{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Slikkeri ?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål.
Vores super dejlige hvalp på 17 uger er utrolig glad hele dagen lang, og det er jo skønt.
Men han slikker rigtig meget på os hvis han ka komme til det, og hvis han ikk ka nå os, slikker han bare ud i luften mens vi snakker til ham.

Er der nogle der ved om det bare er sådan noget hvalpe gør? Det er meget sødt nu, men det bliver måske ikk ved med at være sødt når han bliver voksen. Vi ved ikk helt om han stopper af sig selv, om vi ska lade ham gøre det eller om vi ska få ham til at stoppe nu?

Har i en ide om hva vi ska gøre?

- A

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slikkeri ?!
  • #1   19. aug 2010 Ifur gør det også, og jeg syntes nogle gange det er okay, for det er jo en form for underdaninghed eller "jeg kan godt lide dig" slikkeri. hehe
    men.. jeg siger nu stop eller nej, bruger den komando han kender og så stopper han.. og få ros.. det er bare med at blive ved med at træne det

• #2   19. aug 2010 Han stopper oss når han får besked på det. Jeg ved bare ikk om vi ska få ham til helt at lade være. Det er jo dejligt at han er glad for os. Men der ka komme situationer engang senere i vores liv hvor det ikk er en god ide at han gør det.

• #3   19. aug 2010 Altså nu har du jo en SBT. smiley

Jeg har en han hund på 5 år, og han slikker! Slikker, og slikker og slikker og slikker hvis han kunne få lov. Sbt'en har jo altså en tendens til godt at kunne køre i et høj gear, og for min hund, er det en måde at komme af med energi/stress.
    Han var ikke blevet stoppet, og stress dæmpet hvor han kom fra, og han var ikke til at kæle eller hilse på, uden at han slikkede eller nappede. Det er blevet bedre, men han er har stadig tendens til det. - jeg siger simpelthen stop.

Det jeg ville frem til var at jeg ville stoppe det. Det kan tage overhånd og blive en dårlig vane - hengiven slikken er okay, men ind til der bliver sagt stop.
    Jeg ville sætte en kommando på det - hvis han kender nej, kan den bruges. Her bruger vi slut. så når han begynder er det bare "slut" - og ellers at fjerne arm/ben/hånd eller i hverste fald hund.

• #4   19. aug 2010 Misja, Kiwi og Carlos !:
    Mange tak smiley
    Han kender både stop, slut og nej, og stopper ved alle 3 ord. Jeg sku bare være sikker på at det ikk var noget der gjorde ham trist når han nu så gerne vil kysse os smiley

• #5   19. aug 2010 Min Freja kysser også heletiden hvis hun kan komme til det..
    Hvis jeg trækker hånden til mig, så slikker hun på det der lige er i nærheden!
    Når hun får lov til at "kysse mig" logre hun helt vild med halen - det gør hende rigtig glad smiley

• #6   19. aug 2010 Folk vi møder på gåturen plejer oss at nævne hans tunge, tit siger de noget i stil med "den bliver slidt op en dag" eller "pas på den ikk falder af" Hihi. Men folk med hund er som regel ligeglad med at blive slikket på hånden eller hvor det nu er, hvorimod folk der ikk har hund synes det er klamt. Så selvfølgelig ska han ku stoppe på kommando smiley

• #7   20. aug 2010 Kiki - lige præcis. Tror ikke jeg har mødt mange som ikke liiiige skulle afprøve om man er til kys og ørenapperi smiley

Men lige netop som du siger, så er det ikke alle der synes det er lige skønt. Så det er smart at kunne stoppe og styre det. Desuden synes jeg nogle gange det er ret irriterende i længden, og vi bruger det også som styring af stress/selv kontrol at han skal lade være.

Kommentér på:
Slikkeri ?!

Annonce