{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muskelhund + Tæppetisser (-:
  • #1   23. jul 2010 Nu er vi så med muskler - men vi har mange små hundevenner - smiley

Vi har på den normale luftetur:
    en mini puddel, jack russel, 2 d/s gårdhunde, 1 d/s gårdhund sammen med en chi, en race jeg ikke helt endnu kan huske hvad hedder og så nogle andre vi er ved at lære bedre at kende smiley

• #2   23. jul 2010 Nææ min Gizmo (cavalier) er vokset op med min venindes Amr bulldog og da den så fik hvalæpe samtidig med jeg fik Fluffy, blev hendes bedste legekammerat den han hvalp de beholdte fra kuldet smiley

• #3   23. jul 2010 Dejligt at høre (-:
    Nu har jeg jo en chihuahua og nogle af hans bedste legekammerater er muskelhunde. & de gør ham ikke det mindste, de er simpelthen så forsigtige når de leger (-:

• #4   23. jul 2010 Lad os håbe de bliver ved med at være det

• #5   23. jul 2010 ahhh ja, det var cavalier også, jeg sad og tænkte og tænkte, har en genbo der har berner. sen. og cavalier - også Frejas venner smiley

• #6   23. jul 2010 Jeg synes bare det er trist at høre hvor fordømmende mange er over for den type hund herinde. Ja, der har været nogle triste episoder hvor hundene desværre har fået den forkerte ejer, men gennerelt er muskelhunde jo ekstremt kærlige også over for andre hunde ? Synes det er skønt jeg ikk er den eneste som lader min lege med de store & omvendt (-:lk

• #7   23. jul 2010 jn&sn N

Kan næsten høre på det hele at du er en af dem der er imod muskelhunde?

• #8   23. jul 2010 Det er sjældent vi møder chi's der vil/må hilse smiley

De fleste små racer herude for dog lov at løbe, lege og hilse med de andre - og som de også siger og har erfaret, at det handler om, at lade dem være hunde - selvom man er lille har man jo en masse sprog der kan udfoldes m.m. smiley

Gælder også den anden vej - at jeg synes der er vigtigt at store hunde også fra små, får lov at lege med andre racer, små som store smiley

• #9   23. jul 2010 "men gennerelt er muskelhunde jo ekstremt kærlige også over for andre hunde ?"
    Nej det er de ikke - jo indtil de blir kønsmodne.....

• #10   23. jul 2010 og så den chi vi har herude - jeg tror ikke han ved han er chi smiley

han har ihvertfald ligeså meget gåpåmod og fart som hans 'storebror' d/s gårdhunden ...

Freja hygger sig også når de små hopper op ad hende og på hende - det er jo en aktiv måde at inviterer til leg på... og så er de jo som regel hurtige, hvilket hun også elsker, da hun elsker at løbe, og løber stærkt -

faktsik har jeg kun mødt to greyhounds der var hurtigere end hende... ret vildt.
    smiley

• #11   23. jul 2010 Ja enormt vigtigt, og sorry, men ryster på hovedet af de folk, der på grund af hvad de hører i medierne ikke tør lade ders hund komme i nærheden af nogen med muskler. Hvis man bare har lidt forstand på hunde kan man jo læse deres kropssprog og lade det foregå kontrolleret i kort line. Tror bare de fleste som synes at det er ihh og åhhh så forfærdeligt med muskelhunde ikkke har noget kendskab til dem....

Min lille chihuahua er ikke så glad for andre små hunde for det meste, møder vi nogen gider han ikk snakke med dem, men møder vi derimod en muskelhund eller en lab. golden, grandanoir eller lign. kan han ikke vente med at hilse.... (-: Den eneste lille legekammerat han har er min søsters pomeranian og så goldenhvalpe når der er sådan nogen på den kennel hvor jeg arbejder (-:

• #12   23. jul 2010 Simba-Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves .

Synes det der er noget fis at sige ... har du noget kendskab til det...
    Min lille hanhunds ene legekammerat er skam for længst kønsmoden og han med stort H, men derfor er der stadig ingen problemer... Så kan det godt være den vejer 50 kg og min 2 men de leger rigtig godt sammen,,.

Du kan evt. se videoer på min profil. har desværre ingen tydeligere....

• #13   23. jul 2010 LineT - I sorg over den nye hundelov -

Heheh min tror også han er kæmpe og farlig, det er ham jeg skal holde i ørerne når han leger, for han kan simpelthen være så uartig, han kan ikk altid helt styre sig og så ligger de andre bare der med stængerne i vejret, hahah smiley

• #14   23. jul 2010 Lilly elskede at lege med en amr bulldog da hun var yngre - de var rigtig gode venner. Så blev den stor og var tæt på at overfalde hende, ikke særlig heldigt. Nu hader hun synet af hunde der minder om den.

• #15   23. jul 2010 Basses bedste ven er en mops smiley De leger fantastisk og er så ømme, og så er lille Zoe så robust at de snildt kan lege moslelege og rende og bide i hinanden og skubbe..

Simba,
    præcis.. Sådan er det med mange af dem, og det glemmer folk af og til..

