28. jul 2007 Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Hvornår er det fair at betale... Hvornår er det fair at betale...
for en konsultation hos doktor dyr og hvornår synes i ikke det at fair at de opkræver det?
Jeg spørger fordi jeg selv har spekuleret frem og tilbage på om min den sidste regning nu også var helt ok, og så er det jo altid rart lige at høre jeg herinde:)
Sagen er den at jeg her den anden dag ringer til dyrlægen for at hører hvad de synes det bedste "loppe"middel er til rovmidder.
Tayson skæller en del ned af ryggen og sidderne, han klør sig ikke, det er kun mig der er træt af at kigge på det. Han har altid skællet lidt i fældningstiden, men den sluttede for hans vedkommende for en måneds tid siden hvor hans pels blev flot igen, og når nu hvor han ligepludselig begyndte at skælle endnu mere en før, tænkte jeg at det nok var en god ide for en sikkerheds skyld at behandle imod rovmidder da det passer på symptomerne.
Jeg får at vide af sekretæren at det bedste at bruge er stronghold, som ligesom frontline f.eks skal dryppes i nakken.
Men da dette er stærkere er det på recept så jeg bliver nødt til lige at komme derind.
Derinde fortæller jeg så hvad jeg sagde i tlf, med symptomer og at jeg bare vil give det for en sikkerheds skyld, det giver hun mig ret i er en god ide og vi går ud i venteværelset og venter mens hun henter det på lageret.
Det var det jeg skulle betale 500i konsultation for, hvilket ville være ok hvis de skulle tage en prøve og kigge i mikroskop eller andet, men jeg føler jeg at reelt bare har betalt for hendes tur ned på lageret, og det er der jeg synes de strammer den.
Jeg har sidste år lagt mellem15-20.000 på to måneder derude, så det er ikke fordi jeg er nærig med den slags, plus de har altid været fair med pris osv, men nu var det heller ikke "min" dyrlæge jeg var inde hos, da jeg tror han fik en akut eller lign.
Hvad synes i? Og har i prøvet noget lign, og klagede i?
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
jul 2007
jul 2007
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 162
Jeg havde nok ikke ville betale det sådan helt frivilligt tror jeg, ikke uden at have fået en forklaring.
Men sådan er det vel egentlig mange gange tror jeg, nok ikke helt på den der måde. Men altså skal du have noget gjort hos dyrlægen som feks vaccination, så betaler du jo både for selve vaccinen. altså indholdet men også for at dyrlægen giver vaccinen så ja, der skal sgu penge op af lommen for det hele.
Synes nu alligevel godt nok at det der lyder langt ude :S
Altså min kæreste var engang hos tandlægen med en voldsom øm tand og han kom så og fortalte at den gjorde meget ondt osv og alligevel bankede de på tanden og han kom af med 180 kr alene bare for at få konstateret at han havde ondt i tanden (som han jo i forvejen havde fundet ud af ellers var han jo nok ikke kommet derop >_<) og så et yderligere beløb for henvisning til et andet sted
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 83 Svar: 230
Synes godt nok det lyder groft.
Jeg har gennem mine 10 år med Marco haft kontakt med flere dyrlæger, og i situationer lignende dit eksempel er jeg udover prisen på medicin kommet af med et "recept-gebyr", omkring 75,- kr.
jul 2007
Men så kan det da godt være jeg skal svinge forbi næste gang jeg er i området og hører om min egen dyrlæge lige har tid i 2 sek.
Håber nemlig ikke jeg får en grund til at skulle bestille tid derude til hundene foreløbig
jul 2007
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.052
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
Jeg synes virkelig du skal ringe og nævne det for dem - for det er IKKE en konsultation og måske har vedkommene gjort forkert ! Det er meget for dårligt og ærlig talt synes jeg at du skal ringe i morgen og hører om det virkelig kan være rigtigt !
jul 2007
Jamen det kan godt være jeg skulle gøre det, man bliver bare sådan i tvivl nogle gange om det nu også er rimeligt nok, for hvornår er det en konsultation og hvornår er det egentlig ikke:)
apr 2008
Det er slet ikke i orden det der - du bestilte vel ikke engang en tid ?
jul 2007
S & D - Lille-My . Javel!!!
Da jeg snakkede med sekretæren sagde hun at jeg blev nødt til at komme da det var på recept, og jeg kunne så komme på det og det tidspunkt så jeg gik ud fra at de bare ville sætte 2.sek af til en dyrlæge kunne skrive under på recepten for havde egentlig regnet med at det var noget jeg skulle hente på et apotek.
apr 2008
Giv gerne besked i morgen når du har talt med dem
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Jeg ville bestemt forlægge dyrlægen sagen igen ellers klage til dyrlægeankenævnet. Stronghold er ikke bare noget man forebygger med - derfor det netop er på recept.
jul 2007
Men da jeg så skulle komme ind tænkte jeg at de så alligevel ville tage en prøve af hans hår for at se om der var noget levende i mikroskopet, (studere altid på nettet hvad man skal regne med af prøver osv så jeg ved hvad jeg skal regne med) men da det ikke skete havde jeg jo ikke lige regnet med at komme af med over 1000 kr så jeg tror også jeg kom til at bande da hun sagde beløbet
jul 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Jeg har en enkelt gang hør forkert hvad han sagde ang. hvad det ville komme til at koste og havde ikke penge nok med.
Da jeg ville skynde mig at finde en bank og hæve dem afslog han og ændrede prisen så den passede med de penge jeg havde med ...
Altså eftergav han 74 kr.
Se det er service.
Ikke så meget det at jeg sparede penge men at han virkelig lader til at sætte dyrene før penge.
Har også flere gange fået gratis kontrol af dyrene hvis det bare lige tog 5 minutter ...
Til gengæld så takker jeg rigtig meget og giver til jul en lille erkendtlig som tak for deres super behandling af dyr og deres mulige ejere :o)
okt 2007
jul 2007
okt 2007
Kan heller ikke sige fra. Men kan lade være med at bruge den dyrlæge igen.
Du kan kræve i fremtiden kun at have kontakt med ham ... Han kender jo også dine dyr så det er der ikke noget forgjort ved.
jul 2007
Tror jeg må tage derud og så må han sige om han synes det er fair, for hvis han også synes det jamen så må jeg jo æde den. Men har det i hvertfald bedre med at tage ud og "brokke" mig nu hvor jeg kan se at i heller ikke ville finde jer i det:)
okt 2007
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
Jeg betalte 5700 kr. for en operation, og efterfølgende fik jeg en regning på næsten 500 kr, for skift af forbinding.
Er det G...... dyrlægerne du har været hos ?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Du kan evt sige, at hvis du vidste at du skulle betale for en konsulation så ville du da have haft noget mere for pengene. Klippet negle, tømt analkirtler, renset øre o.s.v :o)
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
så vi tog ned til dyrlægen med hende i går. hun kiggede på såret, rensede det med medicinsk sæbe, gav mig nogle penicillin-piller til de næste par dage og en lille flaske medic. sæbe så vi selv kan vaske det et par gange om dagen.
Pris: 0 kr!!!!! - det kunne vi bare betragte som et service-eftersyn, sagde hun...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Man ringer med en mindre banal ting, eller bare lige spørger om råd, og svaret er tit "kom lige ned forbi med hunden", for så kan de lige smide et konsutations gebyr på regningen, for få sekunders arbejde.
jul 2007
Troede ellers jeg var smart at købe sådan lige inden lukketid når der var størst chance for at de havde tid, og så lukker de i hvertfald 10min før tid.
Nu er jeg sgu endnu mere irriteret:(
Hvornår er det fair at betale...