{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.713 visninger | Oprettet:

Aflive Pitbull/Amstaff hvalpe.... {{forumTopicSubject}}

Hej alle...
Nu har jeg lige siddet og læst Lamin C`s tråd, hvor han linker til en film om Pitbulls.
Og pga af denne film var der flere der havde fået ændret sine fordomme over for Pitbulls.

Jeg ville MEGET gerne have at nogle af de personer der virkelig ønsker at man afliver hvalpe med "ulovligt" blod kunne se denne film...
Nu da de mente at det virkelig var meget farlige hunde.

Jeg linker her til tråden som JEG mener kunne fører
til en eventuel aflivning af de hvalpe der er tale om her:

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=41603

Og linker til Lamin C`s indlæg neden under...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflive Pitbull/Amstaff hvalpe....
  • #2   30. apr 2006 *** FYN*** * Helt enig

  • #3   30. apr 2006 Hvorfor avler man hvalpe , som man risikere at skulle aflive ???? det fatter jeg ikke....

  • #4   30. apr 2006 Undskyld...
    Skulle nok have linket til denne tråd fra start af...

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=41669

    Jeg forstår bare ikke at folk kan virke så kolde og kyniske og bare sige at disse uskyldige små væsener skal lade livet fordi de er ulovlige...

    Og tror og HÅBER på at nr. 2 Link jeg har sat ind på denne side kan hjælpe lidt til at få disse menneskers øjne bare en lille smule op for hvad det er de siger
    og mener...


  • #5   30. apr 2006 Tove...
    Det er en anden sag....


  • #6   30. apr 2006 Selvfølgelig skal man ikk avle på dem, men mener ikk at de skal lade livet fordi der er en idiot der har bragt dem til danmark!

  • #7   30. apr 2006 Stella - Nåh , der skal da være hvalpe ,for at det er et problem....

  • #8   30. apr 2006 Julie...
    Vi havde det oppe at vende i en tidligere tråd...
    Og jeg synes helt seriøst at de hvalpe burde eksporteres til bla. Sverige hvis det var muligt.

    Men det jeg ville frem til med denne tråd er at jeg syntes folk var så hårde og kolde og kontante da de valgte at skrive at hvalpene burde aflives promte.
    Fordi de var ulovlige...


  • #9   30. apr 2006 hva så med en dobber,de er vilde over for mennesker,det er pitbulen vel ikke,det er vel mest andre dyr


  • #10   30. apr 2006 Neej Tove...
    Det jeg mener er at det ikke var det jeg ville frem til med tråden...
    Selvfølgelig er man ikke særlig smart når man avler på hunde man kan risikerer måtte lade livet før eller senere.

    Men det er jo kun fordi racen er forbudt her i DK.
    Derfor jeg linkede til den film med Pitbulls...
    Ved ikke om du har set den...

    Men det var lidt det der var meningen med min tråd,
    at folk kunne se at det ikke bare er en eller anden djævel som kun ønkser at slå ihjel.


  • #11   30. apr 2006 Julie...
    Har du set filmen jeg linker til....?
    Har du set hvad der står med hvor meget en Pitbull har bidt mennesker og hvor meget andre racer har...?


  • #12   30. apr 2006 Stella - har set filmen ... men det ændre stadig ikke på ,at jeg synes dem, der avler er så egoistiske , at risikere deres hunds liv....så i mine øjne er det dem der er "skurken "

  • #13   30. apr 2006 Tove jeg skriver ingen steder at jeg ikke mener det er forkert at avle på dem når de er ulovlige...

    Men fordi folk gør det alligevel synes du så det er okay at aflive dyrene....?


  • #14   30. apr 2006 Stella - Ja , for de er ulovlige.. og det ved folk ,inden de anskaffer sig en... og hvis folk så gerne vil ha en pitt.. så må de jo flytte til et land hvor de er lovlige... loven er til for at blive over holdt !!!

  • #15   30. apr 2006 Tove...
    Hvis nu du havde set filmen og forstod den...
    Så kunne du feks. Se at der står at ud af 100 racer hvor hunde havde bidt mennesker var en Pitbull nr. 4 fra bunden...
    Siger det dig ikke noget...?
    Og Julie med....