• #16   23. jul 2010 Fis eller ej - så er det da vist dig der har misset hvad diise hunde er avlet til - og hvilke gener de rummer..... At 10 ud af 100 måske ikke er det, kan du jo ikke generalisere hele racen på...
    Fakta er at disse hunde er kønsaggressive, og avlet til kamp - og de blir ikke mindre kamphunde af ikke at blive brugt til kamp.
    Hønsehunden bliver heller ikke mindre jagthund af ikke at blive brugt til jagt...

• #17   23. jul 2010 Alle hunde gennemgår modenhed - og det er også naturligt for hunde ikke at kunne med alle - men det er ikke ensbetydende med at de vil angribe og bide, en hund har mange måder at sige fra på... og det skal de have lov til og lære fra de er små af, og det gør man bedst ved at lade hvalpene/hundene 'klarer' det selv i langt størstedelen...

Her forleden blev Freja faktisk næsten bidt af en lille hund - resten af dagen var hun meget på vagt med at hilse på andre hunde -
    men som man siger, man skal op på hesten igen, men tro ikke at hunden glemmer hvis en anden har sendt nogle signaler til den engang (mange hundesignaler er for hurtige til det menneskelige øje)

• #18   23. jul 2010 Marlene:

Ja - det er også sådan det skal være smiley

det er jo et godt tegn på selvtillid og gode kommunikationsevner smiley

• #19   23. jul 2010 Malou leger med et stk amstaff da han er vores nabo kigger han tit ind. og så skal der leges, det har de gjort siden hun var hvalp, han går sammen med en anden lille hanhund og den kan malou så tilgengæld ikke så godt med.

• #20   23. jul 2010 Det er da alment kendt at kamphunde/muskelhunde/brugshunde/mossoler og hvad vi ellers efterhånden kalder dem alle sammen, kan blive agressive efter de er blevet kønsmodne mod andre hunde, især af samme køn..

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasti troet min "lille" baby som altid havde leget med andre så fint, pludselig en dag som 11 måneders fik en blødning på en anden hund ud af den blå luft... de var begge i snor og skulle bare lige hurtig snuse... ja hej hej...

• #21   23. jul 2010 Og det var en Cane Corso

• #22   23. jul 2010 Tinna - min søsters hund kan heller ikke lide muskelhunde, efter en fransk bulldog var lidt for hård ved ham...

AnjaCS - Hoppeboldens moar !- Dejligt at høre, selvom en hund er lille kan den jo også godt finde ud af at sige fra, godt være de ikke kan bide som en stor, men burde jo bestemt heller ikke være nødvendigt når de har deres kropssprog..... (-:

Simba- Ikke min hensigt at skære alle over en kam, der er jo tydeligvis eksempler på at der er sket forskellige ting og sager hvor muskelhunde har været indblandet, men fakta er at der også sker ulækker med andre hunde det er bare ikke det der bliver fokuseret på. Og jeg mener at det handler om ejeren, kan godt være en hund har et bestemt instinkt alt efter hvad den er avlet til, men instinkt kan dæmpes ved hjælp af træning, det tror jeg ikke du kan være uenig med mig i?

• #23   23. jul 2010 ja de var avlet til det for mange mange år siden, og er avlet væk forlængst... mine hunde har både små og store venner, alle er velkommen.. det med de sprænger på når de er kønsmodne er en være omgang fis.. utroligt folk stadig dømmer og skære alle over en kam.

• #24   23. jul 2010 Marlene: Ja sådan kan det jo gå. Og muskelhundeejere bliver fornærmede når vi går i en stor bue uden om dem eller forlader hundeskoven når de kommer - for de tænker ikke at det er min hund der er problemet. Ikke at hun som sådan gør dem skade - men hun tirre dem, med hendes gøen, så meget at de nemt ville kunne blive provokeret og gå til angreb.

• #25   23. jul 2010 Det er ikke avlet væk - der render så mange KH hunde rundt af tvivlsom herkomst, i blandet pit og alverdens andre KH blandinger... Og det er dem der har ødelagt det for de seriøse ejere, som kun køber hund som er efter mentaltestede forældre, og testet både psykisk og fysisk. De elsker nemlig hunden for dens race, og ikke for dens status...

Marlene - du kan måske dæmpe generne med træning, men du kan aldrig fjerne dem helt.... Ta schæferen som i en lang årrække har været avlet i to retninger - brugs og udstilling.... Udstillingsschæferend vogtende og hyrdende gener er dæmpet gennem avlen, men de er ikke fjernet, og bliver det aldrig.

• #26   23. jul 2010 LineT - 2 af mine veninder var en dag i hundeskoven med deres 2 muskelhunde, de var næsten lige kommet og førte derfor deres hunde i snor (dette var inden loven trådte i kræft) men der gik ikke ret lang tid før de blev overfaldet en lab. blanding som ejeren tydeligvis ikke havde kontrol over, min venindes hund overgav sig med det samme, lagde sig på ryggen og slikkede sig om munden men det stoppede da ikke den anden hund, og da ejeren kom var de forholdsvis ligeglade, dette er sket 2 gange med samme hund... Det beviser jo bare hvor meget ejeren har at sige....

Sanne - det synes jeg bare er skønt !

