kasteration ? .. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig hanhund på 3 år , som er psykisk ustabil , og som ikke kan lide fremmede han gemmer sig under sengen og gør og virker truende efter dem , har dog aldrig bidt .. vi har gået ved en adfærdsbehandler i et års tid , og jeg har nu lært at takle ham og tage ham for hvad han er .. jeg fik i sin tid af vide at der var en risiko ved at lade ham kastrere , altså at han ville blive endnu mere usikker end han i forvejen er .. der har aldrig været nogle problemer med ham i forhold til han har været hanhund , men nu efter han er blevet ældre så vil han utrolig gerne dominere så meget at han presser den anden hanhund til at slås , eller skændes , dette er kun ved hanhunde på hans egen størrelse de små dem leger han bare med ..
jeg kan godt distrahere ham således at han er ligeglad med den anden hanhund ved hjælp af hans legetøj ovs .. men jeg tænker bare hvis han ville få et bedre forhold til andre hanner i hundeskoven ved at blive kastreret, og så jeg også fri for han strenten op af kattebakken
Jeg har altid selv været imod at få dem kastreret hvis ikke der er nogen grund til det , men efter han er blevet overfaldet af andre hanhund så er han jo selvfølgelig på vagt ..
dette er ikke noget der skal gøres for min skyld , da jeg godt kan leve med at min hund ikke kan lide andre hanner , for så tager vi bare udenom dem og hundeskovene , og laver vores egen træf .. jeg ønsker blot at se hvad folk tænker og om det overhovedet villle kunne hjælpe når han er så gammel , også i forhold til hans psyke ..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Det kan snildt hænde, at grunden til hans adfærd overfor andre hanhunde bunder i hans generelle usikkerhed. Med en psykisk ustabil hund har det næppe med dominans at gøre, som netop er noget der er en egenskab hos hunde med stort overskud. Man kan kende en dominant hund på dens ro - en udfarende hund er ikke dominant.
Så jeg ville lade ham blive fri for at forholde sig til andre hanner - han siger tydeligt, at han ikke bryder sig om det.
Hvis du kan aflede ham og få god kontakt til ham i stedet, så tror jeg det er meget mere gavnligt for ham.
Strinten i kattebakken - desværre er der heller ingen garanti for, at det stopper med en kastration.
Det, der kan stoppe det er nok kun, at du forhindrer ham i at komme til den.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 597 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.900
jeg har bare hørt at den kemiske har en del bivirkninger?
okt 2004
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Vores lille hanhund er i dag blevet kemisk kastreret, pga alt for høj stressniveau. Da han samtidig er en smule usikker, har vi valgt den kemiske, da virkningen jo forsvinder i løbet af nogle måneder (5-7). Så hvis han bliver helt umulig er det "kun" et halvt år vi skal hjælpe ham igennem, virker det, jamen så er det jo bare under kniven og af med julepynten...
okt 2004
jamen hun sagde netop at det ville være en chance for at det blev værre og at så længe at han ikke var stresset fra andre tæver og stak af ovs , så ville hun ikke overveje det ... men dengang kunne han også med andre hanhunde , det kan han så ikke mere ..
det røre han ikke synderligt at en tæve er i løb , og han har aldrig løber væk eller har været ustyrlig pga af det .
aug 2007
Vores grund til at prøve den kemiske er kun stressniveuaet, han bliver simpelthen umulig at få kontakt til, alt er prøvet sammen med vores træner. Han stresser ikke vildt meget over tæver i løb og han er aldrig stukket af...
Han kan i øvrigt ikke med ret mange hunde, men det forventer jeg heller ikke af ham, da han efter et biluheld forbinder andre hunde med smerter.
okt 2004
han kan fint gå forbi andre hunde han gider dem slet ikke , og de tilfælde han har mødt andre hanhunde har været i skove hvor hunde skulle være i snor hvilket de ikke har været .. og så lige i hundeskov i søndags hvor han hilsede fint men så kom turen så , og det skal han så ikke mere .
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 22
aug 2007
okt 2004
kasteration ? ..