1.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvad fejler jeres dyrelæge??? Hvad fejler jeres dyrelæge???

jeg synes ofte man læser, at folk herinde har ringet til deres dyrelæger med (i mine øre)akutte tilfælde.. Det som der så er givet af svar fra dyrelægen er: ring senere, kom imorgen, se om det ikke går over.. osv osv...Je har ALDRIG i de mange år jeg har haft dyr, fået et sådan svar! Hvad sker der??
Jeg indrømmer blankt, jeg tror nogle bare skriver det, for, at undgå "regningen" og håber på, at få et svar herinde til "behandling" af hunden, men håber da på det højeste, at jeg tager fejl!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fejler jeres dyrelæge???
  • #1   27. aug 2010 Jeg har da fået sådan nogle svar. Senest da vi var i sommerhus med Qimmit og han skar sig i den ene trædepude. Vi ringede til dyrlægen og fik gode råd til, hvordan vi skulle rense det og lægge en rimeligt stram forbinding, og hvis blødningen så ikke var stoppet til næsten morgen, skulle vi komme med ham.

Det synes jeg da var fin service, og vi var jo absolut godt klar over, at det ikke ligefrem var livstruende.

• #4   27. aug 2010 Min søster ringede om natten til dyrlægen, med hendes tæve, som skreg og havde det vildt skidt. Dyrlægen sagde han ville vente med at se den til om morgenen, hun ringede igen en (meget lang)halv time senere, han synes stadig ikke det lød vigtigt nok til at få forstyrret sin nattesøvn.. hun ringede så til ham en halv time senere og fortalte at nu var hunden død.. og min søster boede ikke mange meter fra dyrlægeklinikken, og var gravid, en ret hård graviditet og var beordret ro og havde samtidig ikke internet/bil på det tidspunkt og kunne ikke komme i kontakt med andre midt om natten... jeg føler med hende på det punkt, det kostede hundens liv smiley dyrlæge var endda også ret kold over at min søsters hund var død... den blødte fra endetarmen da den var lige ved at dø og hun holdt den i sine arme

• #5   27. aug 2010 Min nye dyrlæge har været rigtig god de 3 gange jeg har haft brug for at komme akut.
    Der har aldrig været noget kom igen i morgen hvis det ikke er blevet bedre. Jeg synes de har taget mig meget alvorligt når jeg har sagt det var en nødvendighed at komme forbi.
    Selvom de først havde en tid en halv time senere end jeg ringede, så var vi velkomne til at komme ned og vente i klinikken hvis vi følte os mere trygge på den måde..

• #6   27. aug 2010 Nu har vi heldigvis altid været ved dyrlæge i alm. åbningstid, og så een gang om lørdagen, og der har aldrig været noget.
    Om så jeg skulle belåne mit hus til op over skorstenen, så kom min hund til dyrlæge hvis det var nødvendigt. Heller en gang for meget end en for lidt.

• #7   27. aug 2010 Kromi- han/hun er forhåbentlig ik dyrlæge mere og er personen det, tja så skulle jeg nok sprede rygter. Nogen folk ringer dog til dyrlægen bare hunden kommer med et piv, min mor var den type og nøj jeg har sparet hende mange penge ved at skælde hende ud og se tiden an hehe Jeg bruger kun dyrlægen hvis det vigtigt og noget jeg ik selv kan klare,, er der et sår, så renser jeg det osv, kan jo godt se med min sunde fornuft hvornår en dyrlæge skal besøges, men det kræver nok man har haft hund en del år, jeg har haft vuf i 24 år. Har 2 gange måtte benytte mig af vagtlægen, men hurra for tessas sygeforsikring, der er den uundværlig

• #8   27. aug 2010 Når man råber ULVEN KOMMER!!

Prøv at læse herinde engang. Hver gang der er det mindste bliver der rådet til at ringe til dyrlægevagten. De må blive bombarderet med overnervøse hundeejere med banale problemer. Nu er det jo sådan at dyrlæger kun er mennesker, og hvis man gang på gang har en hys hundeejer i telefonen kan det være svært at skelne når det virkelig er alvor.

