{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Hunds hofte klikker når den "traver"? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg var ude og gå med min lille corgi på 11 måneder imorges. Og når han "travede" derudaf var der som om hans ene hofte sagde knæk. Ligesom når der er en knogle der knækker hos os.
Jeg har self. ringet til dyrlægen og fået en tid til undersøgelse på torsdag i næste uge. Jeg har googlet lidt og der står bare HD skrevet over det hele!!

Jeg har nok bare brug for at høre lidt erfaringer fra jer om at det ikke nødvendigvis er HD eller andet skrækkeligt smiley

Det skal siges at det er første gang jeg har hørt klikkelydene fra ham - og han virker som han plejer, fuld fart på og leger, hopper op osv.
Han har stamtavle hvor forældrenes hofter er prima!

Håber nogle har positive input....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunds hofte klikker når den "traver"?
  • #1   29. jul 2010 Jeg har desværre ingen positive inputs...

Har selv en lille hund, der ved den alder startede med knæklyde...Og han blev røntgen fotograferet, og har HD...Hans er i meget svær grad...

• #3   29. jul 2010 Jeg har haft en veninde der også har haft en Corgi og hendes hund havde samme problem, og da den var undersøgt ved dyrlægen viste det sig at det "bare" var vokseværk, det forsvant igen da hunde var lidt over 1,5 år.

• #5   29. jul 2010 Tak for alle svarene - jeg er trods alt glad for der et par positive imellem.

Jeg krydser i hvert fald alt! Hvis det skulle være HD, hvordan er hundens fremtid så? mht gåture, leg, træning, trapper osv?

• #6   29. jul 2010 Mange hunde klare sig fint...

Min egen må ikke gå ret lange ture, og skal skånes mest muligt..:(

• #7   29. jul 2010 Min hund har HD E og D (det bliver ikke værre), og han er på ingen måde mærket af det =)
    - Min tidligere hund blev kun 8 mrd med samme status og smerter =(

Det kan være vokseværk også, men er det HD er det ikke nødvendigvis en dødsdom; det kommer meget an på hunden og hvordan den bærer sine hofter.

• #8   29. jul 2010 Har også en hund med en B og E hofte, kom som en stor overraskelse da hun aldrig har fejlet/fejler noget. Hun kan alt og bor i hus med trapper og ingen problemer. Træner vandtræning/livredningstræning med hende og derved får hun også godt med muskler....
    Men har også haft en med klik lyde og det vist sig, at de nederste ryg hvivler ikke var vokset sammen som korsben som de skal inden de er 6 mdr. så der var ingen anden udvej end at give hende fred.
    Håber det bedste for jer, men ikke verdens undergang hvis den er så mobil som det lyder til smiley

Kommentér på:
Hunds hofte klikker når den "traver"?

Annonce