{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.784 visninger | Oprettet:

Anbefaling af Mops kennel {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mig i denne race, kan man andet?

Derfor søger jeg nogle gode kenler der opdrætter mops?

Derudover søger jeg lidt mere information om hundens sind, nu har jeg læst DKKs retningsbeskrivelse for racen og jeg har også læst mere fra google, men er der nogen der kender en god side med en masse info om denne dejlige race?

Jeg skal ikke have den forløbig, men vil lige lave lidt forarbejde jo smiley

Mvh Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af Mops kennel
  • #1   23. aug 2010 Jeg gerne anbefale kennel Ibeth og kennel Ahlehoff... To super dygtige opdrættere!!

    Info kan være svær at finde. Især fordi der på nettet også findes sååå mange rygter.. gerne skrevet af folk som intet aner om racen...
    Derfor synes jeg hellere du skulle høre mopsejere og opdrætter om hvordan racen er..


  • #2   23. aug 2010 Hvis jeg skulle købe en mere, så ville valget falde på Ibeth, super fint opdræt og en dame der ved hvad hun taler om :)))

  • #3   23. aug 2010 Camilla: Ja der er nemlig nogle ret modsigende tekster omkring mopsen, det var os derfor jeg ville hører om nogle faktisk havde en jeg kunne stole på smiley

    Kan du evt. fortælle mig lidt om temperament, opdragelse af mopsen, aktivitetsbehov, hvordan de er med børn osv.

    Jeg har en almindelig arbejdsdag og ved at det er en selskabshund, men mig og min kæreste har skiftende arbejdstider, så hunden er max alene 7 timer om dagen!!!


  • #4   23. aug 2010 kender en opdrætter der lige pt. har hvalpe hos DKK.
    kan sende dig en link, hvis du har interesse, så kan du læse hvad de står inde for i avlen, de er meget bevist om de probler der kan være hos en mops og de stiller en del krav til deres avl.


  • #5   23. aug 2010 Jamen altså.... Min erfaring med min egen mops, og de mange mopper vi kender, er at de er utrolig nemme at have. De kræver ikke meget andet end kærlighed fra dig. Flere steder stå der at når man får en mops, får man er hærmoride. Og det passer hvertfald. Den vil gerne være med over det hele og med til alt.

    Motions mæssigt kræver de ikke så meget igen, de har ikke samme behov som fx en golden eller andet. Min han kan gå 10 km med mig hvis vejret er lækkert, og står det ned i stænger kan han holde sig næsten hele dagen. griner...
    Vi har gået til agility med ham, og det elskede han og var god til.. Så altså det er ikke en sart race, som nogle også skriver....

    Mopsen er nem at opdrage da man som ejer har den fordel at mopsen vil gøre ALT for en godbid... Og den vil gøre alt for at behage dig. Derfor er den ret nem at få til mange ting.
    Det folk kan have sværest ved at lærer en mops, er ikke at gø.. Fordi de førhen blev brugt til alarm hunde. Dette skal man lige være opmærksom på. Men jeg har da lært min at hviske i stedet.. så det kan altså lade sig gøre.

    Mopsen er desuden rigtig god til børn.. Selv min, som ikke er vokset op omkring børn er utrolig sød og forsigtig omkring børn.. Det er en fryd at se.

    Man skal også vide om mopsen at den fælder året rundt. Den har ikke 2 fælde perioder som andre. Det er 24/7.
    Den skal desuden have renset næse fold til tider. Nogle renser næsefold dagligt, her er det måske en gang hver 14 dag han lige får en rensning, ellers holder han den pænt selv. Andre skal også have tørt øjne, det skal min slet ikke...

    Ja.. Det var lige sådan lidt om mopsen.... Du må endelig spørge hvis der er mere du vil vide smiley


  • #6   23. aug 2010 hehe..

