7.493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Ønsker hjælp t info om FRANSK BULLDOG Ønsker hjælp t info om FRANSK BULLDOG

Hej Alle:)
Jeg er faldet pladask for den franske bulldog:) De er da bare for lækre at se på:)
Jeg ønsker dog jeres hjælp og erfaring:)
Nogle steder står der at den kan være svær at opdrage hvis man har børn (og vi har en søn på 15 måneder) men andre steder står der at den er nem at opdrage hvad er rigtigt.?
Hvad kræver en fransk bulldog af pleje, motion og hva der ellers er.?
Kan den være alene hjemme en hel arbejdsdag? Fra 7 - 15.30?
Sidst men ikke mindst passer den ind i vores familie.?
Vi er en familie på 3. Mor, Far og David på 15 måneder.
Vi er en familie der går op i rallycross og det vil sige at ca 2-3 weekender om året skal vi til kbh, er hunden glad for at køre bil eller er det bedt at få den passet.? Ellers er vi stille og rolige:)
Jeg håber virkelig i vil hjælpe:)
Evt lav en for og imod liste så jeg kan overtale manden til at få sån en charmetrold vi kan elske og en der vil elske os og ikke mindst vores søn ubetinget:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ønsker hjælp t info om FRANSK BULLDOG
  • #1   23. aug 2010 Det er desværre en mode race med mange skavanker:(( Jeg vil anbefale at købe med tavle, ikke fordi en tavlehund ikke kan blive syg, mne så er du sikret hjælp fra DKK, hvis det skulle blive nødvendigt.

Der er ingen avlsrestriktioner, en "good" på en udstilling og du kan avle:((

De har mange racerelaterede sygdomme, vejrtrækningsproblemer, allergi, rygproblemer osv.

De bli'r ofte ikke sååå vildt gamle:''(

Det er en fantastisk hund, med en personlighed, temperament og et sind man kun kan knuselske:)

De er meget hengivne, men også ret stædige og vedholdende.

Det er en selskabshund, den kan godt lære at være alene, men den vil helst være sammen med flokken hele tiden.

Jeg elsker den franskes sind, men ville ønske de generelt kom i en sundere indpakning.

Du kan evt. melde dig ind i Fransk Bulldog gruppen og så har vi en "lille" hyggegruppe, Fransk uden filter, hvor vi deler hverdagen, på godt og ondt, sjov og alvorligt, men en fransk med hinanden. Sig til hvis du vil ha' en invitation.

• #2   23. aug 2010 Tilvænning er et nøgleord smiley
    Hvis den fra opdrætter er vant til børn, burde det overhovedet intet problem være. Ellers hvis I får den fra hvalp, ser jeg heller intet i vejen for at den lærer hvordan den skal omgås jeres søn.

Angående opdragelse - hvis ikke I ved hvordan man opdrager en hvalp, så læs evt. nogle bøger om hvalpe og opdragelse.
    De fleste hunde er alene hjemme de timer en normal arbejdsdag varer. Han/hun skal vænnes til ligeså stille at være alene smiley

Der er mange emner her i forummet og mange hjemmesider omkring de Franske Bulldogs. Find dem og læs det igennem. Der står en masse om pleje, motion og diverse smiley

• #3   23. aug 2010 Hej og velkommen i klubben. De er fantastiske hunde og man kan ikke andet end elske dem.
    Prøve at smutte forbi min hjemmeside der har jeg en masse info inde, sikkert også noget du kan bruge.
    En fransk er nem at opdrage, de er følsomme og man skal ikke skælde ud, de overtales eller forhandles med.
    De kræver daglig pleje, de skal have tørres rynker og numse. Ellers skal man sørge for poterne er tørre efter en regnfuld gåtur og at ørene bliver efter set en gang om mdr.
    Motion kræver de ikke en masse af, det er en familie hund så de kræver at være sammen med sin familie. De ELSKER at gå i skoven eller ved vandet, og en god leg i haven siger de ikke nej til.
    Dog er en sund fransk i god form, det har de bedst af sundhedsmæssig.
    Ja de kan godt være alene hjemme, dog med tilvænning som alle andre hunde.
    Den vil elske jeres lille dreng, jeg har to piger en på 8 og en på 2 år og mine hunde elsker de tøser og tøserne elsker også hundene. Karoline lærte at sige hundenavnene inden hun lærte at sige mor og far. De var jo meget sjovere.
    Mine elsker at komme med ud at køre bare de er med i det daglige og med på ture så er de glade.

Tag et smut forbi en opdrætter og besøg disse dejlige hunde og oplev dem så er din mand overtalt.

• #4   23. aug 2010 Hej Alle:)
    Tusind tak for alle jeres gode råd:)
    Men der er så mange der siger de er syge og fejler alt ting så kan i evt anbefale nogle opdrætter i nordjylland eller århus omegnen.?

• #5   23. aug 2010 Jeg har en Frank Dreng på 9 mrd.
    Han er uden tavle og du kan kikke på hans profil og se hvor han er fra( nordjylland)
    Han er perfekt og indtil vidre sund og rask, kan trække vejret snorker ikke osv.
    Han kan godt lide at køre bil, vi er medlem af Dansk Landrover Klub, og er også afsted indimellem, Det elsker han. og han kan godt lide børn, selv har vi en datter men hun er 24 så hjemme fra er han ikke vandt til børn.
    Men dem kan han altså godt lide, også selv om de stikker hele hovedet ned til ham..
    Jeg kan kun anbefale race som vi fuldstændigt er faldet for, kærligere hun har vi aldrig haft..

Kommentér på:
Ønsker hjælp t info om FRANSK BULLDOG

Annonce