- Maria - Selvfølgelig kan der ske en ændring i hundens adfærd når den bliver kønsmoden, og ja muskelhunde ændrer sig ofte rigtig meget i samme ombæring, jeg er bare af den overbevisning at man kommer langt med træning og øvelse og det synes jeg opgså min hunds søde legekammerater er bevis på også selvom der er tale om to ikke neutraliserede hanhunde (-:

• #27   23. jul 2010 M hysted ja der kom vi lige med samme kommentar

Malene nej jeg er ikke imod muskelhunde jeg har selv en:-)) men dermed også sagt at jeg aldrig kommer til at forstå at man tager den chance...faktum er at mange af dem pludselig reagere og du skrive så så kan man læse deres kropssprog??undskyld men hvor meget ved du lige selv? det er jo netop det der er problemet at man nemlig ikke kan se hvis de pludselig eksplodere og med mere intet kan nå at stille op det er der vist mange der finder ud,,desværre for sent

Line dte var dog skrækkeligt at din hund blev bidt af en chi,,fik den alvorlige skader??

• #28   23. jul 2010 Rikke S - Kan ikke være mere enig. Min den store kan kun med Simba, han kan ikke udstå synet af andre hunde - fair nok, så blir han holdt væk fra andre hunde, og altid i snor på offentlige steder.
    Erkend hvad du ejer, og indse at alt ikke kan klares med kærlighed og kildevand.... - Ta ansvar, så du ikke er den næste på BTs forside...

• #29   23. jul 2010 Marcus,
    det er hverken at dømme eller skære over en karm..

Det ER en kendsgerning at mange af disse typer hunde ikke fungerer med andre hunde, efter kønsmodningen. Hverken mere eller mindre.

Ja, der er lagt meget arbejde i avlen, og de blir bedre og bedre til det gennem generationer, men det er stadig helt almindeligt for dem ikke at kunne med andre af samme køn. Eller endda med andre hunde overhovedet.

De er avlet med det formål, og derfor ligger det i dem..

Og rigtig mange MH i DK er uden tavle, og derfor er der INGEN der aner hvad de er avlet til og hvad der ligger gemt i dem.. Eller hvordan de vil kunne med andre hunde, samt hvordan forældredyrene og forfædrene kunne med andre hunde..

• #30   23. jul 2010 Rikke nemlig hvorfor være flov over de gener de har? og hvorfor blive ved at bortforklare dem,,hvem prøver man på at narre sig selv?

jeg har selv en stor mh hund på 50kg men jeg ved også hvad jeg har hun er også godheden selv,,elsker alle børn elsker alle der kommer ind her ,,,hilser alle velkommen ,,men derfor er hun da aldrig til leg med mine poms eller andre af de små der aldrig ville overleve et bid eller for den sags skyld en markering kan være fatal

• #31   23. jul 2010 Marlene - mener du at en FB er kamphund? Eller misforstår jeg dette?
    "min søsters hund kan heller ikke lide muskelhunde, efter en fransk bulldog var lidt for hård ved ham..."

• #32   23. jul 2010 Hold da op, hvor kan folk dog lyde fornuftige i deres debatter -

helt ærligt, hvad med at droppe de der nedladendfe toner.

og uha ja jn&sn N
    Som typisk som andre der dømmer folk uden at vide hvad de taler om, kan du tydeligvis heller ikke læse...

Har ikk skrevet det var en chi VEL!!!

• #33   23. jul 2010 - Mine får ikke længere lov til at lege med fremmede store hunde - Det er endt galt for mange gange, og nu er særligt Paya bange for store hunde.
    Men sådan er dét - Store hunde kan nemt blive alt for voldsomme for en lille hund, også selvom de ikke mener noget ondt ved det.
    - En lalleglad stor hund som jagter en lille hund for sjov, som slår en pote ud eller tumler en lille hund, kan hurtigt gøre skade.
    - De ses dog med mine svigerforældres lab tæve, som Paya har kendt fra 9 ugers alderen af og Shika mødte kort efter vi fik hende som 7 måneders. Hende kan de sagtens omgåes uden problemer og tage nogle løbeture i haven.

• #34   23. jul 2010 Tinna - nej men kan egentlig også godt forstå dem med muskelhunde, folk er jo så hamrende fordømmende overfor dem, så når f.eks. du smutter så tror de straks det er deres skyld, man bliver jo små parnoid når man bliver anklaget hele tiden (-: hehe ...

Simba - der er vi helt enige, men man kan godt få det ned på et niveau hvor man kan kontrollere det så det fungerer i hverdagen.., F.eks. kan man jo godt opdrage sin jagthund til ikke at styrte efter en fasan hvis sådan en flyver op når man er ude at gå, men derfor har den da stadig lyst til det (-:

• #35   23. jul 2010 FB - fransk bulldog
    EB . engelsk bulldog
    AB - amerikansk bulldog

Alle er bulldogs - alle er 'muskelhunde' fordi de har tydeligere markeringer - men nej ingen af dem er en KH - og jeg bliver gal når folk kalder AB - amerikansk bulldog for kamphund

• #36   23. jul 2010 Ja,selvfølgelig er der mange af ''muskelhundene'' der udvikler egetkønsagressivitet, men hvis hunden reelt set aldrig har vist nogen form for agression, hvorfor skal den så afskæres fra al kontakt med andre hunde, hvis den nyder det?

Så længe man tager sine forholdsregler, og f.eks. sørger for, at hundene aldrig er alene, kan jeg ikke se, hvorfor man skal tage den glæde fra en hund, kun på grund af racen..

Lulus bedste ven er forresten en amerikansk bulldog tæve på 6, så hun må da siges at være blevet kønsmoden for længst..