  • #16   30. apr 2006 Stella - jeg er helt sikker på at den ikke er blevet forudt for sine " blå øjnes " skyld.... og jeg er sikker på at dem der har lavet loven har lavet lidt flere under søgelser , en set EN film....

  • #17   30. apr 2006 Julie...
    Ja et eller andet sted tror jeg faktisk godt at det kunne være realistisk at få sådanne hvalpe eksporteret til feks. Sverige...
    Jeg ved ikke hvem der skulle varetage denne opgave...
    Men måske dyreinternater.


  • #18   30. apr 2006 Tove... Må jeg spørge dig om noget....?
    Kender du nogen der har en Pitbull eller en Amstaff feks.?


  • #19   30. apr 2006 Kim S, hvad mener du med at dobere er vilde overfor mennesker?????

  • #20   30. apr 2006 Stella - kender en der har en Pit....det ændre stadig ikke på min opfattelse...de er ulovlige...

    Og tror dyreinternaterne har travlt nok med de 11.500 lovlige hunde der værd år må lade livet..
    (link fjernet)


  • #21   30. apr 2006 Altså Julie...
    Nu sidder jeg ikke her fordi jeg har et svar og en løsning på alt...
    Men fordi jeg mener at der er noget der er skruet forkert sammen...



  • #22   30. apr 2006 Tove... Du virker som en der har en lille politimand i maven...

  • #23   30. apr 2006 Julie...
    Der har flere gange været flere der ønskede et dyre-politi...
    Mon ikke hvis der en dag blev stablet nogle flere frivillige på benene at der var en mulighed for at det kunne lade sig gøre...


  • #24   30. apr 2006 Hov Tove...
    Nu kommer jeg til at modsige mig selv...
    Nu da du skriver at de burde aflives fordi de er ulovlige
    og at loven skal holdes, hvordan kan det så være at du ikke har meldt den Pit du kender...?


  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #25   30. apr 2006 Det er da ikke racen der problemet, men folkene bag dem!
    Hvorfor aflive dem? ...Er det ikke bare logisk man ikke indfører ulovlige hunde! Længere er den ikke!!


  • #26   30. apr 2006 ***FYN*** Præcis...



  • #27   30. apr 2006 Stella - kald det hvad du vil... men hvordan tror du, verden så ud ,hvis alle bare gjore ,hvad de havde lyst til ???



  • #28   30. apr 2006 Morten...
    Tove og Julie mener at det er det eneste rigtige at gøre da de er ulovlige i DK.

    Kan godt være man ikke burde infører dem men når nu de er her...

    Men det jeg ville frem til er at jeg ikke kan forstå folk der "råber" op om at der er Pit-blandinger til salg.

    I mine øjne virker det som om de ønsker at de skal aflives.
    Og det kan sku godt være man skal følge loven...
    Men der havde jeg holdt min mund.
    Jeg ville ikke være skyld i at sådanne små dejlige væsener skulle aflives.


  • #29   30. apr 2006 *** FYN **** - du har ret .... men tror du så ikke at den race, er den næste, der bliver ulovlig ??? lidt trist for de seriøse hunde ejere...

  • #30   30. apr 2006 Stella - jeg har i øvrigt aldrig " råbt op om " at der er pit blandinger til salg ....
    Men lad nu være med at gøre os til " skurken " vi har ikke købt eller avlet den race...


  • #31   30. apr 2006 Små 15.000 lovlige danske hunde aflives, hvert år af "adfærdsproblemer" som bider i møblerne, urenlig, hylen/gøen og man kan blive ved. Måske man skulle fokusere lidt på dem man kan rede....Og vågne op smiley

    Jeg kan ikke helt greje, hvor du vil hen

    Jeg henviser derfor til "søg i forum" hvor feks skriver pitbull, der kan du finde et par guldkorn.

    God tråd


  • #32   30. apr 2006 Sorry Julie...
    Du skrev at de nok var den mest realistiske løsning...


  • #33   30. apr 2006 mener på ingen måde man bør aflive en hund pga ulovligt blod er fanme for ladt.. en helt anden ting er en pitt er en lisså go hund som alle andre racer.. selv haft en pitt og det va den dejligste hund man kunne tænke sig kunne med ALT og alle dyr menesker alt... herre skøn hund/race.. det helle kommer an på ejern!



