Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakseolie :O Wow
  • #1   14. sep 2010 Giver i dem det i pilleform eller hvordan?

• #2   14. sep 2010 flydende... hvilken bruger de forskellige?

henne petfood griisli(vildlakse) eller??

• #3   14. sep 2010 Ja, det er et rigtig godt suplement til kosten + at de fleste hunde også er helt tossede med det smiley

Et lille tip, til dem der har en hund med meget pigment, eller pigment der skal fremmes, så er Tobis-Olie KNALD godt -
    en fiskeolie der udover at den er pels og hudplejende også fremmer pigmenten. Er en smule dyrere end laksen, men ikke noget jeg synes betyder det store.

• #4   14. sep 2010 Jeg plejer bare og give ham almendelig olie, men vil da prøve laks, hvor køber man det? han har allerede en super smuk pels, men vil da se om det kan lade sig gøre den bliver endu flottere.

• #5   14. sep 2010 Line: Tobis olie.. vil det f.eks være godt til vores mørke golden retriever???

• #6   14. sep 2010 (link fjernet)

• #7   14. sep 2010 tror det er den der du bruger så... jeg er mest til den da laksen har en bedre kvalitet

• #8   14. sep 2010 Karina :

Ja i princippet duer den til alle hunde - nærer med vitaminerne og fedtlagene, og stimulerer pigmentfremstillingen smiley

• #9   15. sep 2010 Line: Du skriver at Tobisolien koster lidt mere end lakseolien. Hvor køber du det så henne? For jeg har da kigget mange steder, og der er stor forskel på prisen. Tobis olien er billigst. I hvert fald der hvor jeg har kigget.

• #11   15. sep 2010 Jer der bruger den der er linket til:
    Jeg har selv lige købt en flaske af det, men jeg så at der stod at den skulle bruges inden for 3 mdr. efter man har åbnet den, så jeg turde kun købe en af de små, selv om det var dyrere i længden.

Ved i om det sagtens kan holde sig ud over de 3 mdr.? For så vil jeg da helt klart købe en af de lidt større flasker næste gang :o)

• #12   15. sep 2010 * Ann & Egon *, Thobisolie forstærker pigment, så det er alle farver (undtagen hvid). Hvis hunden KUN er hvid risikere man at pelsen får et rødt skær. Men har hunden derimod en pels som din wippet hvor hunden er rød, sort og hvid, vil olien have en positiv effekt. Hvis du gerne vil have den røde farve lidt mere kraftig, har jeg også rigtig god erfaring med frysetørret gulerod (Carotin hedder det jeg bruger). Jeg bruger også det der hedder pigment plus smiley

• #13   15. sep 2010 Præcis som Anja siger smiley

Nogle der så har nogle gode olier til en hvid hund? Jeg vil jo helst ikke opnå den røde farve på min helt hvide hund smiley

• #14   15. sep 2010 Har i nogle links til nogle goder sider hvor man købe dette vidundermiddel henne? smiley

• #15   15. sep 2010 Jeg bruger: Grizzly pet products ( vildtlakseolie fra alaska )

Og Avalee elsker den, hun står og danser hver gang jeg finder den frem

• #16   15. sep 2010 Jeg køber det i dyreland eller min lokale dyrehandel dyrenes butik

• #17   15. sep 2010 Thobisolien køber jeg hos min lokale dyrehandel.

Men hvis du søger olie til en hvid hun kan jeg anbefale denne side:
    http://www.greendog.dk/shop/kosttilskud-10c1.html
    Både Velcote og Hokamix Skin & Shine er klare olier, som ikke burde give røde skær i pelsen smiley
    Det er også der jeg køber de forskellige kosttilskud…

• #18   15. sep 2010 Bøp! Pas på med tobis og laks til sorte og hvide hunde - de kan få et brunligt/rødligt skær af det. Det forstærker nemlig rødt pigment.

Alternativt kan man give kokosolie, som desværre er møg-dyrt men gør undere for lugten af "hund", ud over de pelsmæssige virkninger.

• #19   15. sep 2010 Tanja

jeg havde min Henne dunk stående i køleskabet i knap 2 år uden problemer.

• #20   15. sep 2010 Ja har også kigget på kokosolien, men er sgu ikke millionær smiley Hmm må lige kigge lidt nærmere på det hokamix noget smiley

• #21   15. sep 2010 Søster McFluff: Tak :o) Ja, jeg er desværre lidt hysterisk med holdbarhedsdatoer og sådan noget :o)

• #22   15. sep 2010 Jeg ser dem som vejledende. Jeg ser på og lugter til min mad. Er det ok kan det spises smiley

• #23   15. sep 2010 Hmm... Ja. Jeg er nok bare lidt hysterisk når det kommer til mad :o)

• #24   15. sep 2010 Da jeg oprettede en tråd herinde omkring fiskeolie, kom der et forslag om Tobisolie, nogle sagde at den hvide pels ku blive lyserød go andre sagde at det ikk var sket for dem. Der var en med en helt hvid fritte der brugte det til den, og den var stadig hvid. Så i det tilfælde havde det altså ikk givet farve. Men det er jo muligt at andre har prøvet at det gav et rødt skær i en hvid pels, og det vil jo være ærgerligt.
    Men til en rød/brun hund tror jeg det ville være super godt hvis farven blev forstærket.
    Enzo er meget hvid på brystet og lidt på begge forpoter, og der har pelsen ikk taget skade.

