R.I.P. Asja <3 R.I.P. Asja <3
Jeg har været på besøg hos min bedste veninde og hendes forældre i dag. Vi spiste sammen og hyggede og snakkede om alt muligt som vi plejer.
De ejer en grå schæfer ved navn Asja.
Min veninde, hendes mor og jeg kørte ud for at hente min venindes far fra arbejde, og da vi kom tilbage opdagede vi, at Asja havde snuppet et stykke chokolade-sandkage og en halv pose vingummier fra bordet. Dette har hun aldrig gjort før, og hun må ikke få andet end sit allergifoder.
Da klokken blev 21 blev Asja en smule sløv og ville ikke rigtig rejse sig. Vi lagde mærke til, hun havde oppustet mave og ringede til dyrehospitalet.
De rådede os til at komme ind med Asja og det gjorde vi. Hun tog køreturen pænt og lå stille og roligt. Dyrlægen tog et røntgen-billede, men kunne ikke se tegn på mavedrejning eller andet, men han turde ikke lade hende komme med hjem igen pga. hendes ændring af adfærd. Hun er normalt en dejlig og glad schæfer med krudt i måsen, men her til aften var hun ualmindeligt rolig.
Vi kørte hjem igen til min venindes forældre og vi snakkede om, at det var underligt at køre hjem uden Asja, og at vi krydsede fingre for at hun kom hjem i morgen. Jeg cyklede hjem til mig selv og gik en lang tur med min egen hund.
For kort tid siden ringede min venindes mor og fortalte at Asja er blevet aflivet. Det var ikke mavedrejning eller en virus, men højst sandsynligt en kræftknude, der havde påvirket hendes indre organer, så hendes bughule var fyldt med blod. De nåede desværre ikke at køre derind igen inden dyrlægen blev nødt til at aflive hende.
Stakkels Asja! Aflivet alene :C
Men vi tænker på, at hun ikke led og at det er gået hurtigt. Hun har haft et langt godt liv. Asja blev 8 år og har haft et skønt hundeliv.
Vi kan ikke lade være med at tænke, at Asja har tænkt: "Jeg snupper lige lidt kage og nogle vingummier, nu hvor jeg har chancen!" og har fået sig en lækker, sidste snack.
R.I.P. Asja, jeg er ked af du blev aflivet alene, men det var for du ikke skulle opleve mere smerte.
Vi kommer aldrig til at glemme dig. Farvel lille vuffer
<3
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.790
Sådan en historie skal man vist ikke læse som højgravid. Nu sidder jeg jo her med vand rendende ned af kinderne.
R.I.P Asja
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
R.I.P. Asja og mine himmelhunde vil tage godt imod dig
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.894
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
dec 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 782
Jeg er helt forbavset over, at Asja aldrig sagde en lyd. Selv da hun blev båret ind i bilen, var hun stille!
Men jeg er glad for de valgte at køre hende til dyrlægen med det samme, så hun ikke nåede at have så mange smerter.
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.697
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 436
sov sødt
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 387
R.I.P. Asja <3