• #37   23. jul 2010 jn&sn N

Jeg har arbejdet på en hundekennel i 6 år, har et grundforløb som dyrepasser & en mor som er veterinærsygeplejeske så synes jeg har en del kendskab til det.

• #38   23. jul 2010 Gitte B

Nemlig.
    En af hovedessenserne i at holde hund med omtanke -

- kend din race og lær din hund.

• #39   23. jul 2010 Simba- nej mener jeg ikke, men efter det er han blevet bange for muskelhunde, de har jo også lidt samme hovede så tror det er der den ligger....

• #40   23. jul 2010 Rikke S -. Mange får det til at fremstå sådan at det aldrig går ud over muskelhundene men at det er dem der er de agressive hunde, derfor mit eksempel.

• #41   23. jul 2010 Gitte - korrekt, men generne er der, og da det er et dyr vil du aldrig 100% kunne forudsige dens reaktion....

Hvad er en AB avlet til??

• #42   23. jul 2010 Marlene - ok så misforstod jeg sætningen ;o)

• #43   23. jul 2010 AB'en er oprindeligt lavet som gårdhund, kvægdriver og jagthund..

• #44   23. jul 2010 * Ann-Sophie * - min chihuahua leger heller ikke med nogen han ikke kender, eller som jeg ikke kender. Det skal foregå kontrolleret og de første gange de mødes i snor så man kan følge med i hvordan de reagerer på hinanden. Vil jo selvfølgelig ikke have at der skal ske noget, men ville gøre det samme hvis han skulle møde en hvilken som helst anden hund (-:

• #45   23. jul 2010 Min dejlig lille muskelbasse elsker små hunde .. smiley hehe

• #46   23. jul 2010 Marlene - Jamen de hunde som det er gået galt med, er hunde som de begge har hilst på før. Men så bliver mine pludselig trådt på, væltet, jagtet osv. og det har skræmt mine en hel del - Og tør ikke længere, for pludselig er der noget som brækker (Shika vejer fx kun 1,2 kg og er ret spinkel, så der skal ikke meget til).
    Så nu undlader vi bare at lege med store hunde, så slipper hundene for at stresse over de situationer og de går ikke glip af noget socialt alligevel. De fungere fint med små hunde, og det er det vigtigste for os, da vi har en del småhunde-venner. : )

• #47   23. jul 2010 Gitte B - Hvor er jeg dog bare enig.... smiley

Rikke S - Det er da klart at folk går i forsvarsposition når folk genneraliserer, ja man skal kunne se kendskaberne i øjnene, alle hunde har forskellige egenskaber, men når folk reagerer som de gør over for muskelhunde er det da klart at deres ejere føler de skal tale deres sag hvis de er ejerer af en kønsmoden hund som er opdraget ordenligt og som der ingen problemer har været med?

• #48   23. jul 2010 Line nej det må du da undskyldejeg lige fik skrevet chi ,,,det gør da også en stor forskel
    og som andre siger ja så folk farer i forsvar

alene at du siger du kan læse en mh kropsprog viser jo netop at du ikke er så vidende som du selv siger

Jeg siger bestemt ikke at mh ikke skal have lov til at omgås andre hunde hvis de kan selvfølgelig skal de da det...

Hvad jeg ikke forstå er at folk vælger en af disse racer for så bagefter at uskyldiggøre dem og fratage dem deres sind hvorfor det?? at en del af dem er som de er er bare deres egneskaber man skal bare tage ansver og være det bevidst.der hvor det går galt er netop der hvor ejer tror deres hund ikke har de medfødte egenskaber og det er efter min mening de uansvarlige mh ejere der gør det svært for dem som tager det ansvar der følger med

at en fks labador finder på at angribe 2 mh hunde viser jo bare at hunde kan afvige fra deres medfødte race egenskaber...dejlig det viser jo også at nogen mh hunde kan være ok med andre hunde hele livet

Lige børn leger nu bedst

• #49   23. jul 2010 * Ann-Sophie *

når du undgår , at lade dem lege med størrer hunde, fordi du er bange for der sker noget med dem, så er det jo at de ender med ikk, at kunne med størrer hunde ..
    så længe man er der og har styr på sine hunde, så kan jeg ikke se hvorfor det sku være "farligt" ..

når min leger med hans kære ven som er en lille chi, så er det den lille der styre showet og som er den lille bandit, og min stopper , når han siger stop ..

• #50   23. jul 2010 Louise H - & jeg kender en Pedro som elsker en Eddie smiley hihi

• #51   23. jul 2010 Louise det er jo skønt han gør det,,og dejligt at høre

min den store bliver simpelhen bange for mine små hvis de gør af hende hun smider sig på ryggen men snerre min fb så bliver hun gal

Må lige trække på smilebåndte når man sammenligner bulldogs,,,ligegyldigt om det alle 3 er bulldogs så er der milevidt forskel på eb,,fb og ab

• #52   23. jul 2010 * Ann-Sophie *

Der skal jo heller ikke ske noget med ens hunde... Det er klart, min er vokset op med en golden retriever og en jämthund, så han har altid været vandt til de store fordi de bor sammen, har ham også med på kenlen en gang i mellem så han kan møde nogen af hundene derfra. Kun sundt med nogle oplevelser. (-: Men selvfølgelig skal det ikk være sådan at det bliver for vildt så der kan ske skade, de er jo ikke så store vores hunde så skal jo ikke så meget til....

