{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Dilemma med race {{forumTopicSubject}}

Vi har jo Milo som er Jack Russel.
Jeg kunne godt tænke mig en mere om et år, når han er 2 år. Altså en jack mere, for Milo er så fantastisk. Vores hundetræner har så frarådet os det, fordi vi ikke kan sammenligne Milo med en alm. jack, da han har sådan et roligt sind.
Jo ja, men jeg ville nu stadig gerne have en. Især efter Amy, som har hvalpe nu (ved ikke om nogen har set annoncen med Bastian - skøn hund!).
MEN i dag blev Milo "overfaldet" i fri leg af en anden jack, hvor vores hundetræner gik imellem.
Der skete heldigvis ikke noget med Milo, men vores træner fik et ordentlig bid i hånden, og det var så synd for hende.
Nu nægter min kæreste at få en jack til, og jeg ved ikke rigtig mere.. Altså self. får vi den ikke hvis min kæreste ikke vil, men er det dumt helt af afskrive racen, eller skal vi tage chancen alligevel?
Jeg syntes det er svært.. For selvom forældrene er af roligt sind, er der så garanti for at hvalpen arver det helt?

Øv for en øv-situation i dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma med race
  • #1   5. sep 2010 Synes bestemt ikke man skal afskrive racen pågrund at et enkelt tilfælde jeg vil vædde med at der findes hunde indenfor alle racer der har bidt. Men hvis kæresten ikke er med på det er det måske dumt. Kan i ikke finde en hund der passer til jer begge og i kan blive enige om?

• #2   5. sep 2010 Når nu begge forældre er rolige, og jeres egen også er det, så turde jeg godt købe sådan en hvalp. I skal dog nok have i baghovedet om bedsteforældrene også er det da nogle temperamentmæssige træk godt kan springe en generation over.

Ellers synes jeg at i skulle tage et kritisk blik på Dansk-Svensk Gårdhunden. De er gerne lidt mere mellow end JRT.

• #3   5. sep 2010 Jo det er der heldigvis nok Trine, men jeg kunne bare godt tænke mig en jack til, for jeg syntes Milo er så fantastisk.
    Self. er der nok tilfælde inden for alle racer der bidder, men når vores træner så hele tiden siger vi aldrig får sådan en hund igen, så bliver jeg så tvivlsom. Men lige nu sidder det hele så også bare i mig.
    Og jeg ved heller ikke hvad det skulle være hvis det ikke blev en jack..
    Noget der minder om måske.
    Men hvis jeg kunne være sikker på at forældrenes sind går igennem til hvalpen, så er det vel lidt mere sikkert..

• #4   5. sep 2010 Søster, vi har også snakket om dansk svensk, men syntes bare det er svært at finde en der er køn. Jo sorry, men dem jeg har set syntes jeg ikke er ret kønne. Og det må vapsi jo gerne være smiley
    Men self. en god ide med bedsteforældrene..

• #5   5. sep 2010 Hvad er jeres træners argument for ikke at få sådan en igen? Det jo en fantastisk hund hvis man opdrager den ordentligt og giver den det den har brug for. Man skal bare vide hvad man går ind til. Jeg har selv gået på udstilling med 3 af min fars vens JRT og de var søde og dejlige allesammen men de er nogen stædige rad og absolut ikke bange af sig

• #6   5. sep 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=55249
    Hende her er jeg helt forelsket i men har desværre ikke tid til en hund mere. Men nøj jeg synes hun er lækker. Godt nok er der jo ikke tavle på hende da hun er en blanding så man kan jo ikke vide hvad man får. Men hun er da køn og blanding af dansk svensk smiley

• #7   5. sep 2010 Årh Trine hvor er hun fiiin smiley Ja sådan en ville jeg gerne have (skal dog være en han). Men så køn en har jeg aldrig set før.

Vores træners argument er at Milo har et helt specielt sind, da han er så rolig og venlig og hviler i sig selv (så godt som det ellers er muligt for en JRT syntes jeg..). Hun siger hun aldrig har set noget lignede og at han er helt særlig, så derfor vil hun ikke anbefale at vi har en mere af samme race, for vi vil aldrig få sådan en hund igen. Og jeg har jo nok en forventning om at vi får en magen til..
    Men jeg er ret sikker på min kæreste gerne vil have en der er lidt mere stille, så måske vi skulle kigge på DSG eller fox.

• #8   5. sep 2010 Marianne: ja så har din træner nok ret. DSG og foxx er nogen gode bud min er blanding af foxterrier og lab men er kun sikker på der er fox i ham. Han har et dejligt roligt sind og følger vores dagsrytme

Kommentér på:
Dilemma med race

Annonce