1.395 visninger
|
Oprettet:
Færdig med at avle på tæve = Nyt hjem? {{forumTopicSubject}}
jeg sidder lige og surfer rundt på dba..
Er faldet over 2 annoncer derinde.
Den ene tæve er 5 år og den anden 8 år, de skal omplaceres efter, at have haft de kuld de skal have.
Er det sådan man gør ?
Jeg har jo lyst til at hente dem lige med det samme, da jeg ikke kan bære tanken om at de bare skal kasseres på den måde
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.062
men altså. giv nu lige opdrætterne en chance. i brokker jeg hvis de sælger deres hunde, enten fordi de er gamle, eller fordi de af en eller anden grund ikke kan indgå i avl.
men i brokker jer også hvis de har for mange hunde.
det må ikke være nemt.
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.423
Den ene koster kun 500 kr
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.062
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
nov 2006
Jeg har da fuld forståelse for, at en opdrætter ikke kan bruge en hund der ikke kan indgå i avlen.
Men at sælge ud af de gamle i flokken, istedet for at beholde dem.
Det forstår jeg ikke!
nov 2006
Jn&Sn - Ja, sådan kan man jo også vælge at se på det. Men så er det da lidt sjovt, at det lige er når tæven har fået 4 kuld, at man ikke kan give den det bedste liv mere.
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Jeg selv har en antalsmæssigt lille race og bor i et almindeligt parcelhus, jeg må kun have 4 hunde. Lige nu har jeg 3 hunde der ikke bliver brugt i avl ( 1 kastrat på 13 år, 1 tæve på 10½ år og 1 tæve på 5), så har jeg min lille nye hvalp, som jo ikke kan gå ind i avl før om 2 år. Så her i kennelen har jeg ikke haft hvalpe i 5 år. Jeg kunne dog ikke skille mig af med de 3 hunde, men de kunne da sagtens finde sig tilpas i et andet hjem (måske ikke lige de to ældste).
Så alt i alt kan det ikke forarge mig at opdrættere sælger deres "brugte" avlstæver ud, så de kan nyde deres otium, som en familiehund.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
aug 2005
nu er en cairn jo ikke ligefrem en sjælden race :0)
nov 2006
Det er vel et hundeforum med ret til en debat af og til ?
Havde jeg kontaktet sælger, så havde jeg blandet mig.
Men er det, det en opdrætter er??
En person der avler på livet løs og smider de brugte hunde videre til nye hjem, så de kan få nye ind ?
Opdagede jeg en opdrætte gjorde det, ville jeg faktisk ikke købe hvalp der.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Lige hørt om en endnu mere usmagelig sag, hvor kvinden i opdrættet er blevet meget meget syg og ikke længere kan være i eget hjem, mand står tilbage med hjem og hunde + at skal sørge for daglige besøg hos kone, oveni det får han sg lige smidt i hovedet at han selv har en alvorlig sygdom... Han beslutter derfor at afsætte nogle hunde til nyt hjem, og satme om nogle usmagelige mennesker herinde skal oprette tråde om hvor usmageligt de som opdrætter handler med sådan en smidvæk tendens......
nov 2006
Med mindre, at man har en hvalp man simpelthen ikke kan komme af med.
Men hvad hjælper det så, at sætte en af de gamle til salg ?
nov 2006
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
i vil gerne købe hunde der er sunde og raske og ellers opfylder alle krav.