• #53   23. jul 2010 Louise - Det gør ikke noget at mine ikke fungere i leg med store hunde, og vil ikke forsøge mig længere. De har det godt i selskab med små hunde og dét er det vigtigste. :o)

• #54   23. jul 2010 Malene ved ikke helt om du mener jeg generalisere men det gør jeg ikke kan godt forstå nogen mh ikke gør små hunde noget....men jeg ville altid være særlig OBS

• #55   23. jul 2010 jn&sn N - Nu er en muskelhund jo en hund og derfor har den også et kropssprog ligesom alle de andre, så kan det godt være den kan vende på en tallerken, meeeeen....

• #56   23. jul 2010 jn&sn N

synes også det er fint , at de har grænser de dejlige hunde og at de andre så respektere det smiley

ja, der er jeg fuldstændig enig med dig .. :o)

Marlene: og det gør jeg bestemt også .. smiley hehe

• #57   23. jul 2010 jn&sn

det at jeg siger jeg kan læse en mh's kropssignaler-
    hvor har jeg skrevet det?

Jeg har snakket om hundesignaler generelt - og hvis du hentyder til at jeg er så uvidende selv hvis jeg kunne læse min og/eller andre mh-hundes kropssignaler,
    så er jeg ked af at sige, at du som flere desværre er, en 'myte-rytter'.

Det er simpelthen en kæmpe fed og ulækker tilsvinnende løgn der i sin tid blev fremsagt at mh-hunde ikke har noget kropssprog!!!!

At de ikke kan sige fra osv.!!!

Bliver SÅ gal!

Og personligt, er jeg da heller ikke en af dem, vil jeg vove at påstå, der ikke respekterer og kender min race. Tror jeg også jeg har nævnt længere oppe.

Det er netop udfra min viden om hendes race, at jeg har trænet hende og lært hendes signaler m.m. at kende.

Og hunde med disse egenskaber? - kan du uddybe det? eller er du også endnu en af dem der stadigvæk tror at alle 13 racer på listen er kamphunde?

• #58   23. jul 2010 jn&sn

Og hvad er det liiiige der er miiiilevidt mellem fransk, engelsk og amerikansk bulldog?

vil da gerne høre en eksperts udtalelse der tak...

• #59   23. jul 2010 jn&sn N - jeg er altid OBS men der er jeg nu også ved alle andre hunde, de eneste jeg ikke som sådan bekymrer mig om er mine forældres to hunde, min soster pom og de forskellige goldens fra kenlen, de er vandt til at omgås med andre hunde og hinanden.

• #60   23. jul 2010 * Ann-Sophie *

det er også iorden . du må ikk misforstå mig .. synes skam det er fint at du gør sådan fordi du er mest tryg ved det ..

vi gør jo alle tingene på hver vores måde .. smiley

• #61   23. jul 2010 Louise - Ja vi gør nemlig tingene på hver vores måde, og for mig har det ikke noget med racen at gøre. Det er flere forskellige racer der har været for voldsomme overfor mine hunde, både MH og lab. Så inden der sker noget alvorligt, vil jeg hellere stoppe.
    Og igen, det vigtigste er at de fungere med små hunde, da det er dem vi har i vores faste omgangskreds :o)

• #62   23. jul 2010 Det er også utopi at tro eller gå udfra at alle hunde kan sammen...

det ved enhver hundeejer med forstand på hunde at de ikke nødvendigvis kan.

Og ligesom vi har nogle jagthunde i familien, som sjældent løber med små hunde, fordi de ikke er blevet vænnet til det fra små og er for voldsomme.

Så ved jeg da også, at jeg skal være påpasselig med små hunde der udviser aggressiv gantagende adfærd - da min hund en vagt/gårdhund - ikke er avlet til at 'underlægge' sig, men nærmere giver igen når/hvis det bliver for meget.

Det er jo generelle ting man skal være obs på med sin hund med dens race -
    også såvel som at visse jagthundetyper har en stærk jagtdrift der kan trikkes af hurtig bevægelse o.l.

Alle hunderacer har deres pros. og cons.

men jeg får det ærlig talt skidt tilpas, når jeg hører folk generaliserer, og nedrakke en eller flere racer fuldstændigt -

det ville jo heller ikke være fedt i den anden ende, at skulle høre på ens races fejl blive blæst op i overproportioner og ovenikøbet med en masse pynt af løgn/forvrængning af det til...

• #63   23. jul 2010 okay nu er jeg bare tabt bag en vogn altså .. hahah ..
    hold fast det går stærkt herinde ..

har nok li misforstået noget .. hahah

• #64   23. jul 2010 Ja smiley

Er det ikke det der også en del kendetegner en fornuftig hundeejer.

En der er klar over størrelsen og racen, og ved/har taget stilling til hvordan og HVORFOR man gerne vil have hund og netop denne race smiley

• #65   23. jul 2010 Jeg/vi er altid 'særlige' obs når vi ser en ny hund smiley

uanset race -

så ryger der snor på, og så bliver der lige talt om hinandens hundes temperement m.m. om de er vandt til at hilse, om de stikker af o.l.

