1.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Chipmærkning - ny lov... Chipmærkning - ny lov...

Er folk begyndt at chipmærke deres hvalpe efter 1 juli som loven foreskriver.

Når de fleste snakker om den nye lov handler det om muskelhunde, men gad vide om alle dem der avler tænker på at det nu er lovpligtigt at at chipmærke hvalpe inden de flytter hjemmefra...
Altså ikkke nogen undskyldning mere for at slippe for udgiften...

Og er der nogen der ved om HG fremover forbyder salg af hvalpe der ikke er chippet?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chipmærkning - ny lov...
  • #1   30. jul 2010 Hg har lavet det som en regl at de skal være chippet for at sælges her på siden, der var et indlæg fra Admin med det for nogen uger siden.

Desværre tror jeg der er rigtig mange der ikke chipper deres hvalpe selvom loven siger de skal, ved min genbo har købt en hvalp for 2 uger siden og den var på det tidspunkt ikke chippet eller vacineret, selvom loven var trådt i karft.

• #2   30. jul 2010 jeg har lige haft hvalpe som jeg satte til salg men da der ikke stod de var chippet ,fik jeg en besked fra hg at de havde slettet min annonce pga den ny lov, jeg anede intet om den nye lov, men fik så annoncen på igen og de blev chippet, men det åbenbart kun nogle de sletter annoncer ved bla min, for der er masser af hvalpe til salg hvor der står de kun er vac.

• #3   30. jul 2010 måske en bøde??

• #5   31. jul 2010 Det koster 2000kr i bøde pr hvalp som ikke er chippet når den fylder 8uger.
    Men ved ikke hvordan myndighederne holder øje om folk gør det eller ej, for jeg ser da stadig mange annoncer hvor der intet står om vacc.og chip.

• #6   31. jul 2010 Er det ikke noget med at man som hundekøber skal melde det til politiet måske? VEd ikke lige ellers hvordan politiet skulle kunne holde øje med det..

• #7   31. jul 2010 SøS. Jeg tvivler på at de melder opdrætteren, for folk må jo vide det inden de tar hen for at se på hvalpe/n, og melder de sælgeren så får de nok ikke den udvalgte "baby" med hjem..
    Jeg tror at det bliver meget sværer at håndhæve end mange af de andre nye regler. :o(
    Til gengæld så er det blevet meget mere besværligt at skifte ejer på en chippet hund i DHR, for nu skal sælger underskrive hundes registrerings og ejerskiftnings attest, hvilket kan være svært hvis man ikke har holdt kontakt efter afhentning af hunden.
    Før ringede man bare til DHR og gav dem chip nr. og 3uger efter kom ejerbeviset.
    Jeg venter stadig på at sælger får fingeren ud, så Cookie på 24uger kan komme over i mit navn.
    Det er 14 UGERs ventetid indtil nu.

• #8   31. jul 2010 Det kan du selvfølgelig ha' ret i.. Kunne godt tyde på at vi er ude i samme situation som med hvalpefabrikekrne, altså at køberne ikke bør støtte det men gør det alligevel... Øv altså...

• #9   31. jul 2010 Nemlig.. Men det er da en fordel at f.eks. Hg sletter hvalpeannoncer hvis der ikke står at de bliver chippet.
    Det har da fjernet en masse af de chip-løse hvalpesalg herinde fra, men folk ser dem så bare i "den blå" osv. hvis de da ikke laver samme regler, men gør de det, så tror jeg på at der er en chance for at komme dem til livs
    Uden annoncer kan hvalpene jo ikke findes og derfor heller ikke sælges ;o))

• #10   31. jul 2010 Man kan da kun håbe at diverse salgssider følger trop.. Har virkelig svært ved at se hvordan man ellers skal komme det til livs... Suk, kan ikke forstå hvorfor det kan være så svært for nogle at følge loven, uanset om det mundkurvepåbud eller chipning af hvalpe... Super frustrerende...

• #11   1. aug 2010 Ja jeg havde så slet ikke hørt om den nye lov indebar de sku chippes inden 8 uger.. Fandt jeg først ud af da jeg tog min hvalp med til dyrlægen for at få den chippet, han sagde bare at det nu var lovpligtigt at de sku chippes inden 8 uger. Men nu er hun chippet, 3 uger for sent, så ved jeg det.

Kommentér på:
Chipmærkning - ny lov...

Annonce