hvis en opdrætter fek.s. har en tæve på 3 år som får et kuld hvalpe og så et par uger efter udvikler underlivsbetændelse og får fjernet livmoderen, er det så ikke ok at en opdrætter som vil seriøs avl beholder en hvalp efter moderen og så lade den komme ud i et nyt hjem hvor den osse bliver elsket lige så højt som hos opdrætteren. nu vil nogen sige at hun kan da ikke elske den men jo det gør hun, men hun vil osse fremad med sin avl og det er til hvalpekøbernes og racens fordel. en tævehund som fek.s ikke føder på normal vis eller ikke får mere end 1 hvalp i sine drægtigheder eller kun føder dødfødte hvalpe, er det ikke bedre at den får et nyt hjem og opdrætteren igen kan finde ny tæve som kan give flere hvalpe ! hvalpe har jo særdeles godt af at have søskende og mane tæver som kun får en hvalp er tit i den situation at de mosler runndt med den ene de første tre uger og derefter er hvalpen overladt til sig selv meget af tiden da tæven følger sine instinkter og forlader hvalpekassen i længere tid af gangen. hvordan tror i den hvalp er når den kommer til sin nye familie, den har kun sin sociale kontakt fra opdrætteren og en voksen hund og har derfor manglende adfærd og tillært væremåde overfor andre hvalpe/hunde. hvad med hanhunde som har overskredet deres matador-antal efter to eller tre kuld skal de gå hos en opdrætter og blive skøre i hovedet hver gang hendes tæver er i løb ? jeg må sige at opdrættere der gør det med at sætte hunde ud i nye familier, vil racen en hel masse, både sørge for at genpopulationen bliver større, sætte racens udvikling i stå fordi man skal måske vente 8 til 10 år før der er plads til nye avlsdyr. de gør også de fleste hundeejere lykkelige da man er stensikker på at en hund der har gået med andre hunde hos en opdrætter kan omgås andre hunde og ikke nok med det er det en race hvor man undersøger for HD øjenlyser, tager DNA og mentaltester så er man da helt sikker på at den hund der har været anvendt i avl er fri for alle de sygdomme som der testes for. alle jer som har 2 eller flere hunde kan jo osse give mig ret i at alle hunde gerne vil have lidt alene tid med sin ejer og kommer en hund der har gået sammen med flere hunde hos en opdrætter ud til nye mennesker så får den mere alenetid hos de nye ejere og tro mig det vil den nyde ligeså meget som at lege med sin flok hos opdrætteren
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og hvis den kan leve et godt liv et andet sted, hvor den får den opmærksomhed, omsorg, kontakt og kærlighed den fortjener, så synes jeg da det er den bedste løsning fremfor enten at blive aflivet eller gå i et hjem, hvor den er én for mange....
nov 2006
Men prøv lige se de udpluk her fra annoncerne:
"sælges efter endt brug til avl."
"Hun har fået 4 kuld hvalpe og skal nu pensioneres."
Det er ikke fordi, at de føder dødfødte hvalpe osv. De bliver skiftet ud fordi, at opdrætter er færdig med at avle på dem...
sep 2007
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.938
sep 2007
aug 2006
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Om det er grundet sygdom eller alderdom kommer vel ud på et? Her mener jeg at nogle godt kan forstå det hvis tæven har været syg i underlivet f.eks, men ikke hvis det er fordi tæven er blevet for gammel til avl..
Om det er når hunden er færdig i avl af den ene eller anden grund kommer vel ud på eet..
Så længe man finder et hjem der kan give hunden det den har behov for, så synes jeg det er fint nok
sep 2007
der er virkeligt opdrættere her i DK som avler for at forbedre racerne både mentalt og fysisk. ved ikke at sætte sine gamle hunde ud opnår man bare at dette vil gå meget langsomt flere årtier og er det til racens eller hvalpekøbernes fordel ? NEJ jo hurtigere der sker forbedringer indenfor en race er optimalt både for hundene i racen og for hvalpekøberne. Så lad de opdrættere som er 100% engageret og har erfaring og vinden til at gøre dette, have den mulighed det er at sætte såkaldte brugte hunde ud. snakker du med svenskerne så vil du opleve at alle kennler derovre benytter sig af det og ikke nok med det så har de noget der hedder foderværter. dvs. hundeejere som får en hund gratis imod at opdrætter kan anvende den i avl uden omkostninger. dvs. at en opdrætter i sverige kan have usansynligt mange hunde til at avle med og kun har hundene i huset når de føder eller parrer. dette er virkeligt proffer som hved at man fek.s kan avle HD væk på kun 6 generationer. tro mig mange af disse foderværter synes det er fedt at deltage i en opdrætters projekt om at forbedre racen
nov 2006
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 275
Jeg har pt. 3 hunde (en kastreret han og to tæver) og kan avle på de to tæver. Jeg har valgt ikke at have mere end 3 hunde, for så er der tid til den enkelte. De to tæver er for unge til at avle på endnu, men jeg har faktisk omplaceret en tæve tidligere, fordi hun havde en arvelig sygdom = uegnet til avl.
