{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

opdatering af Simbas allergi og plan {{forumTopicSubject}}

Simbas hud er stadig mørk som en negers , men heldigvis uden tegn på infektion eller lign.

Så det jeg har gjort indtil videre skal jeg fortsætte med dvs.

- hypoallergetik foder fra RC
- kun godbidder af rent kylling eller kalkun kød
- bade ham efter hver tur på græs med medicinsk shampoo
- potevoks hver dag
- købe hundesko til ham ( har bestilt dem der fra Ruffwear , de så fede ud og passer til Sims og mit behov for terrængående halløj hehe )
- olie med omega 3 og 6 i maden hver dag

Og hvis det evt. skulle komme tilbage vil vi forsøge at hjælpe ham med ½ dosis af Prednisolon eller anden atopisk beh.

Nu er vi jo som bekendt stoppet med at campere , så han vil heller ikke i fremtiden skulle være 16-18 timer på græs dagligt og dermed er behovet for hyposensilibilliseringsbeh. måske ikke så relevant mere.

Jeg fik ros af dyrlægen for mit store arbejde med Simbas hud og hun var meget tilfreds med den plan der nu er lagt ( af mig hehe )

Jeg krydser ihvvertilfald fingre for , at hans allergi er overstået for i år og til næste år vil jeg være på forkant med forebyggende beh. af olier og potevoks inden græssæsonen bryder ud i vildt flor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdatering af Simbas allergi og plan
  • #1   11. aug 2010 Håber også at planen virker for Simba. Lille pushund..........

  • #2   11. aug 2010 hej hvordan opdager man de har allergi,,,,,,,,og trist i ikke kan campere mere,,,,,,,,,

  • #3   11. aug 2010 Simba, du kan klappe dig selv på skulderen af det store arbejde. Det må være dejligt når der kommer resultat af det.
    Håber Simba har ro indtil næste år, at det ikke er mere han er blevet allergisk overfor!


  • #4   11. aug 2010 pia H


    Jeg opdagede det ved at Simba kløede helt vildt og fik mørkfarvningen af huden.
    Når en hund kløer sig er det noget ganske normalt som vi gør , men når en hund med allergi kløer sig , ja så kløer de sig længe og mange gange , endvidere bider de i poterne.
    Al aktivitet så som leg , spisning , osv stoppede han med for at klø sig og når han så havde kløet sig færdig genoptog han det han var igang med.
    Så vidt jeg har kunne læse mig frem til , er det lige netop overnævnte der er forskellen på almindelig kløe og " syg " kløe , at de stoppe for at klø.

    Ang. vores campering er det helt fint at stoppe efter 17 sæsoner , vi er simpelthen mættet af den form for ferie og vil nu prøve noget andet smiley


  • #5   11. aug 2010 Gitte Q


    Jeps , du kan også tro jeg voksede et par centimeter da komplimenterne blev givet smiley

    Jeg tror langt hen af vejen , det er med vores hunde som med vores børn , vi kan mærke hvad der er godt for dem og hvvad der skal til for at hjælpe dem.
    Lægen havde heller ikke den mindste indvending til mit behandlingsforslag om mange medicinske bade - oliere - potevoks-sko og ikke mindst ½ dosis Prednisolon.

    Jeg er selvfølgelig meget obs. på om der skulle kommer andre former for allergi hos ham , da jeg er helt klar over at han er super disponeret for yderligere allergi.

    Men dejligt er det når det går frem ad , var noget trist over det i starten men besluttede mig for at hjælpe min bedste ven med alt hvad JEG kunne gøre for ham i hverdagen og det ser faktisk ud til at det er det der skal til , for sjovt nok er han ikke i nogen medicinsk pille behandling pt. men alligevel er der fremgang.

    Det kan kun betyde en ting og det er , at fjerne allergenerne fra hans pels så hurtigt som muligt ( efter tur på græs ) med bad har større betydning end jeg umiddelbart ville have troet på forhånd

    Selv dyrlægen var meget positiv overrasket , så jeg tror ikke det er sidste gang , at hun anbefaler medicinske bade og måske endda dagligt som Simba for det


Kommentér på:
opdatering af Simbas allergi og plan

Annonce