Når det er sagt, så har jeg aldrig oplevet at min dyrlæge ikke har taget mig alvorligt, men jeg ringer ikke om småting udenfor åbningstiden.

• #9   27. aug 2010 Ind i mellem kan man jo så bare ryste på hoved af de svar nogen dyrlæger kommer med i telefonen. Men til gengæld oplever min mand nu også meget ofte at folk kommer med deres kat midt om natte ( ved 2- 3 tiden ), fordi den nu har haft øjnbetændelse i fire dage, eller fordi den ikke har spist i to uger eller ligende. Så altså ting der egentlig burde ha været kigget på forinden, eller som godt kan vente til dagtimerne. Egentlig er min mand ligeglad med hvad folk kommer med midt om natten ( det er ikke alle der ringer derind i forvejen ), så længe de betaler.......

• #10   27. aug 2010 Rikke S: der er ingen mandlige dyrlæger i det dyrlægehus mere, så håber han er stoppet... men den episode med min søster er nogle år siden, hun har fået ny hund nu, og bruger en anden dyrlæge. Jeg er lige flyttet til den by min søster boede i og der er jo kun det dyrlægehus, men har tjekket om der var nogen mænd(da jeg jo ikke kender navnet), og det så det ikke ud til, vil helst ikke igennem det samme som hende smiley

• #11   27. aug 2010 Jeg har aldrig haft problemer med mine dyrlæger......om jeg så jager dem op midt om natten, bliver jeg altid mødt med et smil.
    Her sidste gang jeg havde en tæve, der skulle føde ( selvfølgelig op til en weekend ) den ene dyrlæge gik på ferie om fredagen og den anden skulle først møde efter ferie om mandagen. Søde som de er sætter de himmel og jord i bevægelse og finder ud af, hvor Svend er......ringer til mig med Svend's privat nummer og jeg kan bare ringe, hvis der bliver problemer.
    Er der noget at sige til, at jeg er meget glad for mine dyrlæger :o)

Men har jeg en sjælden gang haft brug for en vagtdyrlæge, har jeg nu heller aldrig haft problemer. Jeg har aldrig skulle diskutere med dem, om jeg kunne komme eller ej.

• #12   27. aug 2010 Jeg er da også blevet bedt om at se tiden an sikkert fordi mine dyrlæger har vurderet, at det ikke var så akkut som jeg umiddelbart mente det var.

Har jeg insisteret på, at få en tid har de altid kunne tilgode se tid til mig og presse mig ind...

Og så synes jeg iøvrigt at man skal være varsom med, at konkludere på noget man ikke ved noget om men formoder...

/ Trine

• #13   27. aug 2010 Jeg er os meget meget tilfreds med mine dyrlæger på det dyrehospital jeg bruger.. Da Tessa blev steriliseret, ringede dyrlægen ugen efter, for at hører hvorn det gik med hende, jeg var ved at tabe tlf, for det har jeg aldrig oplevet før. Fik rabat på røngten osv en lørdag morgen, pga jeg selv var med til at slæbe hende samt at det var følge sygdom på det hun var hos ham med 4 dage i forvejen, sygeforsikringen åd den godt nok, men det er bare tegn på, at bland pengegriske dyrlæger, er der os dyrlæger der er der for dyr og ejers skyld og det er de dyrlæger der er guld værd. Man skal føle sig tryg ved sin dyrlæge. Men forstår godt nogle dyrlæger blir lidt trætte at folk, hvis en person ringer igen og igen fordi fido enten har dårlig mave, fået en torn i poten som er taget ud osv.

• #15   27. aug 2010 Jeg har fået sådan et svar en håndfuld gange, men har hver gang insisteret på at få mit dyr tilset også selvom det betød at jeg skulle diskutere med dyrlægen i telefonen. Har også måtte insistere på en et røntgen engang, selvom dyrlægen ikke mente der var noget galt.

