3.043 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar

31. mar 2008 Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Cairn halter :( Cairn halter :(
Ih ha , min lille cairn terrier er begyndt at halte på sit ene bagben. det ser lidt tykkere ud oppe ved hoften end det andet , men udover at halte så render han rundt som om der intet er i vejen . Når man mærker , hiver og trykker på den så siger han intet...
Har bestilt en tur til dyrelæge imorgen da det bliver værre og værre - håber virkelig ikke det er noget slemt :S
Hvad kan det være? nogen der har prøvet noget lignede ?
0 synes godt om
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Tossede hund...
mar 2008
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Svar: 3
jeg har en jack russell og hun gør det samme... min dyrlæge siger det er hendes knæ der hoppe ud af led angang imellem. han kan oppererer for det men kan ikke garanterer det bliver bedre og hun virker ikke nærmere hæmmet af det. faktisk fungerer hun perfekt og løber rundt med vores gravhund heletiden.. så vi har valgt ikke at gøre noget ved det, da det også kunne blive værre ved en opperation. man af hvad jeg har hørt er der faktisk mange terrier der har det "problem"
mar 2008
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Svar: 3
mar 2008
Hehe bliver total høne mor lige så snart sådan noget her sker , for man ved jo aldrig
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 28
Bølle er en Westie på 7 år, som der også begyndte pludseligt at halte. Det starterofte efter han har løbet stærkt, eller har belastet benet på en eller andet måde. De tog så til dyrelægen med ham, og han mente det var noget med hans knæ. De besluttede så at få ham ryngtenfotograferet, og det viste sig at han har begyndende slidgigt omkring ve. knæskal. Desværre er der ikke så meget at gøre end at forebygge og evt. operation senere, hvis der bliver voldsomme gener for Bølle.
Det er jo slet ikke sikkert at det er det samme, og ved heller ikke hvor gammel din Cairn terrier er, men synes bare din beskrivelse virkede meget bekendt. Det skal også lige siges at Bølle er en stor Westie, har jo måske også noget at sige ift. om man hurtigere kan udvikle slidgigt.
Held og lykke med ham
mar 2008
Det virker ikke rigtigt til at han har belastet den mere end normalt , han er meget aktiv og hopper op og ned fra sofaen , og det gør han stadig uden besvær.
Han er 1½ år og har hørt han er rimelig langbenet af en cairn af være.
men jeg skal til dyrelægen her 10:45 så vender tilbage med hvad dr. dyr siger om min lille guldklimp .
KRYDS FINGRE FOR OS !
apr 2009
mar 2008
Benet er forhåbentlig bare forstuvet så det skal han have smertestillende imod de næste 4 dage , og han skal holdes i ro i 8 dage ( Hvordan man holder 2 hunde i ro i 8 dage er stadig en gåde for mig , så de skal luftes på skift og jeg ved ik hvad )
Så var der lidt Gærsvamp i hans øre, så det får han dryppet hans øre imod de næste 10 dage så skulle det være i orden...
og nu når vi lige var der blev han også vaccineret, vejet, fik klippet negle og kigget godt og grundigt igennem i hovede og r**
Hans højre knæ sidder lidt løst som flere har beskrevet ovenfor, dog kun en grad 1, men sjovt nok er det det venstre ben han halter på så hvis ikke det smertestillende og ro og fred hjælper , skal vi en tur afsted igen og så vil han blive undersøgt igen
apr 2009
Men jah, er jo ikke nemt at holde hunde i ro, men man må jo prøve så godt som man kan også for hundens eget bedste.
Men dejligt at han er blevet tjekket godt og grundigt efter
mar 2008
Cairn halter :(