  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #34   30. apr 2006 Køber man en amstaff herhjemme fra en seriøs opdrætter, ved man også hvad man får. De er ikke billige som de andre importerede hvalpe, men man ved de har haft en god opvækst, forældrene er mentaltestede, hofte- og albuefotograferede. Opdrætteren sørger også for de ikke kommer i de forkerte hænder, man skal nemlig godkendes og det er meget vigtigt af hensyn til racens ry! Alle bør nemlig ikke have lov til at eje en amstaff!!

  • #35   30. apr 2006 Casey...
    Hvad skal jeg søge i Forum efter....??

    Og hvad mener du lige med at vågne op??


  • #36   30. apr 2006 Casey...
    Nu var det lige præcis dig der skrev i den tidligere tråd at Pit/Amstaff blandingerne skulle aflives promte...

    Så kan ikke forstå du ikke kan greje hvor jeg vil hen...


  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #37   30. apr 2006 Men der burde sættes en stopper for alle de billige importerede hunde -....tænk bare på den opvækst de har haft, det støtter folk der køber dem jo. Og så længe der er købere, er der et marked for det! Tænk på hundene for du tænker på tegnedrengen!!!

  • #38   30. apr 2006 Tove...
    Jeg forstår ikke hvorfor du føler dig forfulgt...
    Jeg har da ikke skrevet at DU har råbt op om at der var de blandings hvalpe til salg.


  • #39   30. apr 2006 Morten... Enig.

  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #40   30. apr 2006 Julie A.! Som sagt er det ikke alle der kan, eller må eje en amstaff! Tror det er sådanne typer der køber dem bl.a. i den blå avis og lign.! De kenneler jeg kender og også der jeg selv har købt har omkrig 2kuld hvalpe om året og de er sgu værd at vente på!


  • #41   30. apr 2006 Ja jeg fattede godt dine små hint smiley
    Jeg er hverken kold eller kynisk svarede bare min umiddelbare mening i den tråd.

    Emnet er en gammel classiker, så jeg tænkte, at du måske var interesseret i forskellige synspunkter.

    Jeg mente yderliger, at man skulle vågner op omkring den del af hundeverdenen, hvor det er der afliveses mest kynisk og mulighed for at rede.

    Jeg er sikker på at folk har øjene åbne overfor det kan være en alletiders hund.


  • #42   30. apr 2006 Casey...
    Det var da godt at du fattede det...
    Men du synes ikke det virker koldt og kynisk at man kun vil hjælpe nogen fra hunde-verdenen og ikke andre...??
    Så ved jeg sørme ikk hvad man skal kalde det for...

    Og nu da emnet er en "gammel" klasikker er det meget rart med nogle "nye" synspunkter.

    Men ellers tak for dine "gode" råd.


  • #43   30. apr 2006 he... har set filmen så utrolig mange gange... og ja den er rørende MEN jeg er stadig af den mening at pitts i dk skal aflives hvis loven skal overholdes ( bedre forklaring i den tidlligere debat ) ...synes det er lidt sjovt at du skriver :
    Jeg ville MEGET gerne have at nogle af de personer der virkelig ønsker at man afliver hvalpe med "ulovligt" blod kunne se denne film...
    Nu da de mente at det virkelig var meget farlige hunde.

    Debatten så vidt jeg husker kørte ikke på om hunde er farlig eller ej men om at den er ulovlig og hvad der skulle gøres for at folk knne respektere det.. der var så vidt jeg husker INGEN der sagde noget om at det var en meget farlig hund, mener faktisk et en størstdel af os sagde at det var en dejlig hund men at hunden som sagt var ulovlig osv. osv.


  • #45   30. apr 2006 Anna...
    Kan ikke rigtig se hvad det har med sagen at gøre om man er vegetar eller ej...

    Hunde er et kæledyr her i DK og tror faktisk det er forbudt at spise dem her hjemme...
    He he...


  • #46   30. apr 2006 Ja Mark...
    Det er ulovligt at have en Pitbull i DK...
    Det er der vist ingen der er i tvivl om.

    Men hvis du vidste der var et kuld hvalpe til salg
    hvor der var Pitbull i, ville du så stille dig ind på
    Rådhuspladsen og råbe ud i en megafon at der
    var Pitbull blandinger til salg og hvor det var....?


