Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tømmer du selv analkirtler
  • #1   8. sep 2010 jeg gør det selv. men ikke tit( et par gange på hver hund)

min dyrlægen sagde at det ikke er noget man må gøre for tit, da det kan gøre kirtlerne irriteret, og derved give dem flere problemer med dem. så har kun gjort det i forbindelse med dårlig mave hvis jeg har kunne se/mærke at det var fyldte og hundene var irriteret af det

• #2   8. sep 2010 Jeanett

Begynd at råfodre, og giv så rigeligt med ben, så tømmer de dem selv. Jeg har aldrig gjort det på mine hunde, men min tæve fik dem tømt en enkelt gang hos dyrlægen da jeg stadig fodrede med tørkost, men den tid er heldigvis ovre nu smiley

• #3   8. sep 2010 Michelle: Hvordan har du kunne mærke/se at de var fyldte?

• #4   8. sep 2010 Charlotte; Hvordan gør du det?

• #5   8. sep 2010 Hvordan kan man se om ens hund trænger til at få tømt dem??

• #6   8. sep 2010 Jeg har aldrig tømt den selv (ved dog godt hvordan man gør), for min hund får bare et ben i ny og næ, så laver hun gammeldags lyse hundepøller og det kommer ud med dem.
    én gng har jeg været ude for at hun gned numsen hen ad jordedn efter afføring, og så fik hun et ben, da vi kom hjem. Siden har der aldrig været noget.

• #7   8. sep 2010 jeg kan mærke uden på. en finger på hver side af "hullet". så kan jeg mærke hvis de er fyldte.

jeg gør det når jeg har dem i bad. for det lugter og kan godt "sprøjte"lidt.

• #8   8. sep 2010 Bente: Okay har jeg aldrig oplevet ved min, de tømmes nok narturligt så smiley

• #9   8. sep 2010 Har aldrig fået det gjort på nogen af mine, en sund og rask hund, med en varieret kost, klare da sådan noget selv..

• #10   8. sep 2010 luca ja normalt gør de det selv. men hvis de har haft en længere periode med dårlig mave så sker det ikke altid af sig selv

• #11   8. sep 2010 Min tæve har haft meget hævet analkirtler 2 gange, og den første gang var den indvendigt på hende mindst 5 cm i diameter. Men den sprang selv, det gjorde den også anden gang. Og de hævede meget hurtigt, og var selvfølgelig ved dyrlægen med hende.
    Jeg spurgte hvornår de operede dem, når de døjede en 3-4 gange om året... Og hvis hun kommer til det, så bliver hun ihvertfald opereret.
    Men nu råfodre vi hende, godt nok ik pga analkirtlerne men pga det er det eneste hun vil ha.

• #12   8. sep 2010 Okay, må lige have undervisning af dyrlægen smiley

Men hvordan ser det ud, hvis de er fyldte?

• #13   8. sep 2010 Hvad giver i hundene for nogen ben, når det er?

• #14   8. sep 2010 Min fik hans tømt ved dyrlægen igår, men det var nu vist ikke fordi der som sådan var noget galt... Men hans numse havde kløet i en dags tid og var blevet værre.. Føj for den hvor det lugtede og han lugtede også bagefter, men kunne tage det med lunken vand.

Ellers har der aldrig været problemer med dem, afføringen ordner det

• #15   8. sep 2010 Jeanett: Jackie's bulede ud udvendigt også, omkreds på størrelse med en stor en krone og en cm ud. Ligner en kæmpe bums, sådan så den ud på 12 timer og da var vi ved dyrlægen. Den var for stor til de ku tømme den, og den sprang af sig selv. Vi ku ik se noget på hende før de så sådanne ud, men jeg tjekker hende jævnligt. OG hvis jeg er i tvivl tager vi heller afsted til dyrlægen...

• #16   8. sep 2010 Har aldrig oplevet at have en hund der har haft behov for det smiley

• #17   8. sep 2010 Gizmo får sine tømt hos dyrlægen ca hver 3 måned da han ikke selv kan tømme dem, jeg nægter at gøre det selv, for jeg kan simpelthen ikke få lov til det og jeg kan ikke både holde ham få halen op og tømme dem.. Fluffy har aldrig fået sine tømt, det klare hun selv...

Men nu er der jo nogen hunde der ikke gider at spise ben så der hjælper den altså ikke.

• #18   8. sep 2010 Bodil det er altså langt fra alle hunde der selv kan tømme dem, min cavalier har en tarmsygdom der gør at han aldrig har helt fast mave og derfor kan han ikke tømme dem selv... Så det behøver altså ikke kun at være et foderproblem.

• #19   8. sep 2010 Jeg vil bare lige tilføje, at hunden IKKE behøver at fejle noget, hvis den ikke tømmer sine analkirtler.

Min Tøsen (nu afdød) har aldrig kunne tømme dem selv - og ifølge dyrlægen som fulgte hende i hendes 14 årige lange liv - sagde at det var meget normalt for små hunde (papillioner, chi osv.) at de ikke tømmer dem selv. Det har intet med foderet at gøre (ifølge min dyrlæge), og det er ingen sygdom. MEN det kan udvikle sig til en sygdom, så det bliver nødvendigt at opererer kirtlerne væk.

Jeg tømte Tøsen, når hun begyndte at køre rumpen på gulvet ca. hver 2 md.

Jeanett*: Få dyrlægen til at vise dig det første gang, og lav en aftale med ham om "hvad" du skal reagere på! Altså hvornår han synes at du skal komme til ham istedet for at gøre det selv - det kunne være at hunden viser gener efter du har tømt eller hvis hunden OFTE skal have dem tømt - så er du på den sikre side.

• Maiken N
    Maiken N Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 2
    #20   11. jul 2018 Hvor meget gav du for det hos dyrlægen?

• Maiken N
    Maiken N Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 2
    #21   11. jul 2018 Min kat skal have tømt sine kirtler hver 3. mdr. Det giver jeg ham 500 kr sort for. Er det for meget? Tager han røven på mig?.... De er desværre begyndt, at skulle tømmes hver 2. mdr., men ved ikke om det er fordi dyrlægen ikke gør det ordentligt eller om det virkelig er blevet forværret... Ved godt i skriver om hunde, men håber det er ok jeg skriver her.

• #22   11. jul 2018 Der er ikke mange i denne tråd, der stadig bruger HG så ofte, da tråden er mange år gammel smiley

Jeg tror du vil have mere held ved at oprette en ny tråd om emnet i off topic. Kattetråde er velkomne, da mange af os, jo også har kat smiley

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg kun i forbindelse med sygdom, har haft brug for at få min hunds analkirtler tømt i en kortere periode. Ellers blev det reguleret med kosten = hård aff. tømte analkirtlerne automatisk.

• #23   11. jul 2018 Du betaler i realiteten for noget du burde kunne gøre selv.
    Om man synes det er dyrt eller billigt afhænger jo af om man er indstillet på at ville lærer det selv.

Jeg ville nok finde en dyrlæge få en tid og få undersøgt om der skal andet og mere end tømning til. Hvis nej så få lært selv at gøre det, hvis ja få afhjulpet problemet mere permanent.

Kommentér på:
Tømmer du selv analkirtler

Annonce