711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dominans fra hvalp. Hjælp, hvad gør vi Dominans fra hvalp. Hjælp, hvad gør vi

Jeg håber, der er nogen herinde, der kan give os et godt råd eller 2!!!!

Vi har en Westi hvalp på 6 mdr, som for en 2-3 ugers tid siden er begyndt at lette ben, når vi går tur.

Han er(var!) lydig, kom når vi kaldte, gik pænt i snor, eksemplarisk til hvalpemotivation osv.

Sov i vores seng, nussede med os i sofaen og ja, var en (måske for stor?) del af vores lille familie.

I sidste uge begyndte han så at lette ben op af folk. Først min mor, så 2 forskellige mænd til hundetræning, derefter en anden hund vi legede med, og ja...
Idag til hvalpemotivation lettede han ben ikke mindre end 2 gange op af min kæreste smiley
Da han kommer hjem, tisser han ikke mindre end 3 gange indenfor 20 min indenfor. Normalt er han 100% renlig!

Vi har de sidste par dage været meget konsekvense, han har ikek fået lov at sove ved os i sengen, har kun måttet ligge i kurven, når vi har siddet i sofaenn, har først fået lov at spise, når vi har sagt "værs'goø" osv.....Dette har vi gjort i et forsøg på at vise ham, at han er NEDERES i vores lille hieraki......

Men, er det dét rigtige vi gør....Har I gode forslag til, hvad vi evt kan gøre??

HJÆLP!!

N.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dominans fra hvalp. Hjælp, hvad gør vi
  • #1   30. apr 2006 Jeg kan ikke hjælpe med råd som sådan, men kan fortælle at han er i det englænderne kalder "the Kevin stage". Dvs han er en teenager, der skal prøve grænser.

Jeg vil mene at I gør nogle af de rigtige ting, men der er nok mere..

Håber der kommer nogle, der kan hjælpe jer.

• #2   30. apr 2006 Tak Jeanette. Ja, vi er ikek i tvivl om, han afprøver vores grænser smiley

Men, vi vil jo så gerne gøre det rigtige NU, så vi hurtigst muligt får ham vænnet fra det igen!!!

Ja, jeg håber også, der er flere der kan give deres besyv med!!!!

• #3   30. apr 2006 Tror I skal fortsætte som I gør nu. Synes det lyder fornuftigt at I lige minder ham om hvad han må osv :o)

• #4   30. apr 2006 Ellers så tis igen hehe ;o)

• #5   30. apr 2006 Zubin -fik også en periode hvor han lettede ben op af alt og alle ( dog ikke inden for ) det fik jeg stoppet ved hver gang at sig nej ( jeg stod tit bare og ventede på han gjore det , for jeg vidste jo det kom ;o) så lige så snart benet blev lettet , sagde jeg nej ) og det var hurtigt ovre :o)

• #6   30. apr 2006 ja det syntes jeg igør... for hvis han vokser op og tror hanj er nr. 1 kan du resikere a han måske bider hvis det du siger ik lige passer herren... da jeg fik pablo som 8 uger var han den dejligste lille prut og da han fik sin første tur med os faldt han så i søvn og kærsten tog hám så op i armene og lagde ham på ryggen for a nusse ham på maven... og hva gjorde lorte kræet han bed sku !! :O) og har siden vidst a ham var en herre da skulle vide hele tiden hvem der var nr. 1
    kan kun give dig dette råd... leg med ham, lad ham værre hvalp så længe han vil MEN han ska også vide a det er dig/jer der er nr. 1 og han altid er den sidste der a noget a skulle have sagt (det ska lige siges a alt ska gøres med måde :O) )
    held og lykke med ham :O) hihii

• #7   30. apr 2006 Hehe...Den der med at tisse igen, den har vi faktisk overvejet. Meeen, min kæreste kunne jo ikke så godt lige "swinge" dén ud, ude foran alle til hundetræning *GG*.

• #8   30. apr 2006 *GGGGG* :o))

• #9   30. apr 2006 ps. det med a lætte ben op a folk og ting bare sig fy og sig det med en stemme så han ik er tvivl om det er forkert ...

• #10   30. apr 2006 Skal lige siges, at han på ingen måde er aressiv eller knurrer. Never. Dét vover han trods alt ikke.

Men letter ben, ja tak.....

Vi håber, at en meget stram linje overfor ham kan gøre, at han hurtigt stopper igen.

Vi har talt om, om vi evt, skal få venner/bekendte til at komme på besøg som "forsøgskaniner", bare for at kunne sige fra overfor ham, når han forsøger....

• #11   30. apr 2006 ellers skal i måske prøve også at være opmærksom på hvornår han måske kunne gøre det - og så sprøjte ham med vand for at forstærke jeres nej!

Og så simpelthen stå og afvente det så i er klar!

• #12   30. apr 2006 Jeg er over ham HELE tiden, da jeg går hjemme pt.

Der er ingen problemer, når bare det er ham og mig, der går rundt herhjemme.

Til hvalpetræningen var/er det kun et problem i frikvarteret, hvor vi jo så af gode grunde ikke er ved hans side lige når det sker.

Træneren havde en vandpistol med, som hun brugte når han lagde an til at lette ben, det hjalp bare INGENTING :-(((

• #13   30. apr 2006 Nå oki...På den måde. Ja, det vil vi prøve næste søndag. Også når vi i ugens løb leger med andre hunde i parken.

Tak!

• #14   30. apr 2006 Jo tak ;o) -Det får vi vist brug for *G*

• #15   30. apr 2006 Hejsa.
    min buller teenager, lettede også ben indenfor,ikke op ad folk, i en uge sagde jeg bestemt NEJ, uden resultat.
    Jeg hældte vand på en gammel opvaske flaske, og holdt ham under konstant opsyn, så jeg fangede ham i at gøre det. I samme øjeblik han lettede ben, fik han et sprøjt vand, et bestemt nej og efter 4 dage med denne metode stoppede han, og har ikke gjort det siden.
    De andre ting i gør er gode lederskabsøvelser.
    Vh Lotte

Kommentér på:
Dominans fra hvalp. Hjælp, hvad gør vi

Annonce