Hunds hofte klikker når den "traver"? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg var ude og gå med min lille corgi på 11 måneder imorges. Og når han "travede" derudaf var der som om hans ene hofte sagde knæk. Ligesom når der er en knogle der knækker hos os.
Jeg har self. ringet til dyrlægen og fået en tid til undersøgelse på torsdag i næste uge. Jeg har googlet lidt og der står bare HD skrevet over det hele!!
Jeg har nok bare brug for at høre lidt erfaringer fra jer om at det ikke nødvendigvis er HD eller andet skrækkeligt
Det skal siges at det er første gang jeg har hørt klikkelydene fra ham - og han virker som han plejer, fuld fart på og leger, hopper op osv.
Han har stamtavle hvor forældrenes hofter er prima!
Håber nogle har positive input....
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.057
Har selv en lille hund, der ved den alder startede med knæklyde...Og han blev røntgen fotograferet, og har HD...Hans er i meget svær grad...
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Svar: 201
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
Jeg krydser i hvert fald alt! Hvis det skulle være HD, hvordan er hundens fremtid så? mht gåture, leg, træning, trapper osv?
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.057
Min egen må ikke gå ret lange ture, og skal skånes mest muligt..:(
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
- Min tidligere hund blev kun 8 mrd med samme status og smerter =(
Det kan være vokseværk også, men er det HD er det ikke nødvendigvis en dødsdom; det kommer meget an på hunden og hvordan den bærer sine hofter.
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
Men har også haft en med klik lyde og det vist sig, at de nederste ryg hvivler ikke var vokset sammen som korsben som de skal inden de er 6 mdr. så der var ingen anden udvej end at give hende fred.
Håber det bedste for jer, men ikke verdens undergang hvis den er så mobil som det lyder til
Hunds hofte klikker når den "traver"?