Hvis jeg vil opdrætte nogle racetypiske hunde planlægger jeg også at de kommer på "pension" hos nogle rare mannesker/familier, på samme måde som jeg har gjort med mine hvalpe. Faktisk har jeg højere krav til de voksne hunde end hvalpene.
Og det skammer jeg mig ikke over...................
sep 2007
Jeg er godt klar over at denne form vil virke stødende på nogen mennesker men det er altså for racen, den enkelte hunds og hvalpekøbernes skyld at man gør det.
Jeg er da stødt på annoncer herinde hvor folk vil til at avle første gang på en tæve når hun er 10 år et er sgu dan langt mere synd for hunden end at den får et nyt hjem men mange af dem som er imod det der med såkaldte brugte hunde spørger sgu aldrig om alderen eller hvis de gør tjekker op på hvor gammel tæven som de køber hvalp efter, ej heller om de er undersøgt for sygdomme eller er mentaltestet.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Synes det er godt pension. avlstæver kan finde nye familier og have et godt liv der.....
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Vil man være seriøs avler, kunne tage sig ordentlig af det antal hunde man har, så må antallet ikke stige væsentligt - og det vil det gøre, hvis man ikke kan skille sig af med nogen.
Samtidig må man også være realistisk rent økonomisk.
I hesteverdenen er det jo mere normalt, at sælge og tjene penge på det - men igen....det kan man kun hvis man kan forholde sig proffessionelt til det.
Jeg har flere gange set unge dyr billigt til salg, hvor jeg har tænkt, at der kunne man da sagtens tjene en klat penge, hvis og hvis.
Men kan jeg skille mig af med dyret igen? Nej for jeg kan ikke holde den prof linie til dyret.....og derfor er den vej ikke noget for mig.
nov 2006
JEG har IKKE skrevet, at jeg hellere så, at dyrene blev aflivet.
JEG har IKKE skrevet, alle muskelhunde jeg aflives.
JEG skriver, at jeg har meget svært ved at forstå, at en opdrætter ikke ønsker at beholde sin hund, indtil den ikke skal være her på jorden længere.
Jeg forstår ikke, at de kan skille sig af med sin hund af andre grunde end at der skal være plads til en ny yngre hund.
Min hund betyder alt for mig og skal aldrig byttes ud med en yngre udgave, fordi at det passer mig bedre.
Hvis du kigger i starten af min tråd, stiller jeg et spørgsmål.
Jeg er ikke opdrætter. Jeg ved ikke alt.
Troede helt ærligt, at dette var et forum hvor man måtte debatere og få svar på sine spørgsmål.. det er det åbenbart ikke.....
Jeg føler mig sgu lidt ramt af dit indlæg!
Måske du burde tage dig sammen og tage en mundfuld luft inden at du skriver sådan noget ?
nov 2006
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
synes da, der er kommet nogle meget gode begrundelser for, hvorfor nogle opdrættere vælger at pensionere deres gamle hunde.
Og også for det modsatte.
nov 2006
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.235
aug 2006
Det betyder heller ikke, at man holder mindre af dem.
Jeg har det selv sådan, at selvom den sport vi dyrker med hunden betyder rigtig meget, så kan jeg ikke skille mig af med min hund, selvom den ikke var egnet til det.
