{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

til mops ejere... {{forumTopicSubject}}

nu har vi haft lille rosa i 2 mrd, og synes bestemt det er en mærkelig lille personlighed hun har, for lige så modig hun kan være, lige så nervøs kan hun være. f.eks regnvejr, der går hun og piver og vil overhovedet ikke tisse eller noget. Det er den første mops vi nogensinde har, og det har vi aldrig oplevet med de andre hunde vi har haft. Hun vil bestemt heller ikke være alene, hun bliver bare ulykkelig, og vi træner selvfølgelig alt hvad vi kan
men synes det er meget svært. for vil jo ikke ende med en meget nervøs og ulykkelig hund.. Har i en ide til alene træning der hjalp på jeres mops??,, vi taler ikke om at hun skal være alene 10 timer, men bare et par timer eller 4 ville være lælkkert at hun kunne...

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til mops ejere...
  • #1   18. aug 2010 Jeg kigger lige med.. smiley

• #2   18. aug 2010 Samson nægter altså også at gå ud i regnvejr, så det kan I ligeså godt vænne jer til. Mopser er ikke særlig glade for den slags smiley

Alene hjemme træning i sekunder, derefter minutter, derefter kvarterer, derefter timer. Hvis hun er ulykkelig, så skal I starte forfra.

• #3   18. aug 2010 Milo vil heller ikke ud i regnvejr. Det er vist helt normalt. De mopser jeg har kendt, har alle været meget pivet med vejret. Og det med at være alene hjemme er noget der skal trænes stille og roligt op.

• #5   18. aug 2010 Hej der er ingen af mine mopser der har noget imod regnvejr.....de elsker også at svømme så måske er der lab.... i dem...for de elsker jo vand og mudder.....

• #6   18. aug 2010 problemet er jo at hun er ked af det lige meget hvor lidt væk vi er, også hvis det bare er et andet rum, så står hun og piver. Så det med at starte forfra hver gang hun er ulykkelig, den dur ikke.. Men hun er jo aldrig HELT alene, Emma er der jo, men hun vil ikke have vi går, hvilket jo ikke holder i længten..

• #7   18. aug 2010 Hvis ikke I starter forfra, når hun er ulykkelig, kommer I slet ingen vegne.

Nogle starter med at tage nøgler frem, lægge dem tilbage. Tage nøgler, derefter jakke på, tage jakke af, lægge nøglen. Helt til hunden ikke registrerer det og så går de hen til døren. Åbner og lukker. Indtil den heller ikke registrerer det. Og så ud og ind. Derefter 5 sek uden for døren og så ind.

Måske er det dét, der kræves her.

• #8   18. aug 2010 ja eller en børnehaveplads.. hehe. men tak for rådet...

• #9   18. aug 2010 Min mops er ligeglad med regn - og elsker at svømme smiley Ville jeg bare lige indskyde smiley

• #10   18. aug 2010 Samson kan også godt lide at komme ud i havet/søen - men ikke i regnen.

heidi&thomas - ja eller en børnehaveplads - sådan er det med hvalpe. Nogle er mere sarte end andre - og så må man jo leve op til det ansvar, en sart hund kræver.

• #11   18. aug 2010 Nessa synes heller ikke vild regnvejr er sagen men ud kommer hun da og får lavet det hun skal..
    Nessa er også nysgerrig men samtidig også nervøs ved nogle ting ..hun skal lige se det ad nogle gange..
    Hun synes heller ikke det er fedt at være alene og vil helts være sammen med os hele tiden men alene hjemme kan hun godt være..Hun ligger sig i sofaen..

Så ha tålmodighed... det er vist mit eneste rår

• #13   18. aug 2010 Benson HADER regnen, han nægter at gå ud. Så jeg skal nærmest trække ham ud, så han kan få lavet hvad han nu engang skal.

Da han var yngre lokkede jeg ham med godbider - der var det primært vandpytter han var "bange for". Og nu er han ikke længe bange for vandpytter eller regn han gider det bare ikke smiley
    Det hjælper til tider hvis jeg har en paraply med, som primært er til ham - hvis det stod til ham. så render han nærmest inde mellem benene af mig, så er han jo i tør vejr også kan han godt leve med det smiley

Med alene hjemme problemet, vil jeg også sige det er ret normalt for en mopshvalp at være MEGET opmærksom søgene og de skal helst sidde på skødet af en hele tiden.
    Jeg lærte Benson at være alene hjemme ved at gå i 2min også komme igen, uden at sige noget til ham.
    Derefter satte jeg tiden lidt op, og når jeg kom tilbage sagde jeg stadig ikke noget - jeg lod som om jeg hele tiden havde været der.
    Til sidst begynde jeg at give ham aktivtet legetøj med foder eller godbider i når jeg gik. Så var han fuld beskæftiet med det, og når han var færdig med at få maden ud af det var han træt også fik han iseng - jeg stod "i mørket" udenfor og holdte øje med ham hehe smiley

Nu er der ingen problemer smiley

• #14   18. aug 2010 Bella er godt nok en blanding, men hun elsker regnvejr og vandpytter smiley

Kommentér på:
til mops ejere...

Annonce