3.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Cairn halter :( Cairn halter :(

Ih ha , min lille cairn terrier er begyndt at halte på sit ene bagben. det ser lidt tykkere ud oppe ved hoften end det andet , men udover at halte så render han rundt som om der intet er i vejen . Når man mærker , hiver og trykker på den så siger han intet...

Har bestilt en tur til dyrelæge imorgen da det bliver værre og værre - håber virkelig ikke det er noget slemt :S

Hvad kan det være? nogen der har prøvet noget lignede ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cairn halter :(
  • #1   28. jul 2010 Det kan være mange ting... Det kan være et sprunget eller beskadiget korsbånd, det var det da min ene cairn haltede. Han reagerede heller ikke på, når vi rørte ved eller trak i benet.

• #2   28. jul 2010 Okay , det er virkelig en gåde for mig det med at han ikke reagere , for hvis det gør ondt burde han da ikke bare ligge og nyde det ?

Tossede hund...

• #3   28. jul 2010 Hvordan blev det behandlet ?

• #4   28. jul 2010 hejsa

jeg har en jack russell og hun gør det samme... min dyrlæge siger det er hendes knæ der hoppe ud af led angang imellem. han kan oppererer for det men kan ikke garanterer det bliver bedre og hun virker ikke nærmere hæmmet af det. faktisk fungerer hun perfekt og løber rundt med vores gravhund heletiden.. så vi har valgt ikke at gøre noget ved det, da det også kunne blive værre ved en opperation. man af hvad jeg har hørt er der faktisk mange terrier der har det "problem"

• #5   28. jul 2010 Puha det håber jeg da ikke det er ... men når man mærker på benet så føles det ikke som om der er noget der ikke sidder som det skal .

• #6   28. jul 2010 det gør det heller ikke ved bobs... men som min dyrlæge siger kan de sagtens fungerer 100 % med sådan en knæskal så bare roligt det skal nok gå det hele :o) men forstår dig jeg var også meget bange og nervøs da det skete med min lille bobbine

• #7   28. jul 2010 Ja man kan jo ikke lade vær med at holde af de små skvat smiley Den lille hund er godt nok min første egen hund men er du gal den betyder alt for mig.... Sjovt sådan et væsen kan fylde så meget i ens liv .

Hehe bliver total høne mor lige så snart sådan noget her sker , for man ved jo aldrig smiley

• #8   29. jul 2010 Netha: Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på hvad der kan være sket, men kan kun fortælle om min mor og stedfars hund Bølle, der ligner meget din beskrivelse.
    Bølle er en Westie på 7 år, som der også begyndte pludseligt at halte. Det starterofte efter han har løbet stærkt, eller har belastet benet på en eller andet måde. De tog så til dyrelægen med ham, og han mente det var noget med hans knæ. De besluttede så at få ham ryngtenfotograferet, og det viste sig at han har begyndende slidgigt omkring ve. knæskal. Desværre er der ikke så meget at gøre end at forebygge og evt. operation senere, hvis der bliver voldsomme gener for Bølle.

Det er jo slet ikke sikkert at det er det samme, og ved heller ikke hvor gammel din Cairn terrier er, men synes bare din beskrivelse virkede meget bekendt. Det skal også lige siges at Bølle er en stor Westie, har jo måske også noget at sige ift. om man hurtigere kan udvikle slidgigt.

Held og lykke med ham

• #9   29. jul 2010 Michelle D: Nej men det lidt rart lige at høre hvad det f.eks. kan være.
    Det virker ikke rigtigt til at han har belastet den mere end normalt , han er meget aktiv og hopper op og ned fra sofaen , og det gør han stadig uden besvær.

Han er 1½ år og har hørt han er rimelig langbenet af en cairn af være.

men jeg skal til dyrelægen her 10:45 så vender tilbage med hvad dr. dyr siger om min lille guldklimp .

KRYDS FINGRE FOR OS !

• #10   29. jul 2010 Jeg krydser fingre og venter spændt på hvad dyrelægen sagde..

• #11   29. jul 2010 Så har vi været ved dr. dyr og her er hvad hun sagde:

Benet er forhåbentlig bare forstuvet så det skal han have smertestillende imod de næste 4 dage , og han skal holdes i ro i 8 dage ( Hvordan man holder 2 hunde i ro i 8 dage er stadig en gåde for mig , så de skal luftes på skift og jeg ved ik hvad )

Så var der lidt Gærsvamp i hans øre, så det får han dryppet hans øre imod de næste 10 dage så skulle det være i orden...

og nu når vi lige var der blev han også vaccineret, vejet, fik klippet negle og kigget godt og grundigt igennem i hovede og r** smiley

Hans højre knæ sidder lidt løst som flere har beskrevet ovenfor, dog kun en grad 1, men sjovt nok er det det venstre ben han halter på så hvis ikke det smertestillende og ro og fred hjælper , skal vi en tur afsted igen og så vil han blive undersøgt igen smiley

• #12   29. jul 2010 Godt at høre han er blevet kigget på nu, og måske bare er en forstuvning.
    Men jah, er jo ikke nemt at holde hunde i ro, men man må jo prøve så godt som man kan også for hundens eget bedste.
    Men dejligt at han er blevet tjekket godt og grundigt efter smiley

• #13   29. jul 2010 Kan allerede se at det smertestillende hjælper lidt , da han halter mindre nu, så må håbe det bliver helt godt igen .

Kommentér på:
Cairn halter :(

Annonce