1.079 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar

17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
Hvad fejler jeres dyrelæge??? Hvad fejler jeres dyrelæge???
jeg synes ofte man læser, at folk herinde har ringet til deres dyrelæger med (i mine øre)akutte tilfælde.. Det som der så er givet af svar fra dyrelægen er: ring senere, kom imorgen, se om det ikke går over.. osv osv...Je har ALDRIG i de mange år jeg har haft dyr, fået et sådan svar! Hvad sker der??
Jeg indrømmer blankt, jeg tror nogle bare skriver det, for, at undgå "regningen" og håber på, at få et svar herinde til "behandling" af hunden, men håber da på det højeste, at jeg tager fejl!!
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.527
Det synes jeg da var fin service, og vi var jo absolut godt klar over, at det ikke ligefrem var livstruende.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 232 Svar: 4.193
Der har aldrig været noget kom igen i morgen hvis det ikke er blevet bedre. Jeg synes de har taget mig meget alvorligt når jeg har sagt det var en nødvendighed at komme forbi.
Selvom de først havde en tid en halv time senere end jeg ringede, så var vi velkomne til at komme ned og vente i klinikken hvis vi følte os mere trygge på den måde..
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Om så jeg skulle belåne mit hus til op over skorstenen, så kom min hund til dyrlæge hvis det var nødvendigt. Heller en gang for meget end en for lidt.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Prøv at læse herinde engang. Hver gang der er det mindste bliver der rådet til at ringe til dyrlægevagten. De må blive bombarderet med overnervøse hundeejere med banale problemer. Nu er det jo sådan at dyrlæger kun er mennesker, og hvis man gang på gang har en hys hundeejer i telefonen kan det være svært at skelne når det virkelig er alvor.
Når det er sagt, så har jeg aldrig oplevet at min dyrlæge ikke har taget mig alvorligt, men jeg ringer ikke om småting udenfor åbningstiden.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.458
Her sidste gang jeg havde en tæve, der skulle føde ( selvfølgelig op til en weekend ) den ene dyrlæge gik på ferie om fredagen og den anden skulle først møde efter ferie om mandagen. Søde som de er sætter de himmel og jord i bevægelse og finder ud af, hvor Svend er......ringer til mig med Svend's privat nummer og jeg kan bare ringe, hvis der bliver problemer.
Er der noget at sige til, at jeg er meget glad for mine dyrlæger :o)
Men har jeg en sjælden gang haft brug for en vagtdyrlæge, har jeg nu heller aldrig haft problemer. Jeg har aldrig skulle diskutere med dem, om jeg kunne komme eller ej.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Har jeg insisteret på, at få en tid har de altid kunne tilgode se tid til mig og presse mig ind...
Og så synes jeg iøvrigt at man skal være varsom med, at konkludere på noget man ikke ved noget om men formoder...
/ Trine
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Det skræmmende er, at jeg hver gang har haft ret og i 3 af tilfældene kunne det have udviklet sig til en livstruende situation. Røntgenbilledet viste iøvrigt et brud/knæk på det nederste af rygsøjlen. 2 af de 3 alvorlige tilfælde var ved samme dyrlægegruppe, så der skiftede jeg dyrlæge.
Jeg ved ikke om dyrlægerne fejler noget, men det har jo været alvorlige fejlvurderinger. Jeg har på fornemmelsen af at det er en kombination af ikke at kunne se dyret over telefonen og dermed kun har ejerens beskrivelse til at vurdere om dyret har brug for at blive tilset eller ej og så måske at de måske er udsatte for overskyttende og hysteriske ejere, der kræver kæledyret tilset blot det nyser og at det så er vanskelig at skille fårene fra bukkene.
De to gange hvor jeg virkelig skulle op på mærkerne, havde jeg tydeligt på fornemmelsen af at dyrlægen mente jeg var et hysterisk kvindemenneske. I det ene tilfælde var det så vidt jeg kunne forstå en nyansat dyrlæge og han blev faktisk irettesat af sin chef lige foran mig, for det var bestemt ikke noget, som kunne have ventet til mandag morgen.
