{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

muskelhunde uden mundk. ved egeskov {{forumTopicSubject}}

er lige kommet hjem fra Egeskov marked i dag. Og hvor bliver jeg dog skide irriteret når man ser 2 unge drenge med kæmpe amstaff hanhunde uden mundkurven, og det er ikke fordi de ikke kender til loven, for mundkurven hang skam på snoren. 100 meter derfra står politet, ja hvad fanden er den lov til for hvis politiet alligevel er ligeglade. Senere mødte vi to andre også uden mundkurv på hverken hund eller snor. Og oppe af en af "gaderne" står endnu en og bliver fodret med noget menneskemad.. altså i alt 5 muskelhunde uden mundkurv.

Det er jo netop sådan et sted politiet kan fange nogle af de muskelhunde uden mundkurv på og give dem bøder. Men nej de gør intet.. Sørgeligt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  muskelhunde uden mundk. ved egeskov
  • #1   15. sep 2010 hvad sagde politiet, da du fortalte om de unge fyre?

• #2   15. sep 2010 Eftersom det stadig er politiet som skal bevise racen for hunde født før d. 17. marts, så kan de faktisk intet gøre... da man jo ikke kan bevise racer... det samme gjaldt med Pitt og Tosa.. så jo politiet vil, i det fleste tilfælde, gerne gøre noget, men uden bevis ingen sag !!!!!!

• #3   15. sep 2010 jeg vil ærligt indrømme at jeg ikke sagde noget til dem. De stod og snakkede med en ældre herrer og det pis regnede. Så skyndte mig altså videre..

• #4   15. sep 2010 Men ja altid nemt at bare sige, at politiet ikke laver en skid og ikke gider gøre noget ved det.. uden man måske helt er sikker på dette.... denne nye lov gør jo igen deres arbejde umuligt.. en lov som til dels er umulig at håndhæve, og man kan kun "gå" efter hunde født efter d. 17. marts.

• #5   15. sep 2010 godt så.

• #6   15. sep 2010 Jeg var i bonbonland i Søndags ... og hvad tror du jeg møder der ?
    En lille amstaffhvalp på .... jeg gætter ikke på meget mere en 8-10 uger, og udover det så, så jeg faktisk ikke engang at den blev båret, jeg så dem et par gange og den gik hver eneste gang smiley

HVORFOR ?

Nå men tilbage til dit smiley

Jeg er ligeglad med om de bærer mundkurv, men når det nu er ved lov, hvorfor så tage hundene med sådanne steder, hvis man nægter at bruge mundkurv ?
    Det fatter jeg ikke.

• #7   15. sep 2010 uanset om politiet havde været der eller ej pisser det mig lige meget af når fyrerne åbenbart godt kender til loven. For mundkurven hang jo på snoren.. Mon ikke folk havde synes de var sejere hvis de havde givet deres hunde den på istedet for..

• #9   15. sep 2010 Doggymom ???????

• #10   15. sep 2010 Jeg har lige været i Randers et par dage.. og meget overraskende mødte jeg flere hunde med mundkurv... flere end jeg har mødt i kbh.... underligt.

Michelle.. ved ikke om folk ville synes de er sejere.. flere MH ejere har jo oplevet at blive svinet til netop pga de brugte mundkurv... men ja det er da sørgeligt..

• #11   15. sep 2010 DFFD... ja det lagde loven op til, men de mente ikke man kunne pålægge ejere af hunde født før d. 17. marts omvendt bevisbyrde, så derfor er det stadig politiet.. ligesom det var med Pitt og Tosa... og det er jo et kæmpe problem...

