{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Kødben {{forumTopicSubject}}

Hey HG'ere smiley nu har jeg snakket med en del når jeg er ude på hundeluftning angående kødben, gnaveben etc. Det man gjorde før i tiden var at man gik ned til den lokale slagter og fik et godt stykke okseben til vovsen. Idag mener nogle eksperter at råt kød kan gøre en hund aggressiv. Jeg vil gerne give min hund et rigtig lækkert slagter kødben, men er det nu smart når han er tidligere gadehund?


Kommentarer på:  Kødben
  • #1   2. sep 2010 Råt kød gør ikke en hund aggressiv så giv den alle de kødben du lyster :o)

  • #2   2. sep 2010 Det kan du roligt gøre -det er en myte at hunden skulle blive agressive af råt kød, så giv du bare hunden et lækkert kødben. Er sikker på den vil være taknemmelig:o)

  • #3   2. sep 2010 jeg fodre kun med rå kød og ben og mine er nu ikke specielt agressive ;o)

  • #4   2. sep 2010 Jeg har faktisk oss hørt det med at de kan blive aggressive af at få råt kød, fordi det vækker deres rovdyr instinkter (ved ikk om det er det du oss tænker på)
    Men der er jo mange der gør det idag, og der er jo meget stor forskel på hva eksperter mener.
    Nogle mener at de metoder der engang blev brugt til opdragelse er forældede mens andre stadig mener det er det rigtige at gøre.
    Så om der er et rigtig og forkert svar til dig er et godt spørgsmål.


  • #5   2. sep 2010 tak for alle jeres svar.
    A&D: jo det var netop lige det jeg tænkte på smiley

    Så får Lucas et lækkert kødben idag, det har han fortjent smiley


  • #6   2. sep 2010 Det er en skrøne så forkæl du blot din hund med et råt kødben (tænk på alle de hunde der bliver BARF'et de er jo slet ikke dræbermaskiner og hvis der er nogle der skulle være er det ike pga de fodre med råt)

  • #7   2. sep 2010 Mine får ben fra slagteren en gang om ugen og magen til agressive møgkøtere skal man lede længe efter;-) LOL nej de får ben en gang om ugen og er bestemt ikke agressive så giv du bare ben. det andet er en skrøne af kaliber.

  • #8   2. sep 2010 Den eneste gran af sandhed jeg kan se i den påstand er som Good Luck Chuck beskriver, at nogle hunde forsvarer deres lækkerier med mere iver, end de ville gøre med alm tørkost. Men det er også et spørgsmål om tilvænning, at hunden lærer den trygt kan have sit ben, og at der ikke er nogen, der kommer og stjælder det fra den.
    Jeg kan dog sagtens tage ben og alt muligt andet fra min hund, for hun ved at hun får det eller noget andet lækkert igen, hvis det er til hende (og ikke noget hun har stjålet).

    Ben og råt kød er både sundt og naturligt for hundene.


  • #9   2. sep 2010 haha. den var ny! Giv du bare din hund kødben min får det med jævne mellemrum og han ville ikke gang gø eller bide hvis nogen brød ind nej han vil sku give dem en ordentlig tungeslasker

  • #10   4. sep 2010 Ja så fik Lucas et kødben idag, og det sviner jo heeelt vildt, så da han havde fået det, måtte jeg lige ligge nogle plastikunderlag, det fik jeg lov til, men da jerg ville rykke købbenet, bed han mig sku i armen, gal et chok jeg fik, men han bed ikke hul, og det blødte ikke.. men han blir sku aggressiv, eller måske k0mmer hans "gadehund" instinkt op i ham...

  • #11   4. sep 2010 Gør han det samme hvis det er alm tørfoder man giver ham og kommer lidt for tæt på?
    Måske er det fordi det er lidt ekstra lækkert end meget andet han har fået før ;o)
    Jeg tror ikke på at hunde bliver mere aggressive af råt.

    Altså første gang Tia min hund fik ben som hvalp, lød hun også som en farlig kal *GG*
    Der var ingen der skulle nærme sig hendes ben, men det gik altså hurtigt over. Nu er der ingenting og jeg har aldrig taget ben osv fra hende.

    Daisy er blevet råfodret i 4 år og jeg har aldrig oplevet noget anderledes. Men da hun var hvalp kunne hun f.eks godt finde på at knurre hvis man kom for tæt på hendes mens hun spiste sit tørfoder, så det er ikke kun med råt at nogle hunde gør den slags.

    Hvis det var min hund, havde jeg givet hunden ben igen uden tøven :o)


  • #12   5. sep 2010 Hunde sender en masse signaler inden de laver en bidemarkering, som det lyder til din hund har lavet. De stivner i kroppen, stopper med at tygge, viser tænder, vender hovedet den anden vej, slikker sig om munden, knurre osv.

    Jeg vil derfor anbefale dig at du læser noget om hundesprog, således at du en anden gang ikke overskrider din hunds grænser. Og at du sætter dig lidt ind i, hvordan du kan træne ham, så han får mere tillid til dig og du dermed også kan tage ting, såsom ben, som han synes er meget lækkert, fra ham...


  • #13   5. sep 2010 anita æ: Nej der er ha ligeglad, kan rykke og røre hans tørfoder, han er heller ikk aggressiv med sine oksehuds gnave ben, kun lige det rå ben, men han har fået det igen, han har ligget og gnavet hele natten, og han har fået brændmærker på næsen, fordi han prøver at gemme det "under" gulvet, det er jo første gang i hans liv han prøver at få sit eget..

  • #14   5. sep 2010 Lene D: ja det har du ret i, men jeg nåede lige at røre benet så sad han i armen på mig, men tror mere han markerede, fordi hvis han virkelig ville bide mig, så havde jeg nok haft et rødt mærke eller blødt lidt, men jeg fik bare et kæmpe chok, han knurrede og bed på et splitsekund,

  • #15   5. sep 2010 jeg er helt sikker på at han sendte en masse signaler inden han knurrede og bed. Lige gyldigt hvad synes jeg du skal arbejde lidt på jeres tillidsforhold.
    Lav en masse byttelege med ham, så han lærer at det eneste der sker når du kommer og tager noget fra ham er at han får noget andet lækkert og det han havde tilbage igen.


Kommentér på:
Kødben

Annonce