3.011 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar

21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Taste of the Wild - erfaringer og dose Taste of the Wild - erfaringer og dose
ring (resten af ordet "dosering" i overskriften)
Nogen herinde der fodrer med Taste of the Wild?
Hvad har i af erfaringer, og hvordan med doseringen?
- Jeg ved det er forskelligt fra hund til hund, men iflg. HPen skal koen på 40 kg have 3-400g; hvilket faktisk er mere end Nutra Nuggets han får nu.
Min tanke var, at med mere hundevenlige ingredienser (masser af kød), så skulle han have mindre?
Nåmen overvejer at skifte, vil lige høre jeres erfaringer først =)
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
link ; )
jun 2005
Og er lidt lun på tanken om et høj-protein tørkost til muskelopbyggelse og vedligholdelse.
Men jeg er ingen ernæringsekspert, det ville ellers være fint at være det *GG*
jun 2005
Gav ham 1 bægre (indholdet vejer 250g) og idag var det kun tørkost og intet andet (normalt skal der "noget" på hver dag for han gider spise det, og ofte sorterer han bare og lader tørkosten ligge)..
- Han lavede sine rutiner med at bære et par mundfulde ind i kurven, ud i køkkenet igen og tage en mundfuld ud på gulvet (ja han virker nærmest autistisk med sine spisevaner), og endelig smagte han på det.. Tvivlsomt og fosigtigt, og SÅ blev det ellers spist =D
.. også det i kurven og på gulvet blev sandelig ædt idag =)
Han spiste helt op, og som noget fuldkommen uventet steppede han efter mere, så han fik ½ bægre og det røg lige ned =D
Det er kun 1. dag, så jeg er spændt på hvordan det bliver modtaget de næste dage..
Vil han æde det køber vi mere, og så må vi se hvordan kroppen tager imod det proteinholdige foder =)
Håber det bedste, men forventningerne er stadig "grå" (tør ike håbe for meget *GG*)
jun 2005
Jeg skal nok fortælle hvordan det videre går, opretter nok en ny tråd til den tid, jeg er en skovl til at opdatere i allerede oprettede tråde ; )
jun 2005
Han kan spise næsten alt uden at det kan mærkes på maven, makrel i tomat er vist det eneste lillehunden IKKE kan tåle i mavsen..
Bare lige så i der ikke lige skriver, ikke skal tænke, at hans mave dør lidt af at skifte foder så brat =)
Det er ikke første gang vi gør det, men forhåbentligt den sidste ; )
jun 2005
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 81
Ingredienser:
Sød kartoffel, frisk ørred, laks, kartoffel, lakseolie, lakselever, ærtefibre, spirulina, fingertang, irish moss, søgræs, havgrønt, hvidtjørn, taurin, lysin, mineraler, vitaminer, DL-Methinin, probiotiske bakterier (Fructooligosaccaride FOS og MOS mannan-oligosaccharid), Yucca Schidigera ekstrakt, L-carnitin, beta-caroten
Og de skriver ikke engang hvor mange procent, men første ingrediens er kartoffel
jun 2005
Taste of the Wild - erfaringer og dose