{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.365 visninger | Oprettet:

Julie
Julie
Tilmeldt:
24. aug 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 363

Jagten på den nye hund - eurasier? {{forumTopicSubject}}

Halløj .

Vi har desværre her i juli måtte sige farvel til vores højtelskede vaps, og vi spekulerer i om vi skal anskaffe os en ny hund når vi igen er klar til det. Min mor lider af allergi, og derfor skal den fremtidige hund også være så allergivenlig som muligt, som vores gamle Löwchen var. Vi har kig på de små coton de tuleur, lhasa apso og de andre 'mainstream'-allergivenlige fuzzbutts, men vi i familien (læs: JEG) vil gerne have en lidt større hund. Desværre er drømmehundene som huskies, malamutes og tjekkoslovakiske ulvehunde udelukket, men jeg faldt for nyligt over racen eurasier. Jeg har fundet et par steder på nettet hvor disse beskrives som allergivenlige, da mange tåler deres underuld. Dog kan jeg ikke finde ud af om de har den skæltype som mange allergikere slår ud på. Min mor er gået med til at tage en test ved lægen, for at se hvad det er ved hunde hun ikke tåler, men er der nogle af jer der kan sige mig om denne hund bare er et 'no-go' for multiallergikere, eller om det faktisk er muligt at holde denne race.

På forhånd mange tak,
Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagten på den nye hund - eurasier?
  • #1   24. aug 2010 Godt at din mor vil tage til lægen og få lavet en allergi test så I kan få vished om det er hundehårene eller skællene hun er allergisk overfor eller begge dele.

    Ved hun godt at hun kan blive vaccineret overfor hundehår og skællene så hun med tiden vil kunne tåle hunde?

    Hvis ikke er det da en mulighed.

    Evt af de større racer siger man at stor puddlen kan hunde alergikker godt tåle evt. kunne I spørge om I gerne må besøge eller passe en af de racer I har kig på for at testet om hun godt kan tåle dem.


  • #2   24. aug 2010 Personligt ville jeg ikke satse på eurasieren hvis jeg havde en med allergi i familien. Kan godt være nogen kan tåle dem ,men de har meget uld og har mødt rigtig mange som også skæller meget og den slags

  • #3   24. aug 2010 Hov rigtig mange/flere burde der nok have stået:P

  • #4   24. aug 2010 Jeg har hørt at dem der er allergiske overfor skel faktisk helst skal have langhårede hunde - især af spidshundetypen, fordi de meget sjældent har skel, og hundens hud er beskyttet af underulden.

    Eurasier, Keeshond og Finsk Lapphund er nogle af mine absolut yndlingsracer. Norsk Buhund er også et godt bud, med knap så lang pels. Held og lykke med din mors allergitests og jeres søgen efter den rigtige hund smiley


  • #5   25. aug 2010 jeg ved ikke med allergien, men jeg vil ikke tro, eurasieren er særlig allergivenlig. vi har selv to stk og når vi får venner på besøg med allergi, reagerer de på hundene. så jeg tror ikke, det er racen for jer! Desuden fælder de altså to gange om året hvor der ligger uld OVERALT. det kan aldrig være godt for en allergiker..

  • #6   28. aug 2010 Øv, så må vi lede videre - og jeg må desværre indrømme, at jeg ikke er så glad for pudler. Jeg tror dog alligevel vi vil se om vi ikke kan besøge nogen med en eurasier og se med allergien, for det er virkelig en hund vi har kig på, så vi ville blive ellevilde hvis min mor ku ske at tåle dem.
    Vi har også før kigget på en samojed, men den er måske heller ikke det mest optimale valg?


  • #7   4. sep 2010 Min mor fortalte mig den anden dag, at hun faktisk har haft en newfoundlænder for mange år siden, og den kunne hun fint tåle. Hvorfor hun først nævner det nu, ved jeg ikke. Pelsen på en newfoundlænder og en eurasier - minder den meget om hinanden? Min mor slår ud med det samme ved f.eks. en golden retriever, men åbenbart ikke ved den newfoundlænder hun havde fra hvalp og hele livet.

  • #8   4. sep 2010 Der kan være flere forklaringer på, hvorfor din mor kunne tåle newferen dengang:

    - At hun endnu ikke havde udviklet allergi på det tidspunkt
    - At det er skel fra hunden hun er allergisk overfor, og i det tilfælde vil en hund med vandskyende pels og en masse tæt underuld sikkert være ok for hende.
    - andre grunde, som jeg ikke kender??


  • #9   4. sep 2010 Hun har haft allergi hele livet. En eurasier, har den ikke vandskyende og selvrensende pels, og en newfoundlænder - er det ikke også underulden den smider?

  • #10   17. sep 2010 Vi har besluttet os for at tage kontakt til en kennel, her når vi engang er færdig med vores køkken engang i oktober, så vi kan komme ud og opleve hunden og se med allergien.
    Der er dog en anden ting som er centralt for den hund vi skal have - den skal kunne gå med smådyr. Jeg har tre ildere der render rundt i huset, så det er vigtigt at det er en hunderace der ikke jagter dem. Er der nogen der kan sige mig om eurasieren kan omgås med smådyr hvis den bliver introduceret for dem som hvalp?


  • #11   17. sep 2010 Jeg vil nok mene at en Eurasier sagtens kan lære at være sammen med en kat, kanin, ilder o.s.v., hvis de accepterer hunden. Racen har næsten ingen jagtinstinkt, så hvis de bliver introduceret imens den er hvalp, kan jeg ikke se det skulle være et problem.

  • #12   17. sep 2010 Fantastisk. Ilderne har ikke før været et problem med vores gamle hund. De var bedste venner

  • #13   17. sep 2010 Held og lykke med allergitest o.s.v. smiley
    Jeg er jo selv helt skudt i spidshundene, bl.a. eurasier, keeshond, finsk Lapphund o.s.v. bl.a. p.g.a. deres dejlige pels. Den er på trods af længden og kraftig fældning 2 gnge om året utrolig nem at holde, menlig som du skriver, at den er mere eller mindre vandskyende og selvrensende. Ja det er stort set det samme som ved newfere. Den vi havde, da jeg var barn, blev aldrig våd ind til huden, selvom han svømmede rigtig meget, fordi underpelsen dækkede så tæt.

    Man kan jo håbe for din mor at det er hudskel hun reagerer på og ikke hår.


Kommentér på:
Jagten på den nye hund - eurasier?

Annonce