• #12   15. sep 2010 louise S som jeg har forstået det er det da blevet lavet om så man som ejer selv skal ku bevise ens hund ikke går ind under de nye regler....

jeg bruger selv mundkurv på mine 2 og blir da også irriteret over folk ikke bare overholder loven... men at sige det er dem der er skyld i loven det syns jeg er noget fis... der blir hverken nævnt at hundene er løse eller aggresive..

og forstår egentlig godt dem som ikke bruger mundkurv... aldrig har jeg oplevet så mange fordomsfulde blikke tilråb pegen fingre og folk der nærmest løber væk med deres hunde... det oplevede jeg godt nok ikke på den måde før mundkurven kom på... plus man fra røver altså hunden nogen af den få friheder den har på sin tur i snor så som at ta en pind op den finder på vejen... og mærker faktisk mine hunde bliver mere utrykke ved møde med andre mennesker og hunde...

• #13   15. sep 2010 Jeg har siden loven trådte i kraft kun set én MH med mundkurv... Den forkerte af slagsen, det var en af stof som jo så vidt jeg ved ikke er god nok, men den havde den da i det mindste på.. men én hund, på hvad er det efterhånden...snart 3 mdr.... Det siger måske lidt om hvor effektiv den lov er...

• #14   15. sep 2010 RIP.. ja men som jeg skriver, så var det også tanken, men det er altså ikke virkeligheden..

Ja jeg er også ligeglad om de bruger mundkurv, men gider ikke løse hunde uden kontrol og folk som ikke ved, hvad de har mellem hænderne... ja man skal overholde loven... men det lader til at være umuligt med denne lov.

• #15   15. sep 2010 Men når det er "carl smart" typerne på 18 + år som render rundt med dem er det jo ikke fordi de synes det er en god brugshund eller andet. Nej det er jo kun fordi de synes det er sejt og de tror det giver respekt og have dem..

• #16   15. sep 2010 Ja.. hundene synes de er seje.. men de synes jo ikke snor og mundkurv er sejt.

• #17   15. sep 2010 Michelle - Manzanas-Chihuahua .

ej det er da for fordomsfuldt det der... så fordi du er ung og har en chihuahua så har du dem kun fordi de er smarte at ha med i tasken? smiley jah der er mange der har muskelhunden fordi det ser smart ud men det gælder faktisk i alle aldre... ikke kun de helt unge

• #18   15. sep 2010 RIP.. tror du ikke bare hun mener netop de 18 årige som har disse hunde af den forkerte grund.. min kan da også godt bruges som potensforlænger.. men ikke når jeg kommer gående med ham, da jeg ikke er typen, som måske normalt ville købe den race.

• #19   15. sep 2010 RIP: hvis du så mig ville du aldrig have gættet at jeg havde chier. jeg er langt fra en af de tøser som render rundt med dempå armen som synes det er moderne. Jeg kan sagten pege de tøser ud lige så vel som jeg kan udpege de unge fyrer som kun har amstaffer som potensforlænger og fordi det er sejt... Selvfølgelig er der nogle som har dem af andre grunde, men det er ikke dem vi snakker om her..

• #20   15. sep 2010 Nu lægger jeg ikke op til en kæmpe konflikt - og det kan da godt være jeg skal hagles ned efter her, men...

Synes det er sørgeligt at høre så mange der går sådan ind for at de hunde skal bære mundkurv.

Det virker som om folk er bange for disse hunde,
    hvilket de faktisk ikke burde være,
    ihvertfald ikke mere end overfor andre store hunde.

Man må ikke glemme at langt størstedelen af disse hunde og deres ejere er helt normale hundefolk,
    ligesom alle andre hundeejere, er der nogen der har mindre eller mere styr på deres hunde end andre.

Disse hunde er desuden typisk en mellem-stor brugshund, der har behov for megen stimuli i form af at røre sig m.m.

Det er en ond cirkel at tvinge folk til at deres ellers meget aktive og veltrænede hunde ikke længere kan røre sig, eller træne og lege med andre hunde som de ellers er vokset op med.

Håber der kommer mere fokus på at disse lovændringer rammer de forkerte.

