{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Spiser tørkost, og brækker sig.!? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg har en hund på 9 mdr. han er frisk og frejdige, så der er ikke noget der. men hvis han kun spiser tørkost en dag, så brækker han sig flere gange.
der står tørkost til dem hele dagen, og til aften deler de en brike vådfoder. og så er der ikke noget.

Det foder han får er pedigree. hvalpe og voksne foder blandet.

det jeg så vil høre om, er har i prøvet noget lingende? eller har i et råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser tørkost, og brækker sig.!?
  • #1   30. aug 2010 Hvad fodrer du med?

• #2   30. aug 2010 Jeg ville spørge dyrlægen, da det er svært for os at vide hvorfor, det er ikke fordi han sluger maden, så kan man godt komme ud for at det kiommer op igen.

• #4   30. aug 2010 Hold da op.. Jeg kan ikke læse.. smiley Der står jo allerede hvad foderet er.

Jamen mit gæt vil være, at hunden sluger maden for hurtigt. Dette kan forhindres ved at sprede maden ud på eksempelvis græs, eller give det i en godbidsbold.
    Derudover vil jeg anbefale dig at skifte foder smiley

• #5   30. aug 2010 Ej, jeg tror altså ikke at det er fordi det er "dårligt foder". Jeg fodre også med pedegree og min hund kaster aldrig op, jeg fodrede det første år med Olivers, men han ville ikke have det og stoppede med at spise i næsten en uge, så prøvede jeg forskellige ting og han vil kun spise pedegree, jeg har prøvet flere af de dyre, men det er jo smag og behag.

• #6   30. aug 2010 Jeg ville, som de øvrige, starte med at skifte til et ordentligt foder, og så ville jeg droppe vådfoderet.
    HVIS du vil bruge vådfoder, så køb noget ordentligt -det du giver nu, er nok det dyreste vand du nogensinde kommer til at købe;o)

At han kaster op, kan skyldes at han spiser for hurtigt. Tørfoder udvider sig jo når det bliver vådt, så hvis han kaster maden indenbors, kan det godt pludselig fylde voldsomt i maven.

Prøv at dele maden op i mindre portioner som du giver 2-3 gange om dagen, eller lad han søge efter foderet i haven (hvis du har sådan en) eller prøv på anden vis at sætte farten ned når han spiser. Hvis han så stadig kaster op, ville jeg få dyrlægen til at kigge på det.

• #7   30. aug 2010 Pedigree undskyld smiley

• #8   30. aug 2010 han tykker meget godt sit mad, og det ved jeg fordi at han tager 2-3 piller med ind i stuen og sider og spiser dem. smiley

hvilket foder vil i anbefale? han er 9 mdr og hans mor er 3 år.

• #10   30. aug 2010 Maria -jeg tror såmænd heller ikke hunden kaster op grundet foderets kvalitet.
    Men derfor ville jeg alligevel lægge ud med at skifte til noget ordentligt.

Som udgangspunkt synes jeg da man skal give det hunden trives på. Men personligt ser jeg altså ikke grund til at betale SÅ mange penge for et supermarkedsfoder som ikke er et hak bedre end alt det andet du kan købe i supermarkedet men koster det dobbelte, blot fordi det har alle de sjove farver og et navn folk kender.

• #11   30. aug 2010 Louise -har de fået samme foder indtil nu? De burde jo få hver deres -hvalpen skulle have hvalpefoder og tæven noget til voksne hunde.

Hvis det er en lille hund du har, vil jeg tro det er ved at være tid at gå over til voksenfoder med den, og så kan de jo (måske) få det samme, hvis ellers de begge trives på det.

Der er et hav af foder på markedet, og hvad der er bedst til lige netop dine hunde, er der ingen af os andre der kan sige. Det der er bedst til min, er nemlig ikek nødvendigvis det dine trives bedst på.

Men kig på indholdsfortegnelsen. Kød (ikke animalske biprodukter men KØD) skal stå som første ingrediens. Personligt ville jeg holde mig fra foder der indeholder majs og hvede. Jeg vil ikke give foder baseret på okse eller svin.
    Hmm ja... man kunne skrive romaner om valg af foder hehe.

Jeg bruger Oliver's og synes det er et super foder der ikke ligger i den allerdyreste ende, men man kan osse få billigere varianter der er ok.

• #13   30. aug 2010 Michelle hvilket foder vil du så anbefale?

jeg syntes som sagt ikke at han for sluger sig.

det vådfoder jeg giver syntes jeg er godt der er ingen E-numer i, og man kan se at der er meget kød i.

det er kun galt hvis han kun får tøtkost til aften.

• #14   30. aug 2010 jeg vil anbefale, du skifter til Arion, eukanuba, eller roail canin (staves) og har du hunde i forskellige aldre skal de have hver deres foder. og ja så må man jo bruge mere tid på fodringen.

bare forslag.

• #16   30. aug 2010 Louise -som sagt bruger jeg selv Oliver's men kan jo ikek garantere at det er det bedste til dine hunde.

Ang vådfoderet så består det jo mest af alt af vand. Så det er faktisk en meget dyr måde at fodre på.
    Istedet kunne du jo opbløde noget af tørkosten i lidt lunken vand. Ikke så det er helt mos, men bare lige så det er en smule blødt.

Og så tænk over at når man fodrer med vådfoder/opblødt tørkost, er det ekstra vigtigt at hunden får nogen tyggeting der kan hjælpe med at holde tænder og tandkød i orden, da den jo slet ikke bruger tændrne når den spiser.

• #17   30. aug 2010 acana og orijen er også foder du kunne tage et kig på. smiley

• #19   30. aug 2010 - Marie Kipler - det er da rart at vide. smiley
    tak alle sammen jeg kigger lige på det. smiley

• #20   30. aug 2010 Du kan blande varmt vand (max 70 grader) i foderet og lade det stå en halv time inden servering.
    Og skift til et bedre foder...

• viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #21   30. aug 2010 Jeg giver mine hunde Acana, det er et ritigt godt foder uden kornprodukter.
    Orijen og wulfbludt er også rigtigt godt!
    Jeg ville også prøve at komme vand på fodret og så ville jeg ikke lade foder være tilgængeligt hele tiden.

Kommentér på:
Spiser tørkost, og brækker sig.!?

Annonce