• #25   15. sep 2010 Det kommer an på hvad for en slags hvid. Mange hvide hunde er jo bare meget blege røde hunde (hvid schæfer, westie), mens andre er ekstremt piebalde (dogo canario) - altså rigtigt hvide, uden pigment (det er disse man ofte BAER tester da genet i homozygot form mistænkes at være forbundet m døvhed). Sidstnævnte gruppe bør ikke opleve ændring ved brug af pigmentforstærkende midler, da hundene ikke har pigment.

Hvor lige netop samoyeden er aner jeg ikke. En side siger at de mistænkes for at være piebalde, mens en anden siger at de er blege røde.. Så jeg aner det desværre ikke, men jeg hælder mod bleg da de gerne har sort pigment om øjne og næse (hvor dogo argentino gerne er pink).

• #26   15. sep 2010 Nu er der jo blevet naevnt flere slags olier og vil gerne lige hoere om der er nogen der ved hvad der ville vaere det bedste for min. + evt. andre foder tilskud.

-meget mild allergi, der ikke foraarsager gener i hverdagen
    -faelder hele aaret rundt i voldsomme maengder.
    -har meget stive haar
    -bliver pt fodret med Regal, men bliver skiftet til Wolfsblut naar saekken er tom.
    - er hvid/sort

• #27   15. sep 2010 Jeg har gode erfaringer med at give ølgær til at stoppe/forkorte fældningen betydeligt. Jeg giver det i form af en silica tablet en gang dagligt (kan købes i matas).
    Jeg har normalt ikke problemer med fældning, men det var som om der var gået helt kuk i det i år med den lange vinter, så jeg forhørte mig her på hg og fik det råd. Efter lidt over en uge var hun helt holdt op med at fælde smiley

• #28   15. sep 2010 Anja: Man kan jo baade faa rene oelgaer tabletter og saa de dem du naevner.. Hvad er der ellers i silica? Og maa man give dem samtidig med Glucosamin?

• #29   15. sep 2010 Silica er beregnet til mennesker, og er et kosttilskud til hår og negle. Grunden til jeg giver det og ikke rent ølgær er at det havde Matas ikke da jeg var der nede smiley
    Da jeg købte det var ret desperat fordi Zena havde fældet voldsomt i en periode på lidt over 3 måneder. Og uanset hvor meget olie af den ene og anden slags jeg gav, hjalp det ikke.
    Silica indeholder organisk silicium-komplex + tang og ølgær. Om det må gives samtidigt med Glucosamin har jeg ingen erfaringer med, men jeg går ud fra at det må stå bag på Glucosaminen hvis der er noget den ikke må kombineres med… Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig at der skulle være noget galt for det, men jeg er ikke dyrlæge smiley

• #30   15. sep 2010 Tusind tak for svar, det skal jeg helt klart have undersoegt naermere smiley

• #31   15. sep 2010 Det var da så lidt…
    God fornøjelse smiley

• #32   15. sep 2010 JO tak smiley
    Glemte lige at spoerge om dosis?

• #33   15. sep 2010 Jeg kan hermed konkludere at Tobis Olie vil være perkeft at bruge til mine gyldne tøser smiley

• #36   15. sep 2010 Søster - jeg hælder også mest til at de har den røde pigment i sig, da der kan være utroligt stor forkel på farven på samojederne. Nogle af dem er næsten helt snehvide mens andre er svag bisquit. i standarden står der jo også følgende:

Rent hvid, creme eller hvid med bisquit (grundfarven skal være hvid, med nogle få, bisquitfarvede aftegninger). Pelsen må aldrig virke lysebrun.

Nala er meget lys, og vil derfor være ked at af hun tog farve. Jeg gør også alt for at undgå majs i foderet da jeg har hørt det kan give gult skær. (selvfølgelig er der også andre grunde til at jeg undgår majs, men det er helt klart også en medvirkende årsag)

• #37   16. sep 2010 Jeg giver Zena 1 tablet dagligt. Zena vejer 10 kg.
    Det skal lige siges, af en eller anden grund elsker Zena smagen af dem. Jeg kan normalt ikke få hende til at spise piller, men de her ryger ned hver gang smiley
    Hvis det er rent ølgær har jeg hørt at man tager det der kan være mellem to fingrer til en hund på 10 kg smiley

Kommentér på:
Lakseolie :O Wow

Annonce