneste listehundeejer der har oplevet det?

Før i tiden blev jeg set skidt til, grundet mit valg af race.
En del folk med små hunde, og også nogle med almindelige størrelse hunde, gik udenom mig, eller forsøgte på anden vis at undgå min forholdsvis velopdragne hund, som ikke gøer og bliver pænt ved min side. Hun kan evt. finde på at driste sig til at logre og smile stort når vi møder andre..
Men folk blev bange..

Nu har det ændret sig?
Jeg oplever ikke længere angst og panik fra småhundeejere. Faktisk er det meget få af dem der nu virker usikre, og alle de små hunde får lov at hilse.. Har endda oplevet at en dame lod sine to små chi's på max 2 kg hver løbe hen og hilse og lægge op til leg, og generelt er småhundeverdenen åbnet helt op! Det er skønt..

Til gengæld er de alm. størrelse hundes ejere blevet lidt mere tilbageholdende. Nogle af dem tror Basse er aggressiv. Nogle tror hun er farlig (hun kan jo ellers ikke bide med det gitterværk på?) og nogle forsøger at vise hensyn, og mener at en hilsen vil føles forfærdelig for min hund, nu hvor hun går med kurv. Intet af det passer..

Og så er der dem der har overrasket mig mest: De andre MH-ejere. Dem der ikke går med kurv.. DE sender mig onde blikke. Ja, man skulle nærmest tro at det var MIG der havde vedtaget det forbud og mundkurvskrav? De ser på mig som om jeg er en skruebrækker, der forsøger at vise farligheden hos disse hunde..
Dette er slet ikke tilfældet.. Men jeg må jo følge loven. Jeg holder også for rødt lys, selvom der ikke er andre biler. Ergo må jeg bruge kurv og vise mig som voksen, selvom min hund aldeles ikke er farlig!!..

Og så er der de unge.. Puha, hvor er det nederen når unge mennesker kører forbi og råber dyremishandler af mig :S det er noget der vil kræve lidt tilvænning..

Er jeg den eneste der har oplevet disse skift hos hundefolket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En ny slags skulen?
  • #1   22. jul 2010 Da Fie havde mundkurv på og stod afbundet, gik folk også i en stor bue udenom...

Sjovt, eftersom hun var bundet og havde mundkurv på, der kunne hun ingen skade gøre

• #2   22. jul 2010 Hvor er det dejligt at du oplever et positivt skift hos de andre, men jeg må sige at det ikke undrer mig at du på sin vis nu skal udsættes for gruppepres fra "tudefjæsenes" side.

• #3   22. jul 2010 Jeg er ganske enkelt forfærdet!!

Hvor ER det flot, at "de" ikke kunne få en MH hurtigt nok i deres unge liv.
    Hvor ER det flot, at "de" ikke evner at opdrage og træne hundene.
    Hvor ER det flot, at "de" ikke tager ansvar for deres hunds færden og adfærd.
    Hvor ER det flot, at "de" ikke overholder loven.
    Hvor ER det flot, at "de" ikke respekterer de, der rent faktisk gør en indsats for at mildne synet på disse MH.

Superflot!! *klap klap klap*

• #5   22. jul 2010 Krumme,
    jeg har jo intet valg, er ikke så heldig at have en have smiley

Jeg er positivt overrasket over at småhundeejerne i den grad er varmet op for mig, men det andet overrasker mig..
    Jeg oplever endda et en mand her i bebyggelsen som jeg snakker en del med, ser ondt efter mig.. Han har en labrador, men har stor sympati for MH.. Det overrasker mig blot..

Og i går aftes da nogle unge drenge hang ud af vinduerne for at råbe af mig hvor meget en dyremishandler jeg var, blev jeg godt nok også overrasket.. Det skal jeg helt sikkert lære at vænne mig til, for det er godt nok ikke sjovt :S

Jeg synes bare det er et underligt skift, jeg havde egentlig ikke forventet den slags reaktioner.. For altså, når alt kommer til alt har jeg lidt fordomme mod flere af småhundeejerne, så jeg synes det er flot at de er mest åbne overfor sådan en cykelkurvshund..!

• #7   22. jul 2010 Jeg kan ikke sige jeg har været ude for det du går igennem, for har ikke en liste hund..

Men KÆMPE ros for at du og ikke mindst Basse tager det hele i stiv arm.. Jeg synes det er SÅ flot at du uden brok overholder loven, og samtidig at du har bedre kontrol over dine udbrud end jeg har når vi går tur sammen *G*

Basse klarer det bare SÅ flot med den kurv, er virkelig imponeret over at se hun heldigvis har beholdt sit altid glade humør og væsen trods den dumme tingest på næsen smiley

• #8   22. jul 2010 Henriette,
    jaaah, hun tager det bare sååå flot!..

Det er så kært når vi går lange ture, og hun går og smiler stort, og lader tungen hænge ud mellem gitrene i kurven smiley hehe..

• #9   22. jul 2010 Krumme..Jeg håber du får ret, for indtil nu har jeg ikke set en eneste MH med mundkurv på, mellem 1/4 og halvdelen har dog fået snor på hundene hvilket er meget betrykkende når man bor et sted hvor de fleste hunde er MH som er ejet af teenagere der bruger dem som potens-forlængere..

Jeg havde håbet at vores nærpoliti havde gjort lidt mere ud af at advare/true alle disse MH-ejere tilat overholde loven, men detser ikke ud til at de "ser hundene" på deres patrulje ture.
    å jegkan godt forstå hvorfor deunge tænker "Hvorfor Fa*den skal jeg gi min hund det L*** på.
    Der sker dem jo ingenting ved at lade være.

Men Anja, Hatten af for dig endnu engang, jeg synte at du gør det SÅ godt og klare det SÅ flot.
    Jeg forstår godt at du føler dig lidt som en"skruebrækker" men husk at DIN hund overholder loven, så ingen vil kunne anklage den for noget om helst uanset hvad.*Ss*

• #10   22. jul 2010 Nej, man skal godt nok lige lære at stive sig selv det ekstra af i forhold til tidligere.
    Jeg har en enkelt gang været gennem midtbyen i Randers (sku besøge en kammerat) mens Tuffe havde kurv på - og hold da op hvor var det en ubehagelig oplevelse for MIG - Tuffe registrerede heldigvis ingenting smiley

Folk der sætter farten ned i deres biler, fodgængere der peger fingre og vender sig om, højlydte kommentarer om at "den hund der bider", folk der halv-råber dyremishandler og andet i den stil.

Der går lige et par måneder før man bliver hårdhudet nok til bare at ignorere det - men jeg ved det kommer *S*

• #11   22. jul 2010 jeg syntes sq det er super godt gået af dem der vælger at overholde loven............. osse selvom den rammer de forkerte...... men stor ros til jer......... bare lidt kedeligt folk råber og skuler efter jer fordi i vælger at overholde loven

• #12   22. jul 2010 De3r er altså et-eller-andet helt galt med folk der tilsviner andre der bare overholder loven...

• #13   22. jul 2010 Er enig med Anne - med rotterne.

Jeg syntes det er super flot det du gør. Malou har nu altid fået lov at hilse hvis jeg kan se at det er en ordenlig ejer i den anden ende.

Kommentér på:
En ny slags skulen?

Annonce