707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hjælp søges hjælp søges

jeg bor sammen med min søde kæreste og har gjort det et år nu. han havde 3 hunde da vi mødtes, en hun hund og to hanhunde kasteret, og jeg har en hun hund.
de to han hunde har åbenbart tisset/ strintet inde siden de var små, da han boede sammen med sin eks og de havde katte, så hundene tisset op af møbler og andre ting.
jeg flyttet ind og der gik lang tid for de gjorde noget inde før, men begyndte så igen, det skal lige siges vi tager aldrig de hunde i at tisse inde de gør det når vi ikk er hjemme. min kærestes ene han hund er aflivet for snart et halvt år siden pga alderdom, så nu er den anden handhund rigtig begyndt og afmærke sig, han er 8 år nu, vi har været til dyrlægen og han fejler intet og når han har strintet eller tisset inde gør vi det rent i klor eller rodalon, men hans yndlings sted er badeværese forhænget, vi har prøvet og havde ham i hele huset eller små rum men han skal nok finde et sted og tisse, skal lige siges det er ikk hver dag han gør det, nogle gange kan han gøre det 5 gange på en uge og andre gange 4 gange om måneden, vi har en lille bebs på vej, ved simpelthen ikk hvad jeg skal gøre, hunden har også tisset op af klapvognen som stod på barneværelset. nogle gode råd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp søges
  • #1   29. aug 2010 Da strinteriet begyndte igen, skete der noget nyt i deres liv?

psykiske faktorer rammer til renligheden, men hanhunde kan også strinte bare fordi de synes, at det er dejligt. Ikke nemt.

Jeg ville binde hunden til mig, så det ikke sker igen og så ville jeg gøre stedet hvor sådan noget sker, skal gøre interessant med træningssessioner, godbidder, leg og hvad hunden nu synes er dejligt.

• #2   29. aug 2010 nej der er ikk sket noget forandret i deres liv, vi leger med dem hver dag og motionere dem og de får mad hver dag på samme tid.
    ved virkelig ikk hvad vi skal gøre jeg er bange for hanhunden tisser på noget af baby s legetøj eller andet og orker det bare ikk mere.

• #3   29. aug 2010 er det startet efter du blev gravid

• #4   29. aug 2010 nej det startet da alle min kærestes hunde boede sammen med ham og hans eks kæreste og det er 6 år siden nu, og det er ikk hverdag han hunden gør det inde, og hundene kan sagtens enes og det bliver ikk gjort forskel på hundene så jeg forstår det bare ikk. og det er kun når vi ikk er hjemme han tisser/ strinter inde og syntes det er irriterende når dyrlægen siger han er sund og rask

• #5   29. aug 2010 nej det startet da alle min kærestes hunde boede sammen med ham og hans eks kæreste og det er 6 år siden nu, og det er ikk hverdag han hunden gør det inde, og hundene kan sagtens enes og det bliver ikk gjort forskel på hundene så jeg forstår det bare ikk. og det er kun når vi ikk er hjemme han tisser/ strinter inde og syntes det er irriterende når dyrlægen siger han er sund og rask

• #6   29. aug 2010 hvor gammel er hanhunden?
    Hvor gammel var han, da han blev kastreret?

• #7   29. aug 2010 han hunden er nu 8 år og han var 7 måndeder da han blev kastereret. han er en blanding af labrador og grand danios

• #8   29. aug 2010 Ok, så det betyder at de første to år af sit liv tissede han, hvor han havde lyst. Blev han overhovedet renlighedstrænet?

Var det dig, der gjorde det efter du kom i familien? Eller stoppede det bare?

Kan han være alene hjemme?

• #9   29. aug 2010 før han blev kastereret tisset han ikk inde så de alle er renligheds trænet. men pga de katte min kærestes eks kæreste havde hun havde 9 og hun 2 katte bakker, så tisset kattene også på gulvet og hunden gjorde det åbenbart fordi de gjorde og hun har ikk skældt dem ud.
    nu bor vi min kæreste og jeg på en stor gård uden katte, og hanhunden tisser afmærker stadig sit territorium når vi ikk er hjemme når vi så kommer hjem gør vi rent og han bliver nærmest flov og vil ud.
    han kan sagtens være alene hjemme men han er jo sammen med de 2 andre hunde.

• #10   29. aug 2010 Hvis han kun gør det, når han er alene hjemme ville jeg undersøge, om han faktisk kan være alene hjemme. Ikke alle hunde kan være alene hjemme selv om der er andre hunde :o)

Begyndte han på det igen efter den anden hanhund var væk? Hvis den gamle var den den unge hanhund støttede sig til, kan det udløse hans eventuelle alene hjemme problem.

• #11   29. aug 2010 han kan godt være alene hjemme er han når begge hun hunde er i løbe tid ellers parre han dem også er der blod over alt.
    han tisset også inde for inden den gamle hanhund var i live, men det er blevet meget slemt efter han blev aflivet.
    han har forresten også tisset inde mens vi var hjemme, men det er om natten når vi sover.

• #12   29. aug 2010 Det bedste råd jeg kan give dig nu, er at tage en snak med en adfærdsbehandler, da det ser ud til, at der er flere faktorer i dit problem.

Det er vigtig at komme til bunds for af behandle problemet korrekt, så du ikke står og har lavet et stort arbejde og problemet stadigvæk ikke løses.

• #13   29. aug 2010 oki kender du nogle gode på fyn evt, er villig til at gøre næsten alt for det er meget irriterende han gør det, og jeg ved bare ikk hvad vi snart skal gøre, men han er jo 8 år så kan problemet løses?

• #14   29. aug 2010 Jeg kender et par stykker på fyn :o) http://www.alletidershund.dk/

Om det kan løses kommer an på flere ting. Det eneste jeg kan sige er, at han har lært det meget godt og at adfærdsændringer altid tager tid.

De vil blandt andet kigge på hans historik, hverdag, om der eventuelt er ting, der kan stresse ham og hvor mange ressourcer I har til at løse problemet.

Efter ca en times spørgen ind til problemet vil du få en behandlingsplan først mundtligt, derefter skriftligt.
    mange hilsner,
    Marianne

Kommentér på:
hjælp søges

Annonce