  • #47   30. apr 2006 Sabina...
    Ja, du mente ikke at Pitbulls var meget farlige, men det var der visse andre der virkede som...

    Og HAR fanget at du synes de skal aflives lige meget hvad fordi de er ulovlige...

    Men JEG synes det er umenneskeligt at gå ind at aflive små uskyldige væsener som (som JEG mener)
    er blevet misforstået noget så gevaldigt.



  • #48   30. apr 2006 ***FYN***

    Jeg elsker dig... :o)
    He he...



  • #49   30. apr 2006 Mark...
    Kan godt se man skal holde lov og orden...

    Du har ALDRIG haft et "sort" arbejde vel....?
    Eller købt noget "varmt" tøj eller andet "varmt"
    billigt....?

    Men måske det bare er mig...
    Men jeg kan SERIØST ikke se den store forskel på
    en Pitbull og en Amstaff, som er lovlig og i mine øjne verdens dejligste hund...


  • #50   30. apr 2006 Stella- men de tænder jo forskelligt og hvis du ikke har kunne læse dig frem til det, så har du læst de forkerte steder.
    Det er ikke spørgsmål om det er en god familiehund, men hvad der kommer bagved. Og hvor farlige de er i de forkerte hænder...
    Og det er jo mennesket der har sørget for de er blevet forbudte...


  • #51   30. apr 2006 Synes ikke at man skal avle på Pitbull's i DK, da de risikerer at blive aflivet.. Og af samme grund, undrer det mig også, at man vælger at annoncere med det.. MEN ligefrem at gøre oprør om det, ville aldrig falde mig ind.. Hvis jeg havde set annoncen selv, ville jeg heller ringe og informere vedkommende om, at hvalpene kan risikere at blive aflivet, fordi nogen nok skal få ondt i røven og anmelde, og det synes jeg ville være en skam..

    Jeg tror mange af dem der har fordomme mod pitbull's, også har fordomme mod muskelhunde i det hele taget.. Og dem om det, de ved åbentbart ikke bedre.. MEN det irriterer mig, at man som ejer af en muskelhund har den indstilling, at hvalpene skal aflives.. Ulovlige ell. ej..
    Jeg synes heller vi burde stå sammen og gøre oprør mod loven, selv om den formentlig er kommet for at blive.. FORDI, vores hunde risikere at bliver de næste på loven's død's liste, især hvis nogen bakker op om, der overhoved skal være en regel derom..
    DET JO IKKE HUNDENE DER ER NOGET GALT MED, derfor synes jeg at man skal bekæmpe racespecifikke love, før de udvikler sig.. Vi burde vide, bedste af alle, at andre muskelhunde racer er farlige i de forkerte hænder og der heller burde ligge en lov herom..



  • #52   30. apr 2006 Sara...

    DU ER BARE EN SKAT!! :o)


  • #53   30. apr 2006 Der var en der skrev, at hvalpene ville blive registreret som amstaffs og selv ikke dyrlægen ville vide bedre.. Hvad så "HVIS" disse hvalpe havner i "forkerte" hænder, og overfalder en anden hund, eller et menneske??? Så er det endnu engang Amstaffen, der bliver gjort til syndebuk...

    Det er da ikke ok!!!!

    Men det er jo sådan det vil gå. Desværre,


  • #54   30. apr 2006 Mette P....

    Har også læst det du skriver, så NEJ jeg har ikke læst de forkerte steder...

    Men jeg har haft veninder og venner som har haft Pitbulls
    som bestemt har været de dejligste familie-hunde...

    Det er meget muligt at de kan tænde hurtigt...
    Men det må være i de forkerte hænder som der er skrevet så mange gange før...


  • #55   30. apr 2006 Jeanette...

    Det er rigtig nok...
    Sådan havde jeg ikke set på det...

    Men alle hunde kan være farlige i de forkerte hænder...



  • #57   30. apr 2006 Kort og godt er det vel dem som køber hundene i første omgang der burde have tænkt sig om inden da de jo godt ved at det er en ulovlig race i DK. og det eneste de gør er jo at støtte dem der bringer dem ulovligt til landet hvilket jo i sig selv er ganske tåbeligt da man i så fald er med til at godtage ukontroleret hundehandel.....


