{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiehund ? (:
  • #1   20. aug 2010 hvad med den hund du har? kan den ikke bruges?

  • #2   20. aug 2010 Tja -er det familiehunde hvis man er alene med dem;o)

    Jeg har en islandsk fårehund og en australian shepherd. Islænderen er fantastisk til børn (hvis de da kan omgåes hunde self).
    Min aussie er nok lidt rigeligt voldsom til små børn, men generelt er racen ikke nogen dårlig familiehund -men siden jeg ikke har børn har det ikke været et behov for mig, at lære hunden at pmgåes små børn.

    Men hvilken hund der er den rette for lge netop jeres familie, afhænger jo af meget mere end at racen typisk er en god familiehund
    -langt de fleste hunde er gode familiehunde, hvis man lærer dem hvordan man skal omgåes hvadend de nu må komme ud for i en alm dagligdag.

    Så mere væsentligt er det hvad det egentlig er i ønsker -hvor meget pelspleje, aktivitetsniveau osv.


  • #3   20. aug 2010 tja hvad en god familiehund er afhænger jo mere af familien end af hunden smiley

    jeg har selv en engelsk bulldog. jeg har altid været mest til mastiff-typen af hund, men med tre børn hvor den mindste var 2 da vi fik ham, valgte vi en hund med et lavt aktivitetsniveau.
    han er en dejlig hund og fantastisk med børnene, men den næste jeg skal have bliver større.




  • #4   20. aug 2010 Mine 2 tibetanske mastiff'er er familiehunde..... men bestemt ikke en race der vil fungere hos enhver familie *S*

  • #6   20. aug 2010 vi syntes vel alle vores racer er de beste, mine bullmastiffer er super til familie hund, det kommer jo an på hvad i gerne vil have, skal det være en stor eller lille hund, skal den være aktiv eller ej, hvad har i at tilbyde en hund, hvormeget tid har i til den osv osv

  • #7   20. aug 2010 Hvad kan i tilbyde hunde hvad ang. motion, pelspleje og træning, skal den være stor, mellem eller lille??

  • #8   20. aug 2010 Troublemker 7 Når du ikke rigtig ved hvad race, så skal du bruge noget tid til at besøge forskellige kenneler, så du oplever de hunderace du f.eks. har i kikkerten. vi syntes alle hver især vi har de bedste, men hvad er bedst for jer!!! Alle Kenneler med respekt for sig selv, vil sige i er velkommen til at besøge dem bare for en snak. Hellere nøjes med en snak end sælge en hund til den forkerte familie Ring rundt få en aftale om at komme og kikke.. Det er det bedste for alle, samt hunden!!

  • #9   20. aug 2010 mops.fantastisk til børn

  • #10   21. aug 2010 Toffei
    Gætter på du ikke har børn smiley

    Hunde og børn kan have SÅ meget glæde af hinanden det kræver bare at der er nogle ansvarsfulde ejere/forældre

    Derimod børn der ikke er vokset op med hunde og så skal til at være sammen med dem, det er tit et problem.
    Jegver vokset op med hundekennel og har udtillet siden jeg var 3 år, aldrig nogensibde har jeg gjort en hund fortræd
    Herhjemme har vi også altid haft hund, mine børn kunne aldrig drømme om at gøre en hund fortræd, selv små børn kan sagtens lære hvad man må og ikke må
    Og selvfølgelig lader man ikke en hund og et barn i kravlealderen alene


  • #12   21. aug 2010 Toffei
    Er det så uopdragene børn eller længe siden de var små eller?
    Ja undskyld men jeg forstår det ikke

    Jeg er aldrig i tvivl om, om mine børn kunne finde på at gøre link noget eller den anden vej for den sags skyld, det handler da om at lære alle at omgåes på en ordentlig måde.

    Og ja der KAN vlre larm i børnefamilier, men jeg kender skam enlige der larmer mere end mine tre børn til sammen så det kan man ikke måle det på alene.
    Synes det er ærgeligt at det er blevet en raketvidenskab at have hund smiley


  • #14   21. aug 2010 Pia
    Lige præcis
    Og når det ikke går er det sjældent barnet eller hunden der har skylden.

