{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Vedr.: Ukontrolleret løbetid.. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige rottepige Trunte på godt 2½ år kom som helt normalt i løbetid med 1 halvtårs interval. Men så fik hun for et år siden livmoderbetændelse og fik behandling. Det gik godt og den første løbetid derefter kom normalt og gik super. Men nu har hun 2 gange være i løbetid med 3 mdr.s interval og nu for 2 uger siden startede hun igen efter 3 mdr., men det blev ikke til mere end nogle få dage med meget meget lidt blødning.
Hun spiser og glad og legesyg.
Men hvad i alverden sker der med hende?
Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende eller hørt om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr.: Ukontrolleret løbetid..
  • #2   28. jul 2010 Ikke for at male fanden på væggen, men der har lige været en herinde med en tæve som "kom i løbetid" kort efter den sidste løbetid. det var livmoderbetændelse og hunden overlevede desværre ikke. Så jeg ville skynde mig til dyrlægen. det tyder i hvert fald på at der er noget som ikke er som det skal være. Måske har hun tendens til livmorbetændelse, og ellers er der måske noget galt med hendes hormoner og cyklus. Tror også det bedste vil være at få hende steriliseret....
    Held og lykke med hende

• #3   28. jul 2010 min brors tæve kom i løbetid ca 6 ganger året... hun kom i løbetid 1 mnd før min tæve og lige efter min tæve var færdig med løbetid... dette startet da jeg flyttet tilbage på gården...

nu er min tæve kastriert og min brors hun har normal løbetid igen...

men dra og få undersøgt om det er noget alvorlig så er du sikker på hvad som er "galt "

• #4   28. jul 2010 Havde det været min tæve, så var hun blevet neutraliseret.

• #5   28. jul 2010 Jeg er normalt ikke meget for sterilisering og kastrering af hunde, men i dit tilfælde ville jeg nok overveje at få hende steriliseret. Var det min tæve, så var hun blevet det.

Dels fordi det må være belastende for hende at komme i løbetid så tit, fordi hormon niveauet så hele tiden ændrer sig og dels på grund af risikoen for livmoderbetændelse. Der er studier, som har vist at livmoderbetændelse sandsynligvis til dels kommer af udsvingninger i hormonniveauet og når hun så oven i købet har haft det før.

• #6   28. jul 2010 Jeg ville komme afsted til dyrlæge og få det tjekket.. Jeg troede for ca 2 mdr siden at Vapsi var gået i løb,det passede med tiden,min hanhund reagerede osv... Men undrede mig efter et par dage over,at jeg ikke så blod andet end et par dråber.. Hun var ikke i løbetid,men havde en lille smule livmoderbetændelse..

Hun har nu vaæret i løbetid og nu står vi samme sted igen.. Sidste behandling er sat ind og virker det ikke,ja så ryger hun som kommende avlstæve..

• #7   29. jul 2010 I har ret og jeg har bestilt en til hos vores dr.dyr og tror også det ender med en operation, desværre...

Kommentér på:
Vedr.: Ukontrolleret løbetid..

Annonce