hund ud af soveværelset - hvordan? {{forumTopicSubject}}
Det har aldrig været planen at min kære hund skulle blive i soveværelset, men den ene dag tog den anden, og i dag er kun 5 mdr. gammel og forvandt...
Hvordan får jeg hende ud af soveværelset, uden de helt store traumer for hende?
Siden hun kom hjem har hun altid sovet under sengen, og hun gør det stadigt, for et mdr siden, begyndte hun så at ligge sig i sin kurv midt om natten, og sove resten af tiden der, men nu er kurven desværre blevet til min seng (og jeg har ikke orket at smide 15 kg. hund som går i dødsvægt, ned fra min seng midt om natten), i nat sov hun så lidt alle de nævnte steder...
Jeg har prøvet at stille kurven ud i gangen, og lukke døren, men hun står og piver og hyler indtil jeg opgiver og åbner døren..
Det skal måske nævnes at vi (hunden og mig) flytter d. 1. okt. - overvejer at hun bare lære fra dag 1, at nu er gangen i det nye hus hendes "soveværelse" (og så må jeg bide hylen og piven i mig), men ved ikke om det vil være synd for hende, i det hun også skal vende sig til det nye sted?
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 31
Var det ikke en ide at du bare får hunden ned i kurven?
Der skal jo sådan set ikke andet til end det at være konsekvent. Hver gang den hopper op i sengen så smides den ned, selvom det er midt om natten. Være SUPER konsekvent og det er HVER gang den hopper op i sengen at den bliver lagt tilbage i kurven.
Hvis du så ønsker den helt ud af soveværelset, så er det jo bare med at flytte kurven skridt for skridt over en periode til den ender uden for soveværelset. Stadig ville jeg dog ikke lukke døren.
Mine egne hunde sover i hver sin kurv ved siden af min seng. Ingen af dem hopper op med mindre de inviteres.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 16
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 31
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
hvis du kan nå så langt som til at hun bliver nede fra sengen inden du flytter, så kan du fortsætte med resten af projektet når hun er faldet til det nye sted.
at få hende til at blive nede kræver nok et par nætter med ikke så meget søvn, så det skal planlægges lidt. du kan evt overveje at sætte kurven helt tæt på din seng og så binde hende så hun ikke kan komme op i sengen. det vil nok give en lille smule mere søvn. hun vil muligvis brokke sig lidt til at starte med, men hvis du så kan lægge en hånd ned til hende en gang imellem, skal hun nok hurtigt vænne sig til det.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 88
Sæt buret ved siden af din seng, så hun er nær ved dig.
Der skal selvfølgelig være et blødt underlag og plads, så hun kan strække sig ud.
Når hun bliver vant til at sove her, kan du med tiden lade buret stå åbent.
Og evt flytte det derhen hvor du synes.
Hvorfor må hun ikke være i soveværelset på gulvet?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.319
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
De kommer til at sove i bur, inde i soveværelset, da jeg ikke tør stole på at de bliver nede på så kort tid. De er begge vant til bur i andre situationer, dog ikke flere timer ad gangen, men vi håber det går alligevel. De får hver en gammel dyne, som lugter af os, og så kan de stadig se os.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg har heldigvis været så heldigt at mine hunde frivilligt er flyttet ud af soveværelset i takt med at de blev voksne. Ved Lia var det i forbindelse med første løbetid, hvor hun mente at nu var hun gammel nok til at holde vagt foran døren. Basta.
Men jeg vil også sige, først og fremmest tilbage i kurven (og ja, det kan betyde nogle nætter med lidt søvn) og dernæst gradvist flytte kurven ud af soveværelset.
En anden løsning vil måske være at sove med hunden udenfor soveværelset og så langsomt flytte dig selv tilbage i soveværelset.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 16
Der er nogle der har spurgt, hvorfor jeg ikke vil have hende under sengen - det vil jeg også gerne, syns faktisk det er rigtigt hyggeligt, at have hende i soveværelset, selvom hun bryder nattesøvnen et par gange. Hun må sågar også gerne blive i soveværelset, men når der skal tales lige ud af posen, så syns jeg måske at hund i soveværelset hæmmes ens "privatliv" en smule...
hund ud af soveværelset - hvordan?