Som regel ender det med at vi hilser - nogen gange kommer der lidt leg ud af det (dog er dette lidt mere selektivt efterhånden da Frejsen er en 'halv' dame nu, mere moden) eller også lufter vi hundene sammen et sykke vej, og ofte kommer der flere hunde med på turen smiley

Jeg synes det er fedt at have hund - har nemlig altid været naturmenneske og haft dyr hele mit liv - og med hund, har man mulighed for at komme endnu tættere å naturen og møde en masse hunde og mennesker -
    ren terapi smiley

• #66   23. jul 2010 søde line jeg hentyder slet ikke til dig men malene og jeg har en samtale igang også....der er ´nemlig andre her i verden end dig,,bare så du lige er obs på der er andre i tråden en dig

og ja der er eksempler på at en mh hund har leget i alt venskabhed med en adnen hund og derefter farer i ramme alvor i flæsket på den anden der tror jeg ikke der er nogen der kan nå at læse dens kropssprog atjeg mener det er det ikke ens betydende med jeg siger en mh hund ikke har et kropssprog som du udlægger det

du farer i flint hvergang man nævner noget men nu er dte såadn at dette er et forum og alle har ret til sine meninger hvad man ikke må herinde er at verbalt overfalde folk og være ubehaglig

Mener du seriøst jeg skulle race beskrive fb,,eb og am her?? gå på en race beskrivelse og se....en eb er fks super langsom i løb en fb er lynhurtigt...bare ne forskel,,men sjovt hvis de 3 hunde er helt,,,men jeg ved jo heller intet om nogen racer du er jo eksperten her og ved alt om alle muskelhunde

sjovt at det er forkert at sige nogen mh kan overfalde men dte er ikke forkert at påstå at alle mh er pusse nusse hunde???

• #67   23. jul 2010 Line T - jeg er enig.... Pros and cons.... (-:
    F.eks fatter min ikke altid at stoppe, når hunden advarer føste gang, derfor skal jeg ofte blande mig og sige så holder vi mr... (-:
    & ja det er noget af det mest fantastiske at have hund, det er helt uundværligt smiley

jn&sn N

Alle muskehunde er ikke pusse nusse hunde, men alle muskehunde er heller ikke agressive...

• #68   23. jul 2010 Nu er det sådan set mig der har en amerikansk bulldog - så jo, når du skriver der er kæmpe forskel mellem de tre bulldogs, er det klart at jeg bryder ind og beder dig forklarer nærmere, for så har du nogen bøger jeg ikke har???

Og jo, jeg er jo en såkaldt 'mh' ejer, så når du eller andre taler generelt om muskelhundeejere - og ikke uddyber at man her altså mener den lille del af uansvarlige hundefolk - så bryder jeg da også ind.
    Da du faktisk også derved omtaler mig - skal du huske.

Og så vil jeg da gerne høre hvad du så ellers mente med den kommentar
    - hvis det ikke, som jeg gik udfra der stod, var indikering til at en mh ikke har et kropssprog?

>alene at du siger du kan læse en mh kropsprog viser jo netop at du ikke er så vidende som du selv siger<

Og ja, der findes mh hunde der pludselig har fået nok, og ikke kun har advaret...
    Men nævn én race der ikke har gjort det samme?
    - ja, det reagerer jeg naturligvis også på, da du stiller det op, på en måde, sådan at det ser ud til at det kun er mh der gør skade m.m.

Og når/hvis man så skriver at det er ejerens skyld, ja, tak, så vil jeg også meget gerne ikke blive blandet ind i og/eller sammelignet med uansvarlige folk - tak.

• #69   24. jul 2010 Louise H - kan du ikke logge på msn (-: ?

• #70   24. jul 2010 At sammenligne de 3 bulldogs svarer til at sammenligne samtlige terrier - håbløst.
    Korrekt at AB oprindeligt er avlet som kvæghund mv, men er også avlet til kamp og i blandet i pit - painterlinien, som desværre stadig eksisterer i nogle AB´s linier....

• #71   24. jul 2010 Line hallo der er andre her inde end dig jeg atler med malene...

Ja jeg omtaler dig men også mig selv husk det,,hvem generalisere nu??

At du straks føler dig truffet finder jeg besynderligt hvergang der bliver nævnt mh ejer,,,at jeg skriver uansvalige mh ejere at du så starks tror det er dig??

uansvarlig mh ejer er dem der fks ikke følger den nu gældende lov mht snor,,mundkurv osv..så taler jeg om dig??

• #72   24. jul 2010 Hvis EB..AB..FB er helt ens finder jeg det besynderligt at man hører om en af de racer som har overfaldt og bidt børn?? at de alle 3 ikke er på LISTEN???

nu har jeg en veninde som har en AB som har været min jeg har selv haft en EB og har flere end en FB og jeg syntes bestemt ikke de er ens,,,,men så er der jo det med generaliseringen igen søde

• #73   24. jul 2010 jep smiley

• #74   24. jul 2010 Kan simpelthen ikk finde rundt i de der navne... fb Ab osv... heheh ... det kræver lidt tænkning herfra... smiley

• #75   24. jul 2010 hvis man kigger på race beskrivelesen står der at fb og eb er avlet til fks tyrekamp i gamle dage og at fb er kommet af de små EB men man så mener at der er blandet mops og terrie i,,,så der bliver de anderledes

At AB har en vis form for selvhærdelse over for andre hunde og en del resereret overfor andre,,,,har endnu ikke mødt en FB der ikke gider overfalde alt og alle de møder og det gør AB ikke,,,vil du høre mere??