  • #58   30. apr 2006 Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på at man bruger som ''undskyldning'' at alle hunde kan være farlig i de forkerte hænder.....

    Som udgangspunkt går jeg ud fra at det er sunde hunde vi taler om. Med sunde hunde mener jeg både fysisk og psykisk....

    Man kan aldrig tænde en bullmastiff som en pitt eller amstaff. Og hvis man kunne så skulle der meget mere træning eller mishandlig til det. De er netop kendt for deres lange lunte, plus er de fremavlet til ikke at bide. Dvs. hvis de slås tager de fat i nakken og holder fast uden at bide.

    Ergo man kan ikke samligne at alle hunde kan gøres tændt på samme måde...


  • #59   30. apr 2006 Charlotte...

    Pænt svært at svare èn man ikke ved hvad taler om...
    Nej... Jeg havde ikke læst din tråd.

    Men synes det virkede pænt mærkeligt med de spørgsmål du stillede mig i denne tråd...


  • #60   30. apr 2006 ***FYN***

    JEG ER IKKE EJER AF EN BULLER HUND...!!

    Jeg kan slet ikke forstå at du skriver at man ikke er i tråden...
    Nu render jeg ikke lige frem rundt med min computer på nakken. Så det er sku lidt svært at svare når man ikke er hjemme...
    Og ved ikke helt hvad du mener med at man kalder sig "Bad" osv. JEG hedder STELLA.


  • #61   30. apr 2006 Sjovt som alle straks glemmer hvad emnet egentlig handler om bare fordi ordet "Pitt" indgår !


  • #62   30. apr 2006 Kim...
    Lige præcis....
    Utroligt at fordi jeg synes det er forkert at aflive små uskyldige hvalpe, bliver det hele drejet over i alt muligt andet...


  • #63   30. apr 2006 ***FYN***

    Okay... :o)
    troede bare det var myntet på mig da det var mig der oprettede tråden...

    Det med at den har taget en forkert drejning skal du ikke undskylde...
    Det var vist andre der startede den drejning...


  • #64   1. maj 2006 fyn

    du er hekt gal på den.... hvordan kan du ud tale dig om mig når du ikke kender mig... udover det er min hund ikk nigen bad ass tvært imod jeg kalder ham ferdinan og grunden til jeg ikke har været med i diskutionen er nok fordi jeg ikke har været herinde.... men hvis der er noget nogen ønsker at fortælle mig eller eller der er noget de mener jeg er helt gal på kan de jo skrive inde på min profil.....


  • #65   1. maj 2006 så lige mette p inlæg med at man ikk kunne ænde en bullmastiff som en amstaff eller pit.... det kan jeg godt fælge dig lidt i men så vidt jeg ved har både bullmastiff og dogue de bordeauxèr været lige så grumme i deres bagrund det har man så avlet væk fra
    (ingen ting negativt om de racer elsker dem begge to specielt ddb ville gerne have en men er bare lidt for storre til mig) men hvorfor når der bliver talt om pitt så går folk helt i sort og tænker de er bare nogen sataner, de skal nok på på et eller andet tidspunkt bide en hund/meneske... jeg er en rigtig hunde elsker og dømmer hverken hunde eller menesker.... om det er pitt amstaff rott pudel hyrdehund.... hver man til sin smag og behov....
    går ikke ind for hunde kampe eller dyremidshaling....
    for mig er det at sammenligne at fordi en er racist så alle eller fordi en indvandre er kriminel så er alle...
    (rent hypotetisk) jeg håber der en dag bliver hunde træf hvor folk der har fordomme mod racen kommer og ser disse muskelhunde sammen...
    jeg er tit unde med jojo han har aldirg bidt en anden hund ikke engang i leg... jeg har ikke købt ham for at være smart eller bad ass men fordi jeg er fasineret af hans race... så dette håber jeg ikk. det er det signal i får når i læser/ser min profil....

    til fyn har lige læst det du skrev har ikk helt forstået det du mener så hvis jeg har misforstået noget så undskuýlder jeg...


Kommentér på:
Aflive Pitbull/Amstaff hvalpe....

Annonce