{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Tilmeldt:
8. feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137

Barf - forvirret på et højere plan {{forumTopicSubject}}

Vores lokale agroland er begyndt at forhandle barf fra kragborg, og derfor blev jeg lidt nysgerrig og var inde og læse mere.

Et af deres produkter er et fuldfoder, hvilket jeg jo syntes var genialt. Men så læste jeg videre og sammen med fuldfoderet skal gives frugt/grønt, olie og vitaminer. Så syntes jeg pludselig ikke det var så nemt længere,

Derudover undrer det mig, for jeg troede kun barfere behøvede kød og ben? eller har jeg minsforstået noget?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barf - forvirret på et højere plan
  • #2   11. sep 2010 Din hund kan godt klare sig på kød og ben, men lige som os, har de godt af meget varierende foder. Det optimale er, om du finder en håndfuld forskellige proteinkilder (f.eks. får, okse, kylling, hest, fisk, kanin, vildt), så du er sikker på, at din hund er dækket helt ind med dens behov.

    Nogle giver grønsager og nogle gør ikke. Div. erfaringer siger, at en del hunde trives bedst med grønsager også og ingen hunde tager skade af det.

    Det med olier og ekstra vitaminer er mest fordi, at som hundeejere ønsker at være HELT sikre på at vapsen får alt.
    Jeg giver personligt div. fiskerolier ret jævnlig og lejlighedsvist lidt vitaminpulver, men ikke dagligt.

    Der er eksempler på hunde, som er blevet syge og endda er døde pga. en kost som grundet misforståelser KUN består af hestekød eller KUN kyllingehalse og intet andet.
    Jeg kender ingen eksempler på hunde, som åbenlyst har lidt pga. manglende vitaminpulver/olie.

    Mit råd er at du får købt nogle kasser mens der stadig er intruduktionstilbud og så får læst lidt om emnet, så du føler dig sikker på, hvad du laver.
    Jeg kan anbefale Mogens Eliasens bog, som du kan købe på www.k9joy.dk (mener jeg)


Kommentér på:
Barf - forvirret på et højere plan

Annonce