Det er MIG der har det sådan - men jeg forventer da ikke at alle har det ligesådan og bedømmer da heller ikke disse mennesker for at være en værre eller bedre hundeejer end mig.
Jeg kan sørme godt forstå, hvorfor et menneske vælger at sige farvel til sin gamle hund, hvis den ikke længere kan udfylde den opgave, den har været i familien for.
Jeg undrer mig over, at folk der vælger at gøre anderledes end en selv skal tillægges skumle motiver.....
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
NEJ ! ! Jeg avler ikke på livet løs, men alligevel tror jeg da, at jeg i fremtiden kommer til at sende hunde væk, der ikke "duer" til det formål jeg har anskaffet dem for. Unge hunde, der ikke opfylder mine krav til avlsdyr, hunde, der ikke fungerer optimalt i flokken og ældre tæver, der ikke skal have flere kuld kunne være hunde, som jeg ville finde nye hjem til.
Ikke fordi jeg ikke elsker mine hunde, men fordi jeg i dén grad elsker min race og gerne vil producere de allerbedste cavaliere og se mit opdræt og min race i fremgang.
Det skal siges, at syge hunde eller hunde, der på anden måde ikke egner sig til omplacering, selvfølgelig ikke bliver omplaceret!. Det kommer an på en vurdering hver gang og ingen hunde kommer steder hen, hvor jeg ikke er sikker på, at de får det som blommen i et æg.
Hvis man vil drive seriøs avl/opdræt kræver det, at man har nogle muligheder. Og med en grænse på 4-5 hunde (i mit tilfælde), løber man ret hurtigt tør for muligheder. Jeg har min "gamle" hjertesyge hanhund gående - det er allerede en plads. Så har man måske 1-2 unge tæver på vej, som måske ikke udvikler sig ok eller ikke går gennem sundhedsundersøgelser og så måske 1-2 tæver, der har fået de kuld de skal have. Så går der altså ret mange år, før man kan komme til at lave et nyt hold sunde og racetypiske familiemedlemmer.
Jeg mener klart, at størstedelen af individerne i en race, bør komme fra folk, der virkelig ved, hvad de har mellem hænderne og det er typisk (selvfølgelig er der eksempler på det modsatte) ikke folk, der bare har en enkelt tæve, som de får hvalpe på "for hyggens skyld", men opdrættere, der lever og ånder for deres race, dens sundhed og racetypiske egenskaber. Folk, der ved, hvilke linjer, der giver hvad - hvad man skal gøre og hvad man skal undgå. Folk, der bruger store mængder tid og penge på at hente nyt blod hjem.
Og ser vi på "skod-avlerne", der masseproducerer og kasserer udtjente avlsdyr, er det jo ikke det, at de sælger deres gamle dyr, der er det værste... Så kommer de dyr da trods alt (med stor sikkerhed) et bedre sted hen.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Man ka godt være en god og seriøs opdrætter uden at lave hvalpe hver gang en af tæverne er i løbetid.
Og hvis man anskaffer sig hundene løbende, bliver der jo skiftet ud når de ældre dør, og så er der plads og tid til den nye.
Men hvis man vil leve af at opdrætte hunde ka man ikk klare sig med 2 eller 3 tæver.
Derimod synes jeg det er okay at udstationere nogle tæver der ka bruges til avl, så har de deres faste familie og der er stadig plads til at de gamle hunde ka få kærlighed og omsorg hos opdrætter så længe de lever.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
hvem siger man ikke holder af hundene fordi man sender dem videre? Måske er dte lige netop derfor!! Og fordi man ikke er egoistisk og bare beholder dem selv
sep 2008
Hos mange opdrættere går hundene i hundegård til hverdag, skulle de så blive ved med det, frem for at få et godt hjem?
aug 2006
Det mest almindelige er jo, at opdrættene er bittesmå med et til to kuld om året, og hvor avlsdyrene lever på de samme betingelser som alle andre kæledyr.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Og nogle af jer siger at det er da bedre at hun kommer ud til en ny familie, når hun ikk ska bruges til avl længere, frem for at beholde hende og ikk ku give hende det andre ka.