Det skræmmende er, at jeg hver gang har haft ret og i 3 af tilfældene kunne det have udviklet sig til en livstruende situation. Røntgenbilledet viste iøvrigt et brud/knæk på det nederste af rygsøjlen. 2 af de 3 alvorlige tilfælde var ved samme dyrlægegruppe, så der skiftede jeg dyrlæge.

Jeg ved ikke om dyrlægerne fejler noget, men det har jo været alvorlige fejlvurderinger. Jeg har på fornemmelsen af at det er en kombination af ikke at kunne se dyret over telefonen og dermed kun har ejerens beskrivelse til at vurdere om dyret har brug for at blive tilset eller ej og så måske at de måske er udsatte for overskyttende og hysteriske ejere, der kræver kæledyret tilset blot det nyser og at det så er vanskelig at skille fårene fra bukkene.

De to gange hvor jeg virkelig skulle op på mærkerne, havde jeg tydeligt på fornemmelsen af at dyrlægen mente jeg var et hysterisk kvindemenneske. I det ene tilfælde var det så vidt jeg kunne forstå en nyansat dyrlæge og han blev faktisk irettesat af sin chef lige foran mig, for det var bestemt ikke noget, som kunne have ventet til mandag morgen.

Når det så er sagt, så gør dyrlægerne så i langt de fleste tilfælde et godt stykke arbejde.

• #16   27. aug 2010 Det var da noget lamt noget at skrive, tror at folk vil undgå dyrelæge regningen og få rådene her. Det bliver hunden sgu da ikke rask af. Nu må du da lige spænde hjelmen.

• #17   27. aug 2010 Sådan en dyrlæge har jeg heldigvis ikke. Har han ikke vagten, så ringer jeg til en anden med dyrlægevagt. Er altid blevet behandlet uovertruffent. Har endda ikke betalt ekstra selvom jeg ringede et minut over fem og det forårsagede en operation kl. 19 til normal dyrlæge takst.

• #20   27. aug 2010 Anne.

Jeg har skam kontaktet dyrelægen før jeg skrev her inde. Tror du jeg er helt tabt bag en vogn ?? Troede det her var et forum hvor man delte ud af sine erfaringer på godt og ondt!!!!!!!!!

• #21   27. aug 2010 Jeg ringede til dyrlægen dengang Trunte var syg, dagen før hun døde kastede hun op adskillige gange, og var ved at blive kvalt i det flere gange - et par gange lå hun også livløs i længere tid ... jeg blev rent faktisk fejet af med at en hund IKKE kunne blive kvalt i opkast.

Vi fik dog alligevel en tid, men hun troede ikke på mig - det var tydeligt, og hun fik bare noget så hun ikke kunne kaste mere op, men alt det der stadig sad og irriterede hende i halsen osv gjorde de ikke noget ved.
    Dagen efter holdt hun op med at trække vejret, om det var pga det der sad i halsen eller om hun gav op ved vi ikke.

Det var ikke den dyrlæge jeg normalt bruger, hun ville aldrig feje os af, men det var en dyrlæge fra samme sted, og hende vælger jeg fra nu!

• #22   27. aug 2010 Hvis vi vil have dyrlægen til at se på hunden ringer vi og får en tid.. slut færdig!

• #23   27. aug 2010 Jeg har verdens bedste dyrlæge og er udstyret med hendes private mobilnr. Og det tager hende ikke 10 min. at åbne klinikken, hvis jeg har brug for akut hjælp eller komme farende hjem til mig, selvom hun normalt ikke kører ud.

Måske også fordi jeg har haft hunde i så mange år, at jeg ikke skriger på hjælp fordi Fido hoster en gang!

• #24   27. aug 2010 Jeg synes jeg har en fantastisk dyrlæge. Jeg har da et par gange ringet med noget jeg var i tvivl om om skulle tilses med det samme, og fået det svar at det kunne vente, og at jeg i mellemtiden skulle gøre xxx, og så komme i morgen.

