Pomeranian frisør Pomeranian frisør
Hej,
jeg har en pomeranian jeg skal have til fotograf i morgen og ha taget nogle professionelle billeder..
derfor ville jeg gerne ha ham stylet så han ser rigtig fin ud i pelsen..
nogle der kender en frisør i Århus?
Eller nogle der kan hjælpe med hvilken børste der er god til at få pelsen rigtig fyldig og flot ligesom når de bliver udstillet...
jeg kan sagtens selv bade ham osv. det har han intet imod, men det der med at frisere ligesom til stævner aner jeg intet om
Hjææælp *G*
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
En Pomeranian ser bedst ud til feks. udstilling, hvis den er vasket 3-5 dage inden udstillingen, og klipningen tager en lille uges tid, fordi din Pomeranian måske aldrig er blevet klippet før, så må man klippe i flere omgange for at få det bedste resultat. Den skal ses i bevægelse og som silhuet og derfra kan man så klippe den færdig.
Det er heller ikke lige meget hvordan den enkelte hund klippes. Det afhænger af dens anatomi og pelsstruktur. Der er ingen hundefrisør her i Danmark, som kan klippe en Pomeranian ordentligt. Jeg har set nogle rædsomme klipninger igennem tiden, men aldrig en klipning, som var OK.
Jeg har haft racen siden 1985, og det tager nogle år at lære denne klipning, fordi der ikke er en hund, som klippes ens. Det skal man lære, ligesom man skal lære hunden at kende fra starten.
feb 2009
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 151
Men måske med børstning og bad han kan blive flot, ikke perfekt, men så godt som muligt
har bare ladet hans pels gro og så badet ham ca. hver 3. måned for det har jeg læst mig frem til på pomeraian sider at var bedst at gøre for hunden, men så er han bare blevet tørret med håndklæde (han er sygeligt angst for hårtørren) og så har jeg siddet indtil han er tør og varmet ham med en dyne eller sådan noget..
kender du så evt. en god hårtørre der ikke larmer som ikke koster ekstremt mange tusinde kr? Var engang i imerco og prøvede at få tændt alle hårtørrere de havde men synes alle larmede så det opgav jeg
feb 2009
Du kan købe børsten hos Tholo. De leverer fra dag til dag.
Jeg bruger en ganske almindelig føntørre. Det virker fint, men der findes også blower, som mange bruger. Jeg nægter bare at bruge knap 25oo kr på en sådan!!
Når du børster din hund op, tager det ca 1 time før du har et fint resultat til foto.
Jeg ville få en ny tid hos fotografen, og så få et bedre resultat end det du helt sikkert får nu.
Find tophunde på nettet og klip din Pomeranian efter disse billeder. Led på google under Pomeranian grooming. Der vil du også finde gode råd. Held og lykke med det.
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 151
Jeg endte med at atå op kl 8 for at gå i gang med at børste hunden igennem (han var i bad sidste weekend så droppede badet da han er ren og det jo ikke sundt at bade for ofte) og børstede i over en time, vaskede rander under øjnene og så børstede jeg videre..
Utroligt nok blev han rigtig fin, dog med naturlig pels, dvs. ikke klippet, men han har ik voldsomt meget underuld så hans pels er svær at få til at stå lige i vejret
Men fik taget de flotteste billeder af ham, er helt stolt af ham... Overvejede at spørge om ny tid men fotografen skal vist bruge billederne til en udstilling i festugen så det hastede os lidt for ham med at få dem klar..
Han sagde at ham og min venindes poms som vi valgte at ta med derind også for at høre om hun også ku bruges de nok kommer på et billede i vinduet, da han vidste det ville være et blikfang der ku få folk til at stoppe op..
Så blev Yoggi os fotomodel
feb 2009
Pomeranian frisør