• #76   24. jul 2010 Malene,,en fb er en fransk bulldog,,,en eb er en engelsk bulldog og ab er en amerikansk bulldog

• #77   24. jul 2010 jn&sn

Igen skriver du noget jeg ikke har skrevet.

Jeg har ikke skrevet at at de tre bulldogs var HELT ens- hallo - det kan man jo se med det blåtte øje.

Med jo - kære venner - alle disse tre - samt andre bulldog racer - er alle fremkommet fra den gamle tids bullhund/bulldoggen.

Denne bulldog er så blevet videreavlet og medbragt forskellige steder -, nogle gange er nogle af racerne uddøde, for derefter at blive næsten genskabt....

Og jo, kigger man på deres krop, deres arvelig sygdomme, deres temperemant og sind, så kan man finde Rigtig mange ligheder - nemlig de ligheder der kendetegner bulldoggen generelt...

Og ja - mht. bulldogs der i sin tid blev blandet med bl.a. pittbull, mastiff og staffordshire terrier, de er så heller ikke anerkendte bulldogs, og har ikke engang et bulldog navn.

Som man kan læse udfra forskellige avleres historie, vil disse også blive nævnt, og netop i den forbindelse er der kommet særnavne, såsom fransk, engelsk, old english, amerikansk standard og classic, og victoriansk bulldog.

Disse er alle anerkendte, show og avls-berettigede 'rendyrkede racer' ....

Jeg mener ikke man på nogen måde kan sammenligne bulldogs sammenhæng i avls, historie og blodlinier med terrierer....

• #78   24. jul 2010 jn&sn N
    synes da alle må blande sig, er det ikk det de har lavet et forum med ..
    og syunes da også line må sige hvad hun vil og omvendt ..

men ville da også selv være sådan tror jeg,hvis det var mig .. man forsvare da ens egen race .. og så det da li meget hvem det er ment til ..

det da træls som ansvarlig hundeejere af en mh , at skal hører på en masse dårligt .. så det påvirker da en, så det lige meget hvem det er ment til .. smiley

• #79   24. jul 2010 og nej en fransk bulldog er f.eks. en selskabshund - og har fået fremavlet visse ting og afavlet andre ting, men den amerikanske og victorianske f.eks. er mollosser. Og er nogle af dem der ligger tættest på den oprindelige bulldog.

Men tro mig de snakker de bulldogs, de har også lidt deres egen tid, beslutter lidt selv om og når de vil, og selv en fransk bulldog skal trænes med bestemthed, ellers bliver den fuldstændig ulydig og ligeglad.
    Det er en charme og en ting der f.eks. er meget karakteristisk for bulldogs.

• #80   24. jul 2010 Der er ingen der sammenligner Bulldogg´en med terrier - jeg skrev at sammenligne de tre bulldogs, ville være det samme som at sammenligne alle terriere.... - Håbløst...

Og painterlinien med AB er i høj grad stadig at finde i anerkendte avlsforbund...

• #81   24. jul 2010 Marlene :
    hvordan går det forresten med den lille P :o)

Eddie drengen savner ham ..

• #82   24. jul 2010 Lulsen : Jamen det går godt med Don P, men han savner Eddie og tænker på om de ikke snart skal i skoven sammen, lige nu ligger han faktisk og drømmer om det (-: heheh .... Evt. søndag måske ? Du skulle jo arbejde i morgen ikk ?

• #83   24. jul 2010 Det ved jeg nu ikke om man kan sige...

Da man jo netop kan spore bulldogsene via. avl. navne og blodliner.

Og at de alle faktisk er et udgangspunkt fra en race.
    Kendetegnnet for dem, som man øsnkede også at bevare var deres udseende.

Tror ikke alle terriere stammer fra 'en terrier' på samme måde.

• #84   24. jul 2010 MissMarly ; det synes jeg bestemt de skal , måske efter viborg , det er jo søndag .. tror også eddie han er i drømmeland og at P er med i den .. lyder sådan ihvert fald Zzzz ZZZZZ zz ZZZZZ .. hahah .. er helt vildt sådan som han er begyndt at snorke.. smiley

jo skal på job, 9.30-16 , så skal vi gøre det efter ? :o)

• #85   24. jul 2010 Du kan jo ikke spore alle bulldogs tilbage i tiden, når du i den anden tråd siger at du kan få avlsgodkendt en ikke stambogsført/kendt hund... Så ved du reelt ikke hvilke gener du putter ind i racen....

• #86   24. jul 2010 Skal ud og lege bartender samt servetrice i morgen klokken 16 men så må vi gøre det søndag ? (-: Tror jeg godt jeg kan (-: heh .... MissMarly OMG Lullesdulle eller hvad ?

• #87   24. jul 2010 Og her er det så, at det bliver lidt 'sjovt' - fordi visse racer stadigvæk er så nye, og man mangler tiltider nyt blod -
    men altså jeg er jo slet ikke interesseret i avlsprojekter og dogshows som jeg skrev også...

for mig er naturen og dyr bare vigtige.

Og jeg er også fløjtende ligeglad med om jeg møder en selveste hr. von storejer direktør med fin baggrund,
    eller jeg møder en adopteret brolægger - som udgangspunkt er begge disse mennesker, ligesåvel som hunde i udgangspunktet er hunde.

