11.906 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kodimagnyl for en periode... Kodimagnyl for en periode...

Jeg har nogle spørgsmål omkring hundes smerter og kodimagnyl...

Er der nogen der har prøvet for en periode at give sin hund dette præparat mod smerter - ??

Min ene hund har i følge en healer smerter i hovedet, - hun er tjekket ved dyrlæge - og umiddelbart er dommen depression - ( Over tab af partner )

Jeg får så noget andet af vide ved denne behandling... og bliver foreslået at prøve smertestillende for en periode...

Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer...

smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kodimagnyl for en periode...
  • #1   15. sep 2010 Hvorfor ikke hellere få udskrevet noget specielt til hunde, hos din dyrlæge?

• #2   15. sep 2010 Fordi han jo ik mener hun har smerter -

• #3   15. sep 2010 jeg ville aldrig turde give min hund menneske-medicin medmindre dyrlægen havde sagt det eller givet mig noget...

• #4   15. sep 2010 Maria ; Jeg har tidligere - ved en anden hund, der havde skåret sig - fået af vide af dyrlægen efter den var tilset - at han sku ha Kodimagnyl, - det er det eneste præparat mod smerter man kan bruge til både mennesker og hunde -

• #5   15. sep 2010 Den skal have noget metacam, som er til hunde..

• #6   15. sep 2010 Vi gav trunte i sin tid smiley
    Du må gerne give kodimagnyl, men IKKE panodil mener jeg det er smiley
    Jeg kan ikke huske hvor meget det er du må give, men det kan du slå op på nettet, ellers nøjes med en ½ pille smiley

Men det er absolut IKKE noget du skal give fast, eller tit, og de kan godt være hårde for maven - men det kan de jo også hos os mennesker smiley

• #7   15. sep 2010 Den er også god nok, men når det er en periode, turde jeg ikke!

Hvis du ringer og forklare situationen til din dyrlæge, kan det jo være at han/hun gerne vil hjælpe dig, og udskrive noget....

• #8   15. sep 2010 Smerter du selv kan behandle
    Du bør kun selv behandle dyret, hvis du er nogenlunde sikker på, hvad det er du behandler. Du kan uden at spørge en dyrlæge til råds behandle:

· Smerter efter slag
    · Smerter efter forvridning
    · Smerter efter overanstrengelse
    · Smerter i forbindelse med infektioner (se efter feber og husk, at smertemidlerne virker febernedsættende)

I disse tilfælde kan du anvende følgende præparater, som også bruges til mennesker:

· Acetylsalicylsyre (Kodimagnyl®)
    Dosering: 15 mg/kg legemsvægt 2 - 3 x daglig

Det hjælper ikke at overdosere, da det kun forværrer eventuelle bivirkninger.

(link fjernet)

• #9   15. sep 2010 Har ikke selv brugt det.

• #10   15. sep 2010 Hej igen - tak for info -
    Nu har jeg prøvet at give hende en pille - det er efter den udregning med 15 mg pr kg langt under dosis - Men tænker at jeg kan se hvordan hun reagerer -

Jeg kan jo sagtens ringe til min dyrlæge og forklare ham alt muligt - men jeg ved også godt hva han vil sige når jeg forklarer at en healer mener hun har ondt i hoved pga sin depression -
    Han vil tro den er stået helt af på mig -

Den har været gal siden han døde - periodevis - og hun er undersøgt - og er en sund og rask hund -

Det er jo mentalt den ik er helt iorden m hende -

HUn har lige haft en super god periode på 3 mdr - evig glad, - men når de sværer perioder starter taler vi at må tvinges ud og morgentisse - fordi hun hellere vil blive i sofaen -
    Normal hundemad bliver minus attraktivt - medmindre hun håndfodres - og kun menneskemad er godt nok...
    Hun kan dog lokkes med hvalpefoder - så det får hun i de perioder -

Derudover kan hundeskoven - ture til købmanden hvor hun får en godbid ekstra osv hjælpe på det -

Alle disse ting dyrker vi så ekstra meget i de tunge perioder -

Og pludselig en morgen vågner hun op igen - og stormer ud af sengen - i højt humør og underholder hele huset -

Men sådan er det vel at have en depression - ;O/

• #11   15. sep 2010 Jeg synes det er noget fis at give en hund kodimagnyl pga en depration, og det med healeren giver jeg ikke noget for, få din dyrlæge til at skrive noget ud mod deprationen istedet for, det er der da en chance for vil virke..

Hvis du mistede en du hold af tror du så du ville få det bedre af en kodimagnyl???

• #12   15. sep 2010 Nadja - Du misforstår vist det jeg skkriver - Det er ik for depressionen - hun evt ku ha det -

Og jeg er imod antidepressiver - så nej det skal hun ikke have - da aktiviteter kan gøre det samme for hende -
    Og hun kommer godt gennem dagene i de tunge perioder - der skal bare gøres en indsats -

Og om man tror på healing eller ej er jo en smags og erfaringssag -
    Jeg ved at den slags virker og er en realitet - smiley

Men jeg tror jeg har fået svar længere oppe...

Og min konklusion er at hun ikke skal have det for en periode - men at hun nu har fået en - og så ser jeg hvordan hun reagerer på den -

smiley

• #14   15. sep 2010 Hvad med en dap i stedet for at give hunden smertestillende

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm?id=417&sprog=1&item=yes

• #15   15. sep 2010 Jeg har prøvet den 4 gange og den har virket hver gang, og allerede efter få timer.

• #16   16. sep 2010 mod smerter for vores hund pandidil det er dyrelægen somm har sagt han skal have det

• #17   16. sep 2010 Kristina

Håber sandelig ikke det er Panodil som du mener - for det er dræbende for en hund med bare 1 enkelt pille!!!

• #18   16. sep 2010 jo pandodil og det er dyrlægen som har sagt det og hunden lever i bedste velgående vil jeg da lige sige

Kommentér på:
Kodimagnyl for en periode...

Annonce