    Jeg har også haft schæfer i sengen fra den dag jeg kom hjem fra sygehuset smiley


  • #18   21. aug 2010 Det var da en forfærdeligt snæversynet holdning. At man ikke kan have børn og hund sammen, og ingen unge må købe hund.

    I mine øjne er det ufatteligt sundt for et barn at vokse op med dyr. Man lærer så meget om både kommunikation og ansvar, og jeg er LYKKELIG for, at vi havde hund, da jeg var barn.



  • #21   21. aug 2010 Toffei - jeg kan ærligt talt ikke se problemet med hund og mindre børn sammen....
    det er et spørgsmål om hvorvidt man er gode forældre/hundeejere....

    Jesse og jeg kom ind i familien da jesse var voksen og Mikkel 3 år.... der har ALDRIG været nogen problemer.... ej heller da mikkel var 4 og der kom en hvalp til.....

    igen... et spørgsmål om, hvor gode forældre/hundeejere man er.....!


  • #22   21. aug 2010 Toffei
    Jeg tror nu mere grunden til at nogle hunde ikke kan lide børn er fordi de netop ikke vokser op sammen eller er sammen mes børn, selvfølgelig vil en hund der ikke har været sammen med børn finde deres små hurtige bevægelser skræmmende

    Min hund ELSKER børn, for han ved at børn er = positiv opmærksomhed og leg, på intet tidspunkt af dagen er han så glad som når de kommer hjem fra skole/børnehave og når vi møder børn på gaden hopper han rundt for at få deres opmærksomhed

    Jeg har aldrig sagt at et barn på 1 1/2 ved s godt som fx et barn på 6 hvordan man er sammen med en hund, men så ved en 6 årig det jo heller ikke så godt som en 12 årig og så kan vi blive ved
    Og dog for det handler ikke kun om alder, det handler også om erfaring, og mine børn har da haft kammerater med hjemme fra skole som dårligere kunne finde ud af at vlre sammen med en hund end min mindste kunne da han var 1 1/2

    Børns hjerner er ikke fuldt udviklet nej, men derfor kan de godt lære at hunden er ae ae
    Og jeg har jo aldrig sagt at man skal overlade hund og 1 1/2 årigt barn til sig selv (det mener jeg ikke engang man skal hvis man ikke har hund)
    Så fra at sige opsyn og til at sige slet ingen hund synes jeg der er langt


  • #24   21. aug 2010 Øh bolden ikke manden
    Kan ikke forstå hvorfor en debat skal blive personlig ?


  • #25   21. aug 2010 M Hysted
    Helt sikkert smiley


  • #26   21. aug 2010 madeleien vil give dig ret i meget af det du siger,,,

    jeg har heller ikke nogen hund oprettet fordi jeg blev træt af kommentar udfordringer osv så jeg hygger også bar med at læse herinde


  • #27   21. aug 2010 men det er da rart at vide at vores 3 burde sælges/aflives, hvis jeg går hen og bliver gravid ;o)

  • #29   21. aug 2010 Maj-Britt - at du da ikke skammer dig! at have udsat de stakkels hunde for alt det :oP

  • #31   21. aug 2010 Maj-Britt - LOL! jamen hvis jeg nu bliver gravid.... ku du så være interesseret i at passe 2 schæfere i ca 6 år? :oP
    borderen bliver jeg nok nød til at aflive, så der er kun tale om de 2 ;o)


  • #33   21. aug 2010 Maj-Britt - LOL ja smiley ellers må du jo sende dem alle videre til nogle af din venner, der ikke har børn... og når de så får børn/børnebørn, så passer det vel med at de 5-6 år er gået, så jeg kan få dem tilbage igen :oP

  • #34   21. aug 2010 Ha ha ha
    T hysted hvis bare du venter to år så kan jeg også tage en hund for dig så er min mindste 6
    Kan være vi skulle oprette en gruppe herinde med udveksling af hunde (eller børn) så de aldrig bor sammen ha ha ha


  • #36   21. aug 2010 Maj-britt
    Ja Link vil godt nok også blive ked af det, han foretrækker børn frem for alt, men så kan han lære det smiley


  • #37   21. aug 2010 vil nu lige indskyde at selvfølgelig syntes jeg også børn skal have hund...

    Dækprofil,,,sker der sådan på hg??


Kommentér på:
Familiehund ? (:

Annonce