Og når man så taler racehygiejne - hvilken har været i røre mange år, men at det nu ikke kun forbliver manifisteret som almen fornuft, men nu skal påpeges og duttes mennesker og racer på...

det er en tone og en handling jeg finder meget bekymrende - når man tager menneskets udvikling og historiens gang og erfaringer med sig.

• #88   24. jul 2010 Og jo - vi kan godt spore racer tilbage smiley

De nedstammer alle fra ulven smiley

• #89   24. jul 2010 ja, skal vi ikk gøre det søndag så ? smiley

Det er jeg da aldrig blevet kaldt .. ;p puuha, nu er vi jo flere år tilbage .. hehe

• #90   24. jul 2010 .Åh LineT. Jeg bliver så trist når jeg ser du er i en mh debat.
    Du fører dig frem som den store mh ekspert og farer fuldstændig op når folk siger dig imod, for selvfølgelig har du ret.
    Bed lige mærke i denne fra dig: "men jeg får det ærlig talt skidt tilpas, når jeg hører folk generaliserer, og nedrakke en eller flere racer fuldstændigt"
    Gud hvor dobbeltmoralsk. Du nedrakker jo selv andre racer og vil have andre med på forbudslisten.
    Trist der er så mange der tror de er eksperter i en slags hund fordi de lige ejer en, der gør ikke en til altvidende, og alt kropssprog kan simpelthen ikke læses.
    Når man kigger på din blog og se du har skrevet "kamphundens tanker" derinde kan man da tydeligt se at du er i fornægtelse, men rosenrøde tanker er det da:)

• #91   24. jul 2010 hahah nej da frk. Hansen (-: altså... Du startede selv... men jo indtil videre er søndag da bare lige en dog date dag såå (-:

• #92   24. jul 2010 Jeg forstår heller ikke, hvorfor man ikke bare er stolt over den hund man har, erkender hvad den indeholder, og så forklar omverdenen hvorfor man har valgt som man har... Og så tager det skide ansvar som følger med alle hunde, og lev op til loven, så man selv undgår at stå med politiet som kræver aflivning.

• #93   24. jul 2010 ej, det blir eddie glad for ..

sku du med op til viborg ? :o)

• #94   24. jul 2010 Simba - Så du mener at, hvis man er ejer af en muskelhund skal man se den som en farlig hund der når den er kønsmoden ikke skal lege med andre hunde ? Du mener ikke man skal vurdere den individuelle hund og så tage den derfra ?

• #95   24. jul 2010 Lulle - Finder lige ud af det med viborg, mmmh ,.. og det andet og det hele...

• #96   24. jul 2010 Jeg lader min lílle chi lege med store hunde.. men kun hvis han virker interesseret i dem.. og den anden hund er rolig..
    jeg lader derimod ikke min hund lege med visse andre små hunde.. deriblandt chihuahua´er, netop fordi at han er blevet jagtet og bidt af dem 2 gange.. men ingen dårlige erfaringer med store hunde overhovedet!

• #97   24. jul 2010 Allerførst Louise så skriver jeg ingen steder at Line ikke må blande sig i det jeg skriver,,men HUN skriver direkte til mig at jeg har beskyldt hende for nogle ting som slet ikke er skrevet til hende så det er ligesom det eneste jeg skriver,,,,hvis jeg hentyder til en anden kommentar kan jeg ikke se hvad hun skriver jeg har skrevet det til hende for når det ikke er...hun skriver jo som om hun er den eneste her i tåden folk henvender isg til

som en anden skriver så fører hun sig frem som ekspert og siger alle generalisere hvad hun jo selv gør gang på gang...jeg holder da en pæn tone og faktisk sidder jeg med et smil på læben for morrer mig lidt over hendes kommentar hun skriver nemlig det samme i hver tråd,,og ligeså snart nogen er imod hende så himler hun op om mh hader osv og det er sjovt hun kalder mig det når jeg selv er mh ejer

og sjovt hun ikke kommentarer når jeg skriver mht uavsarlig hundejeer er en der ikke følger den nye lov,,det svarer hun ikke på

• #98   24. jul 2010 vel skrevet js&sn ;O)

• #99   24. jul 2010 Tak i to:-)

• #100   24. jul 2010 ja okay .. det kan jeg godt se nu smiley

har li læst det igennem igen .. hehe ..
    gik rimelig stærkt i går
    ..så overså nok nogle ting .. smiley

• #101   24. jul 2010 MISS U - klapper i mine små hænder - dejligt med en ejer som erkender, og ved hvad du har med at gøre... Hatten af for dig;o)

• #102   17. maj 2011 mine vuffer har ikk nogen faste fremmede hunde venner men har både store muskel hunde og små D/S blandinger og en ren racet D/S men de små leger utrolig godt med de store og det forgår både i stille og ro men os den vilde jagt efter hinanden ude i haven og den ene D/S blanding tror til tider lige frem at hun er en bulldog og er ikk blej for at være med i slås lege med de store og blander sig faktis tit og de er så søde ved de små mercedes lage fx mælk til da daisy havde hvalpe og begyndte at være pleje mor for dem og pullerede om dem som vis det var hendes egne små vaffer

Kommentér på:
Muskelhund + Tæppetisser (-:

Annonce