{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.480 visninger | Oprettet:

"Amok" over hyldebær? {{forumTopicSubject}}

Jens står lige nu og koger hyldebærsuppe og Disen er ved at gå fuldstændig ud af sit gode skind. Hun gør, farer rund, snuser intenst op i luften, går på bagben og snuser videre, gør igen osv.

Kan der være en sammenhæng?

Jeg har haft katte, der var vilde med at rulle sig i hyldebær og nærmest gik lidt i trance af det, men jeg har aldrig oplevet det med en hund. Hun opfører sig virkelig usædvanligt. Gøeriet stoppede straks jeg tog hende væk fra køkkenet, så nu står hun bare og piver sørgeligt ved døren for at blive sluppet ud. Jeg kan simpelthen ikke komme på andet, der skulle være anderledes end det plejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Amok" over hyldebær?
  • #1   13. sep 2010 Fie skal altid snuse MEGA meget ved et hyldeblomstræ vi altid går forbi på vej ud på vores ture. Og hvis hun kan komme til det vil hun meget gerne rulle sig i dem også.
    Så tror ikke kun det er katte...


  • #2   13. sep 2010 He he he , det har jeg ikke selv oplevet, men kan lige se det for mig og kan godt forestille mig at duften er skyld i det. Har også selv oplevet at katte går berzerk over nogle dufte, men ikke hunde (udover frisk kød *G* )

    Så skal hun da også have lov at smage, eller hva'? (jeg regner ikke med hyldebær er farligt for hunde)


  • #3   13. sep 2010 Iøvrigt synes jeg hyldeblomster lugter lidt af tis ;o(

  • #4   13. sep 2010 Katte kan også blive helt høje, hvis man giver dem en tyk hyldegren til at kradse i. De bliver fuldkommen fjollede og rundt på gulvet, så tror der er nogle duftstoffer i, som også kan påvirke hunde.

  • #5   13. sep 2010 Jamen hun var faktisk med ude at plukke i går og der sad hun for det meste på en bunke træflis og gloede selvom der stod hele kasser med bær på jorden. Det er først her til aften, hvor de er kommet i gryden, at hun bliver underlig.

    Vores nuværende kat er til gengæld fuldstændig ligeglad, men han er også meget lidt katteagtig smiley

    Jo overvejede også, at hun skulle have lov, men kan ikke lige se om de er giftige. Blomsterne er vist euforiserende i større mængder. Jeg holdt en ribbe (eller hvad de hedder) frem for hende og hun havde nær trukket hele armen af mig i sin iver for at få den. Meget mærkelig hund


  • #6   13. sep 2010 Åhhh mums hyldebær suppe med tvebakker smiley ligesom dengang jeg var en lille dreng med rottehaler smiley

  • #7   13. sep 2010 Fritte mor
    Der skal pærestykker i og evt. ristede havregryn på toppen :). Jens fabler noget om melboller, men han er også fra landet. Det skal IKKE i min suppe

    Chuck
    Jeg ved, at mennesker skal passe på med at spise for mange af blomsterne, men jeg er aldrig blevet advaret mod bærrene, så jeg tror, der er forskel. Men ikke så heldigt hvis hun får tyndskid og LSD-trip, så jeg tror ikke, jeg tør prøve


Kommentér på:
"Amok" over hyldebær?

Annonce