Når det så er sagt, så gør dyrlægerne så i langt de fleste tilfælde et godt stykke arbejde.
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 498
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 84 Svar: 498
Jeg har skam kontaktet dyrelægen før jeg skrev her inde. Tror du jeg er helt tabt bag en vogn ?? Troede det her var et forum hvor man delte ud af sine erfaringer på godt og ondt!!!!!!!!!
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Vi fik dog alligevel en tid, men hun troede ikke på mig - det var tydeligt, og hun fik bare noget så hun ikke kunne kaste mere op, men alt det der stadig sad og irriterede hende i halsen osv gjorde de ikke noget ved.
Dagen efter holdt hun op med at trække vejret, om det var pga det der sad i halsen eller om hun gav op ved vi ikke.
Det var ikke den dyrlæge jeg normalt bruger, hun ville aldrig feje os af, men det var en dyrlæge fra samme sted, og hende vælger jeg fra nu!
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Måske også fordi jeg har haft hunde i så mange år, at jeg ikke skriger på hjælp fordi Fido hoster en gang!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Har dyrlægen vurderet at det rent faktisk var akut, ja så har han self sagt at jeg skulle komme med det samme (det var bl.a. da Reiki blev kørt ned -der var ingen tvivl om at han skulle tilses med det samme, og det blev han self)
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Min egen oplevelse er at hvis jeg ringer kan jeg altid komme til, men hvis det er uden for den almindelige åbningstid, så er jeg på herrens mark, fordi så er der en vagtordning som er på.
Jeg har så heldigvis kun een gang akut haft brug for denne ordning.
Og det rsulterede jo i den frygtelige oplevelse, som jeg har skrevet om den gang det skete. At jeg selv måtte tage sprøjten fra dyllen, og aflive min egen hund, efter hun havde stukket den igen og igen, og ikke kunne finde venen hun skulle stikke i.
Jeg tager så også kun til dyllen med dyrene når jeg har brug for medicin, og ved at det ikke går over af sig selv.
Jeg har lige de sidste 5 dage haft en af hundene under observation, fordi hun var gået fra foderet, og var ret dårlig, på når når hun skulle ud og træne og løbe frit.
Hun er så lige netop i dag begyndt igen at spise.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Når man læser her i forum, får man af og til indtryk af at man er en VIRKELIG dårlig hundeejer, hvis man ikke render til dyrlægen, så snart hundens afføring er en smule anderledes, eller hvis den nyser..
Og så husker vi vist også alle hvor meget man ringede til dyrlægen da vuffen var hvalp? Jeg fik i hvert fald ringet en del!.. Hehe...
Min dyrlæge tager mig meget seriøst, og hun er vist også klar over at man ringer ikke bare for sjov. Sidst Basse var sløj var jeg i kontakt med hende over telefonen flere gange, og en af gangene blev vi f.eks enige om at et akut besøg ikke var strengt nødvendigt, men en tid kunne sagtens lade sig gøre, hvis jeg foretrak det og det gjorde vi
Så jeg er meget tilfredes med min dyrlæge, samt den dyrlæge jeg havde hvor jeg boede før!.. Begge ringer til mig og tjekker op på mine dyr, hvilket i den grad viser deres omtanke!...
Dog har jeg fået et dårligt råd engang!..
Basse havde en nasty omgang kennelhoste som hvalp. Kort efter vi var startet på hendes medicin var i i sommerhus, og hun virkede lidt spøjs, så jeg ringede til en lokal vagtdyrlæge og fik besked på at droppe medicinen.
Det forværrede dog kennelhosten i den grad, og da jeg kom hjem og kom til egen dyrlæge var han dybt skuffet over hvordan den pågældende vagtdyrlæge havde reageret..
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Jeg bruger normalt ikke dyrlægerne i min by men kører til Aalborg, hvilket jeg også gladeligt var gjort men for dyrlægens "nemheds skyld" tog jeg op til dyrlægerne i min by og det gør jeg ikke igen
Hvad fejler jeres dyrelæge???