{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.418 visninger | Oprettet:

hund ud af soveværelset - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Det har aldrig været planen at min kære hund skulle blive i soveværelset, men den ene dag tog den anden, og i dag er kun 5 mdr. gammel og forvandt...
Hvordan får jeg hende ud af soveværelset, uden de helt store traumer for hende?

Siden hun kom hjem har hun altid sovet under sengen, og hun gør det stadigt, for et mdr siden, begyndte hun så at ligge sig i sin kurv midt om natten, og sove resten af tiden der, men nu er kurven desværre blevet til min seng (og jeg har ikke orket at smide 15 kg. hund som går i dødsvægt, ned fra min seng midt om natten), i nat sov hun så lidt alle de nævnte steder...

Jeg har prøvet at stille kurven ud i gangen, og lukke døren, men hun står og piver og hyler indtil jeg opgiver og åbner døren..

Det skal måske nævnes at vi (hunden og mig) flytter d. 1. okt. - overvejer at hun bare lære fra dag 1, at nu er gangen i det nye hus hendes "soveværelse" (og så må jeg bide hylen og piven i mig), men ved ikke om det vil være synd for hende, i det hun også skal vende sig til det nye sted?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sat mit IkeaPax skab op 1.500 kr.
  • Opsætning af et lille halvtag 3.099 kr.
  • Støvsugning / fejning af loftarealer 2.500 kr.
  • Bortskaffelse af klaver, bornholmerur, stor massiv træ kommodechatol 2.249 kr.
  • Service gasfyr 2.260 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund ud af soveværelset - hvordan?
  • #1   18. sep 2010 Jeg ville overveje at købe et børnegitter, så hun ikke er lukket helt ude :o)

• #2   18. sep 2010 Jeg ville ikke vælge at lukke døren hvis det var mig. Det er jo en udelukkelse og temmelig uvant for en hund ikke at sove sammen med flokken. Det kan lade sig gøre naturligvis, men synes det er synd.

Var det ikke en ide at du bare får hunden ned i kurven?

Der skal jo sådan set ikke andet til end det at være konsekvent. Hver gang den hopper op i sengen så smides den ned, selvom det er midt om natten. Være SUPER konsekvent og det er HVER gang den hopper op i sengen at den bliver lagt tilbage i kurven.

Hvis du så ønsker den helt ud af soveværelset, så er det jo bare med at flytte kurven skridt for skridt over en periode til den ender uden for soveværelset. Stadig ville jeg dog ikke lukke døren.

Mine egne hunde sover i hver sin kurv ved siden af min seng. Ingen af dem hopper op med mindre de inviteres.

• #3   18. sep 2010 det har jeg faktisk overvejet, men vi har for nogle uger siden måtte adskille hende fra min venindes chihauha og der blev Tikka (min hund) lukket ud i køkkenet, hvor der var børnegitter for, mens vi andre blev ude i stuen, og det kunne hun ikke rigtigt forstå... Men måske er det noget andet, når det er aften og hun er træt..

• #4   18. sep 2010 Børnegitter er vel den nemme løsning, men hvad så når gitteret flyttes? Så er man tilbage til ingenting. Så heller træne hunden ud af det.

• #5   18. sep 2010 for det første er det for drastisk at lukke hende helt væk fra dig på en gang. hunde er jo flokdyr og vil i de fleste tilfælde helst sove sammen med flokken. derfor, hvis du er helt sikker på at du ikke kan holde ud at have hende i soveværelset i en kurv, så må du først lære hende at ligge i kurven og dernæst langsomt flytte kurven længere og længere hen mod døren og ud af rummet uden nogen lukkede døre.

hvis du kan nå så langt som til at hun bliver nede fra sengen inden du flytter, så kan du fortsætte med resten af projektet når hun er faldet til det nye sted.

at få hende til at blive nede kræver nok et par nætter med ikke så meget søvn, så det skal planlægges lidt. du kan evt overveje at sætte kurven helt tæt på din seng og så binde hende så hun ikke kan komme op i sengen. det vil nok give en lille smule mere søvn. hun vil muligvis brokke sig lidt til at starte med, men hvis du så kan lægge en hånd ned til hende en gang imellem, skal hun nok hurtigt vænne sig til det.

• #6   18. sep 2010 Hvad med at købe et bur, dække det med et tæppe, så hun har en hyggelig hule.
    Sæt buret ved siden af din seng, så hun er nær ved dig.
    Der skal selvfølgelig være et blødt underlag og plads, så hun kan strække sig ud.
    Når hun bliver vant til at sove her, kan du med tiden lade buret stå åbent.
    Og evt flytte det derhen hvor du synes.
    Hvorfor må hun ikke være i soveværelset på gulvet?

• #7   18. sep 2010 Bed hende sove i kurven. Opdager du hun har forladt kurven så send hende tilbage med det samme. Hunde er kloge så det kan det hurtigt lære. Ville lade hunden sove i kurven i soveværelset hvis den ikke længere må være i eller under sengen. Hunde er flokdyr som er nævnt flere gange. Det falder dem naturligt at sove sammen med flokken

• #8   18. sep 2010 Vi skal også have vores ud af sengen, i hvert fald i en periode. Jeg skal opereres i ryggen, så tør ikke have dem deroppe, da det ikke er så sjældent man lige får en pote i ryggen.
    De kommer til at sove i bur, inde i soveværelset, da jeg ikke tør stole på at de bliver nede på så kort tid. De er begge vant til bur i andre situationer, dog ikke flere timer ad gangen, men vi håber det går alligevel. De får hver en gammel dyne, som lugter af os, og så kan de stadig se os.

• #9   18. sep 2010 Ja, det er jo lidt gået den forkerte vej. smiley

Jeg har heldigvis været så heldigt at mine hunde frivilligt er flyttet ud af soveværelset i takt med at de blev voksne. Ved Lia var det i forbindelse med første løbetid, hvor hun mente at nu var hun gammel nok til at holde vagt foran døren. Basta.

Men jeg vil også sige, først og fremmest tilbage i kurven (og ja, det kan betyde nogle nætter med lidt søvn) og dernæst gradvist flytte kurven ud af soveværelset.

En anden løsning vil måske være at sove med hunden udenfor soveværelset og så langsomt flytte dig selv tilbage i soveværelset.

• #11   19. sep 2010 Tak for alle de gode råd, vil tygge lidt på dem, og se hvad jeg hælder mest til at prøve smiley

Der er nogle der har spurgt, hvorfor jeg ikke vil have hende under sengen - det vil jeg også gerne, syns faktisk det er rigtigt hyggeligt, at have hende i soveværelset, selvom hun bryder nattesøvnen et par gange. Hun må sågar også gerne blive i soveværelset, men når der skal tales lige ud af posen, så syns jeg måske at hund i soveværelset hæmmes ens "privatliv" en smule... smiley

Kommentér på:
hund ud af soveværelset - hvordan?

Annonce