Har dyrlægen vurderet at det rent faktisk var akut, ja så har han self sagt at jeg skulle komme med det samme (det var bl.a. da Reiki blev kørt ned -der var ingen tvivl om at han skulle tilses med det samme, og det blev han self)

• #25   27. aug 2010 min dyrlæge har altid taget mig ind når jeg har ringet, eller kommet ud dengang jeg havde hest og geder

• #26   27. aug 2010 Har gået til den samme dyrlæge i ca.15-17 år og er meget glad for hende og kan altid ringe,da min gamle hund skulle operreres for overrevet korsbånd fik jeg hendes privat nr hvis der var noget og det var ikke engang hende der havde udført operetionen, den blev lavet på en anden klinik da hun hun kente til en der virklig var super til det med korsbånd.Jeg er nu flyttet 65 km væk men kunne ikke finde på at skifte for hun kender mig og jeg ved at jeg kan stole på hende til at kæmpe hvor der skal kæmpes og sige stop hvis det er det der skal til.

• #27   27. aug 2010 Jeg synes a nogen folk her inde kan overreagere, når de anbefaler et akut besøg hos dyllen.
    Min egen oplevelse er at hvis jeg ringer kan jeg altid komme til, men hvis det er uden for den almindelige åbningstid, så er jeg på herrens mark, fordi så er der en vagtordning som er på.
    Jeg har så heldigvis kun een gang akut haft brug for denne ordning.
    Og det rsulterede jo i den frygtelige oplevelse, som jeg har skrevet om den gang det skete. At jeg selv måtte tage sprøjten fra dyllen, og aflive min egen hund, efter hun havde stukket den igen og igen, og ikke kunne finde venen hun skulle stikke i.
    Jeg tager så også kun til dyllen med dyrene når jeg har brug for medicin, og ved at det ikke går over af sig selv.
    Jeg har lige de sidste 5 dage haft en af hundene under observation, fordi hun var gået fra foderet, og var ret dårlig, på når når hun skulle ud og træne og løbe frit.
    Hun er så lige netop i dag begyndt igen at spise.

• #29   27. aug 2010 Jeg tror at Anette -Byens Bedste Bordere- - har en vis pointe..

Når man læser her i forum, får man af og til indtryk af at man er en VIRKELIG dårlig hundeejer, hvis man ikke render til dyrlægen, så snart hundens afføring er en smule anderledes, eller hvis den nyser..

Og så husker vi vist også alle hvor meget man ringede til dyrlægen da vuffen var hvalp? Jeg fik i hvert fald ringet en del!.. Hehe...

Min dyrlæge tager mig meget seriøst, og hun er vist også klar over at man ringer ikke bare for sjov. Sidst Basse var sløj var jeg i kontakt med hende over telefonen flere gange, og en af gangene blev vi f.eks enige om at et akut besøg ikke var strengt nødvendigt, men en tid kunne sagtens lade sig gøre, hvis jeg foretrak det og det gjorde vi smiley
    Så jeg er meget tilfredes med min dyrlæge, samt den dyrlæge jeg havde hvor jeg boede før!.. Begge ringer til mig og tjekker op på mine dyr, hvilket i den grad viser deres omtanke!...

Dog har jeg fået et dårligt råd engang!..
    Basse havde en nasty omgang kennelhoste som hvalp. Kort efter vi var startet på hendes medicin var i i sommerhus, og hun virkede lidt spøjs, så jeg ringede til en lokal vagtdyrlæge og fik besked på at droppe medicinen.
    Det forværrede dog kennelhosten i den grad, og da jeg kom hjem og kom til egen dyrlæge var han dybt skuffet over hvordan den pågældende vagtdyrlæge havde reageret..

• #30   27. aug 2010 Jeg har prøvet det en enkelt gang, men jeg insisterede på at det skulle være samme aften og da jeg kom gav hun mig ret i at det ikke kunne vente to dage..

Jeg bruger normalt ikke dyrlægerne i min by men kører til Aalborg, hvilket jeg også gladeligt var gjort men for dyrlægens "nemheds skyld" tog jeg op til dyrlægerne i min by og det gør jeg ikke igen smiley De beviste endnu engang hvor inkompetente de er...

Kommentér på:
Hvad fejler jeres dyrelæge???

Annonce