Og ja, det er da bedst for hende.
Men sådan som jeg ser det, er det allerbedste da, at den hund man anskaffer sig, får lov at blive til den dør.
Og det ka sagtens lade sig gøre hvis man ikk har et vanvittigt antal hunde og/eller laver hvalpe hele tiden.
Men det er bare min holdning til det. Vi opfatter jo allesammen tingene forskelligt.
sep 2007
Jeg vil da hellere give dem ekstra kæl og knus i en ny familie end tilsidesætte racen og mit mål med avl. tro mig der er intet økonomisk gevisnt ved den slags avl, da disse hunde er udstillet, plejet, undersøgt årligt for sygdomme, trænet m.m
jeg regnede ud hvad min første avlstæve havde kostet mig med alt vedr. avl og intet såsom daglige tind som mad alm. vacc. alm forsikring og legetøj var regnet med. kun udgifter til ved undersøgelser udstilling brugprøve/træning, parring,fødsler registreringsudgifter kørsel og tlf i samhold til disse ting og en miniature gravhunnd koster godt nok omkring 8000,-kr idag og udgifterne til bare minimum af ovenstående løb sig for min første tæve op i hold nu fast 62,600-kr og hun fik ialt 9 hvalpe og en beholdte jeg selv regnede jeg samtlige udstillinger og alt med såsom mad rengøring udvidet forsikring plejemidler til pels og andet der er umuligt at undværemen som også kan bruges til de andre hunde så har man en engangsudgift på den første avlshund som beløber sig langt over en kvart million. det vil sige at når man så også lige pludselig som opdrætter ønsker fek.s ny bil hvor hundene kan være i nyt bosted så man kan have mulighed for frie omgivelser til hundene der skal indrettes til hundehold, her tænker jeg på udskiftning af gulve til klinker fra træ så er det langt fra en overskuds forretning. men jeg kan da godt se at dem der bare tager et kuld på klavs kludderhunden og maren møghundog ikke hverken har stambog eller undersøger hunden for sygdomme før hvalpe, sagtens kan have et gedignt overskud i forhold til den seriøse opdrætter. Jeg siger bare at dem der køber hund sådan et sted snyder sig selv for hvalpen er ikke pengene værd.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Det er desuden slet ikke sikkert, at mine tæver skal have alle de kuld de etisk set må få. Det kommer an på, hvordan hvalpene kommer til at se ud og hvor gode mødre tæverne er.
Hvis det var for pengenes skyld jeg var i dette game, ville jeg da avle på alt, der kan godkendes, trække alle de kuld jeg måtte... + et ekstra... selv have en han og bruge ham på alle mine tæver og nøjes med at få mine dyr avlsgodkendte og ikke gøre noget ekstra hvad angår udstilling og sundhedsundersøgelser.
Jeg siger ikke, at der ikke findes dårlige opdrættere, der udnytter deres hunde og er i det før pengene, men lad venligst være med at tro, at det er sådan for alle, bare fordi man kan finde på at omplacere en hund!
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 341
Det kan være meget hårdt at skulle af med sin hund, men jeg tænker mere på hende, end på mine egne følelser i den situation.
