hjælp søges hjælp søges
jeg bor sammen med min søde kæreste og har gjort det et år nu. han havde 3 hunde da vi mødtes, en hun hund og to hanhunde kasteret, og jeg har en hun hund.
de to han hunde har åbenbart tisset/ strintet inde siden de var små, da han boede sammen med sin eks og de havde katte, så hundene tisset op af møbler og andre ting.
jeg flyttet ind og der gik lang tid for de gjorde noget inde før, men begyndte så igen, det skal lige siges vi tager aldrig de hunde i at tisse inde de gør det når vi ikk er hjemme. min kærestes ene han hund er aflivet for snart et halvt år siden pga alderdom, så nu er den anden handhund rigtig begyndt og afmærke sig, han er 8 år nu, vi har været til dyrlægen og han fejler intet og når han har strintet eller tisset inde gør vi det rent i klor eller rodalon, men hans yndlings sted er badeværese forhænget, vi har prøvet og havde ham i hele huset eller små rum men han skal nok finde et sted og tisse, skal lige siges det er ikk hver dag han gør det, nogle gange kan han gøre det 5 gange på en uge og andre gange 4 gange om måneden, vi har en lille bebs på vej, ved simpelthen ikk hvad jeg skal gøre, hunden har også tisset op af klapvognen som stod på barneværelset. nogle gode råd?
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
psykiske faktorer rammer til renligheden, men hanhunde kan også strinte bare fordi de synes, at det er dejligt. Ikke nemt.
Jeg ville binde hunden til mig, så det ikke sker igen og så ville jeg gøre stedet hvor sådan noget sker, skal gøre interessant med træningssessioner, godbidder, leg og hvad hunden nu synes er dejligt.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 75
ved virkelig ikk hvad vi skal gøre jeg er bange for hanhunden tisser på noget af baby s legetøj eller andet og orker det bare ikk mere.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.431
sep 2006
sep 2006
sep 2007
Hvor gammel var han, da han blev kastreret?
sep 2006
sep 2007
Var det dig, der gjorde det efter du kom i familien? Eller stoppede det bare?
Kan han være alene hjemme?
sep 2006
nu bor vi min kæreste og jeg på en stor gård uden katte, og hanhunden tisser afmærker stadig sit territorium når vi ikk er hjemme når vi så kommer hjem gør vi rent og han bliver nærmest flov og vil ud.
han kan sagtens være alene hjemme men han er jo sammen med de 2 andre hunde.
sep 2007
Begyndte han på det igen efter den anden hanhund var væk? Hvis den gamle var den den unge hanhund støttede sig til, kan det udløse hans eventuelle alene hjemme problem.
sep 2006
han tisset også inde for inden den gamle hanhund var i live, men det er blevet meget slemt efter han blev aflivet.
han har forresten også tisset inde mens vi var hjemme, men det er om natten når vi sover.
sep 2007
Det er vigtig at komme til bunds for af behandle problemet korrekt, så du ikke står og har lavet et stort arbejde og problemet stadigvæk ikke løses.
sep 2006
sep 2007
Om det kan løses kommer an på flere ting. Det eneste jeg kan sige er, at han har lært det meget godt og at adfærdsændringer altid tager tid.
De vil blandt andet kigge på hans historik, hverdag, om der eventuelt er ting, der kan stresse ham og hvor mange ressourcer I har til at løse problemet.
Efter ca en times spørgen ind til problemet vil du få en behandlingsplan først mundtligt, derefter skriftligt.
mange hilsner,
Marianne
hjælp søges