til mops ejere... {{forumTopicSubject}}
nu har vi haft lille rosa i 2 mrd, og synes bestemt det er en mærkelig lille personlighed hun har, for lige så modig hun kan være, lige så nervøs kan hun være. f.eks regnvejr, der går hun og piver og vil overhovedet ikke tisse eller noget. Det er den første mops vi nogensinde har, og det har vi aldrig oplevet med de andre hunde vi har haft. Hun vil bestemt heller ikke være alene, hun bliver bare ulykkelig, og vi træner selvfølgelig alt hvad vi kan
men synes det er meget svært. for vil jo ikke ende med en meget nervøs og ulykkelig hund.. Har i en ide til alene træning der hjalp på jeres mops??,, vi taler ikke om at hun skal være alene 10 timer, men bare et par timer eller 4 ville være lælkkert at hun kunne...
på forhånd tak
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 206
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
Alene hjemme træning i sekunder, derefter minutter, derefter kvarterer, derefter timer. Hvis hun er ulykkelig, så skal I starte forfra.
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 425
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 19 Svar: 77
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 130 Svar: 845
aug 2008
Nogle starter med at tage nøgler frem, lægge dem tilbage. Tage nøgler, derefter jakke på, tage jakke af, lægge nøglen. Helt til hunden ikke registrerer det og så går de hen til døren. Åbner og lukker. Indtil den heller ikke registrerer det. Og så ud og ind. Derefter 5 sek uden for døren og så ind.
Måske er det dét, der kræves her.
dec 2005
Følger: 46 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 130 Svar: 845
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.332
aug 2008
heidi&thomas - ja eller en børnehaveplads - sådan er det med hvalpe. Nogle er mere sarte end andre - og så må man jo leve op til det ansvar, en sart hund kræver.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Nessa er også nysgerrig men samtidig også nervøs ved nogle ting ..hun skal lige se det ad nogle gange..
Hun synes heller ikke det er fedt at være alene og vil helts være sammen med os hele tiden men alene hjemme kan hun godt være..Hun ligger sig i sofaen..
Så ha tålmodighed... det er vist mit eneste rår
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.400
Da han var yngre lokkede jeg ham med godbider - der var det primært vandpytter han var "bange for". Og nu er han ikke længe bange for vandpytter eller regn han gider det bare ikke
Det hjælper til tider hvis jeg har en paraply med, som primært er til ham - hvis det stod til ham. så render han nærmest inde mellem benene af mig, så er han jo i tør vejr også kan han godt leve med det
Med alene hjemme problemet, vil jeg også sige det er ret normalt for en mopshvalp at være MEGET opmærksom søgene og de skal helst sidde på skødet af en hele tiden.
Jeg lærte Benson at være alene hjemme ved at gå i 2min også komme igen, uden at sige noget til ham.
Derefter satte jeg tiden lidt op, og når jeg kom tilbage sagde jeg stadig ikke noget - jeg lod som om jeg hele tiden havde været der.
Til sidst begynde jeg at give ham aktivtet legetøj med foder eller godbider i når jeg gik. Så var han fuld beskæftiet med det, og når han var færdig med at få maden ud af det var han træt også fik han iseng - jeg stod "i mørket" udenfor og holdte øje med ham hehe
Nu er der ingen problemer
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 30
til mops ejere...