Noget helt andet er, at den omtalte tæve, ikke rigtig kan med andre tæver og det er ved at være et problem her, hele tiden at skulle holde hende adskildt fra de andre tæver. og i forhold til mange andre der sælger hund, er jeg 100% med hendes gode og dårlige sider, så man ved, hvad man går ind til og de nye ejere vil få alt den støtte de har brug for herfra.
sep 2008
aug 2005
Jeg opfatter det som at man ikke har hund, fordi man elsker individet men fordi man elsker at sole sig i berømmelsen om hvor dygtigt man har været for at give noget til racen. Og igen hatten af for jer der kan dette. tak fordi i giver os blødsødne, mulighed for at få en sund og rask hund, og det mener jeg virkelig, og jer ser jer absolut ikke som dårlige mennesker af den grund, men jeg kunne bare ikke gøre det personligt, igen fordi jeg elsker individet først og så racen bagefter. Jeg går ikke ind for masseproduktion, og det gør en seriøs opdrætter heller ikke, de kan sagtens vente år på, at den rigtige hanhund indfinder sig, eller fryse sæd ned, til den rigtige tæve viser sig. de bruger formuer på racen og dens beståen, og igen, tak for det.
Jeg siger ikke det er sådan, men sådan ser jeg det, jeg peger ikke fingre af opdrætterne og deres måde at holde hund, jeg siger bare at jeg kunne aldrig gøre det.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.456
Andre finder man så et rigtig godt hjem til, når de af en eller anden grund ikke kan indgå i avlsarbejdet..................der kan være mange grunde.
For mit vedkommende er 4 hunde herhjemme perfekt. De 2 af dem bliver til de forhåbentlig om rigtig mange år er mæt af dage.
Jeg købte for år tilbage en tævehvalp fra udlandet ( vi har en meget lille race antalsmæssigt ) så det kan være noget af et puslespil, at finde nye linier.
Tævehvalpen var desv. syg og efter at have brugt en formue på div. tester, besluttede jeg i samråd med min dyrlæge at sterillserer hende, da de mente det kunne være hormonelt. Det var alle pengene værd og hun forsøder nu tilværelsen hos nogle af mine gode venner.
Jeg købte en tævehvalp hjem fra England.......noget af det smukkeste. Hun blev DKCH i løbet af no time, Europavinner blev hun også. Da hun fik alderen til det, blev hun parret og jeg var så spændt, indtil der begyndte at tikke mail ind - om at hendes far var storproducer af syge hvalpe. Hun fik et kuld på 2 hvalpe, hvoraf begge er hos mennesker jeg kender og selvfølgelig aldrig kommer i avl. Tæven fik jeg sterilliseret og hun forsøder nu tilværelsen for et ældre pensionistægtepar.
Der er ikke tal på de tårer jeg har grædt, især over den første lille hvalp, der var så syg..
Lige nu har jeg en af mine tæver ( eget opdræt ) hun er efter en meget ønsket parring i udlandet. Af en eller anden uforklarlig grund, kan hun ikke føde naturligt, hvilket er meget vigtigt for mig. Min tæve er DKCH, hun er tjekket i hoved og r'øv og er nu sterilliseret. Hun er klar til at forsøde tilværelsen for en af mine hvalpekøbere og hendes knægt.
Så fordommene om, at opdrættere bare skipper deres gamle hunde, når alt er trukket ud af dem. Den holder bare ikke :o)
Når alt dette så er skrevet, så forstår jeg godt.................at det kan være svært at forholde sig til,.
nov 2006
Men, må indrømme, at efter denne tråd har jeg noget større forståelse for det.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.456
Det er jo bare dejligt med en tråd som denne...............nogen vil stadig fordømme og andre begynder måske, at have en større forståelse for det.
Men jeg vil og ved mange andre vil blive rigtig ked af det, hvis den almindelige opfattelse af opdrættere er................at de ikke holder af deres hunde.
Jeg har 4 herhjemme og alle sover i sengen ( sammen med vores kat Blondinen ) og når jeg sender en hund videre, så betinger jeg mig, at de nye ejere går hjemme ( i det mindste en af dem - det er mine hunde vant til ) jeg betinger mig, at hunden må være i sofaen og i sengen :o)
Hvordan kan jeg så være sikker på det ??
Tro mig..................de bliver valgt med omhu :o) jeg er ret god til at spotte de rigtige mennesker.
nov 2006
Færdig med at avle på tæve = Nyt hjem?