Det er ikke hunden, men ejeren der er primært ansvarlig for hundens udvikling og kompetencer,
    og jeg synes ikke det er fair at dømme folk og deres hunde på forhånd, uden at man har nogen som helst idag om, om hunden er velopdragen og høflig, og når man heller ikke ved hvorfor ejeren f.eks. har den hund.

• #21   15. sep 2010 ***Det er en ond cirkel at tvinge folk til at deres ellers meget aktive og veltrænede hunde ikke længere kan røre sig, eller træne og lege med andre hunde som de ellers er vokset op med***

ikke længere kan røre sig? mundkurven binder dem da ikke på alle 4 poter??

og nu er loven nu engang som den er.... så overhold den da for pokker....!!!

• #22   15. sep 2010 Jeg overholder til punkt og prikke alt hvad der skal holdes for min amerikansk bulldog blanding.
    Jeg er langt fra enig i deres regler, men respekt for andre SKAL vises. Og har fået flere kommentar på at jeg sagtens kunne gå uden, da de ikke mener den ligner, og tror kun jeg går med mundkurv fordi hun bider. Men NEJ. Når jeg så fortæller dem hvad grunden til den er, så roser de mig faktisk og imponeret over at jeg holder reglerne. (har heller ikke set andre hunde her ved ringsted som bær mundkurt)
    Jeg bliver gal og ked af det, når jeg ser andre med en af de 13 racer, som IKKE overholder tingene. Nogle har jeg nævnt det for, men folk er jo FULDSTÆNDIG ligeglad.

Som ansvarlig hundeejer føler man sig magtesløs...hvor er ordensmagten til at sætte en stopper for de useriøse og respektløse hundeejere????

• #23   15. sep 2010 T hysted - Næ men det gør den 2 m. lange snor så smiley

• #24   15. sep 2010 jeg vil nu os sige at det ser sku drabeligt ud når en stor hund med mundkurv kommer gående .. men loven er den som den er.. bare synd for at det skal gå ud over dem der godt kan opdrage sin hund ordentligt..

• #26   15. sep 2010 Min kæreste har en MH, og vi får hvertfald blikke, fordi vores bær mundkurv, og der kommer godt nok osse mange over og siger "det er så sørgeligt de skal bære mundkuv osv" men sådan er loven, tilgengæld er han blevet meget mere agressiv over for mennesker, og andre hunde efter han har fået den på, fordi han ved han ikke kan forsvare sig, hvilket har værest skyld i at op til fler gange, fordi folk har stirret på ham han har begyndt at knurre. men nok om det...
    Nu er det sådan at der faktisk har været en undersøgelse som viser at de mest menneske venlige hunde er MH. så sørgeligt at det er dem der bliver straffet, og ikke ejeren..

• #28   15. sep 2010 Kan ikke bringe mit pis i kog at møde en uden mundkurv, sålænge den er i snor og iøvrigt er under kontrol og ikke gener nogle... Og tror ærligt talt at mange lovhåndhævere har det lige sådan, og vælger at bruge kruttet hvor der er mere brug for det.. ?

Og så lige KÆMPE Amstaff, mon det så overhovedet har været Amstaff´s, nu er de jo ikke ligefrem kæmpe hunde, alle labberne her på vores vej er større end vores hunde;o))

OG Når man ikke har oplevet en hund i fuldstændig panik og klastrofobisk og gjort skade på sig selv, skal man nok passe på med at udtale sig om at alle hunde kan vende sig til den!! Og dette er til trods for at den er vændet til kurven på fuldstændig lige fod med vores andre hunde og har haft træner og adfærds dims fra DKK inde over!!

• #29   16. sep 2010 til Jesper og VoV-VoV !

Vil bare lige sige at det da er en total dejlig hund du har, super charmerende og flot!

• #30   16. sep 2010 hvis hunden ikke er farlig kan mundkurven i realiteten være ligegyldig... og hvem siger at hundene ikke bare har fået noget at drikke og at de så har glemt at give dem mundkurven på igen?