    Skal lige sige at hvis du tænker på en sort moppe og hvad forskellen er, så har den sorte ingen dæk hård og fælder derfor ikke så voldsomt som den fawnfarvet. Jeg syntes også at den er lækre end den fawn, men det er jo en smagssag.
    Syntes du skal tage på en udstilling, der kommer en her d. 18 sep. i Ballerup, så kan du snakke lidt med mopsefolket.


  • #7   23. aug 2010 Det bare mig, det er så endnu et "rygte"
    NOGLE sorte fælder mindre.. Men bestemt ikke alle.... Men INGEN mops, underlader helt at fælde smiley


  • #8   23. aug 2010 (link fjernet)
    har hvalpe nu


  • #9   23. aug 2010 Nej, men så kan man bare se de lyse hår mere... har haft begge farver :O))

  • #10   24. aug 2010 Hej igen:)

    Nu har jeg gennemlæst kennel-Ibeth men jeg kan ikke rigtig se at der står noget beskrevet om selve kennelen? Kun udstillingsresultater osv...

    Nogen der kan beskrive hendes arbejde lidt?


  • #12   26. aug 2010 Indfør - prøv at ring eller skriv til Ibeth... Hun er altid frisk på at snakke mops smiley

    Anne - Danita er bare ikke nogen DKK kennel...


  • #14   26. aug 2010 Camilla: Okay det vil jeg gøre, men jeg venter nok til der er lidt kortere tid til at mopsen skal anskaffes, vil ikke spilde hendes tid nu,

    Hvorfor er Kennel.Danita ikke en kennel mere?

    Anne, tak for link, jeg søger ikke hvalp nu, kun information


  • #15   26. aug 2010 Indfør - kennel danita er stadig en kennel... bare ikke inden for DKK.. Jeg kan dårligt huske hvem der er under nu. De har hoppet lidt mellem klubberne..

    Og du kan sagtens tage kontakt selvom der er længe til. Det tager jo tid at skaffe info. Og tid at finde den rigtige opdrætter for en selv...
    Du kan også tage til nogle udstillinger og klappe en masse mopper og snakke med en masse opdrættere.. det er gerne super hyggeligt! smiley


  • #16   26. aug 2010 Camilla: Ja jeg havde os tænkt mig at tage på udstillinger men min hund jeg har nu, er kun 5 år og håber han har massere af år tilbage endnu. Da han udpræget er enehund, så skal han ikke være her mere når den næste kommer, så derfor venter jeg lidt smiley

  • #17   26. aug 2010 Jeg brugte selv 6 år på at læse og spørge og høre......
    Og vil så alligevel sige at jeg først har lært allermest efter jeg selv fik en...


  • #18   26. aug 2010 Ja man kan jo kun lære så meget ved at læse smiley Teori og praksis er nogen gange vidt forskelligt smiley

    Men jeg vil nu vove pelsen og læse lidt mere inden jeg kontakter nogle opdrættere, men tusind tak for råd smiley


  • #19   26. aug 2010 Var så lidt.. Der findes en rigtig god engelsk skrevet bog... hvis det var noget??


  • #20   26. aug 2010 Ja helt sikkert, hvad hedder den og forfatteren?

  • #21   26. aug 2010 Jeg har flere... men min absolutte ynglings hedder: Living with pugs, skrevet af Katharina von der Leyen... Den er skøn.. og fuld af meget lækre billeder der faktisk rigtig viser mopsen personlighed! Skøn bog

  • #22   26. aug 2010 mange tak, de ner hermed noteret... Jeg må se om det evt. er en de kan finde frem på biblioteket... ellers må jeg ud og investere:)

  • #23   26. aug 2010 Det tror jeg ikke på man kan... kan man ikke her hvertfald.... men du kan da godt prøve... smiley

  • #24   26. aug 2010 Nej det er ikke sikkert... og nok slet ikke på engelsk smiley

    Jeg må ud og lede smiley

    Men mange tak i hvert falde smiley


Kommentér på:
Anbefaling af Mops kennel

Annonce