• #31   16. sep 2010 Mht. det pjat med generne hos muskelhunde -
    det er desværre de myter der har skabt frygt for en del racer.

Synes det er ganske forfærdeligt at nogen stadigvæk, efter så megen adgang til oplysning hårdnakket går rundt og påstår at disse hunde har et 'kampgen'.

Netop dette har man ikke kunnet finde, og andre lande har som sagt trukket lovforslaget tilbage, dels fordi man har fundet ud af at dette ikke holder.

Man kan ikke finde én race, der ikke gennem historien har været stødt på mennesker der har set fornøjelse i at mishandle hunde... ikke en race.
    - Så hvis man skal bygge hundes arvelige tendenser til hundeagression pga. brug i hundekampe, ja, så skulle alle hunde i teorien være underkastet lovgivningen.

Dette har intet med problemtaikken at gøre.
    Det handler om, at der bliver sat fokus på hvad detr vil sige at have hund, og hvad ens hunds race har brug for.

Det er også utroligt nedladende, for ikke at tale om forkert - at påstå at uansvarlige listehunde-ejere tror de har en labrador osv.

Ingen hunde er ens - ej heller to ens racer -
    størstedelen af hundene på listen er ikke engang såkaldte muskelhunde, de er alle sammen brugshunde - af standard ikke kamphunde -
    en kamphund er en hund der bliver trænet op som kamphund, og/eller brugt som kamphund.

Det er også noget rod at sige, at alle disse er genetisk aggressive overfor andre hunde.

Det er træningen man skal vægte -
    man kan ligesåvel træne en jagthund til at være social og venlig overfor hunde, dyr og mennesker, som man kan med en brugs/vagthund...

Det er ikke hundene der er noget galt med -
    det er de ejere der ikke ved hvad de gør.

• #32   16. sep 2010 Forbyd hestene- og giv dem lænker og mundkurv på!

>>Mens antallet af ulykker med heste generelt stiger, bliver færre - især børn - bidt af hunde. Ifølge seniorforsker Bjarne Laursen fra Statens Institut for Folkesundhed har det tal været faldende de seneste 20 år.
    Og selv om mediernes fokus har været på de såkaldte ...kamp- eller muskelhunde, er det rottweilere og schæfere, som det ikke overvejes at forbyde, der optræder hyppigst i ulykkesstatistikken.<<

http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8896

- Blot igen, endnu et bevis på, at politikerne ikke har læst på lektien, men udelukkende har ladet sig styre af fremmedfjendske DF'ere og Ekstra Blads journalister...

• #34   17. sep 2010

Og i vores hus er de så forskellige som man kan være på rigtige mange punkter og ud af vores har vi kun én der har denne skarpe tendens over for andre hunde og dette blev først tricket efter et slemt overfald,men dog aldrig stået tilbage for noget og ingen tvivl om at hun ikke stopper, hvis hun først får fat og allerede meget tideligt blev det besluttet at hun aldrig kom til at indgå i vores avlsprogram..

Men det korte af det lange er altså at vi har alle de andre gående der er rigtig gode beviser for målrettet og god avl.. Og for et par stk af dem måske "for målrettet avl", for de trækker sig med optakt til ballade, og dette er faktisk imod racens standard, idet den skal være kendt for sit legendariske mod, aldrig starte ballade men siger aldrig nej tak til den..

Faktisk var DKK efter opdrætterne for år tilbage at man skulle passe på ikke at gøre dem for "tøset"

Nå det så er sagt, har vi været og vil altid være forsigtige med hvordan og hvem vores hunde mødes med, for lige pludselig vil der komme den hund den enkelte ikke kan med (sådan er det for alle racer)

Og så er det faktisk ikke et kampgen som der bruges så flot, det er ret kendetegnede for Terrier generelt at vil fortsætte og færdiggøre, forskellen på vores er så den styrke der kommes med...

Kommentér på:
muskelhunde uden mundk. ved egeskov

Annonce