620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Handi-hunderacer Handi-hunderacer

Det drejer sig om at min mors kæreste Lars er begyndt at tale om at anskaffe sig en hund (igen). Grundet hans inabilitet til at gå uden krykker el. andre hjælpemidler (som følge af kræft i rygsøjlen) skilte han sig af med vores sidste hund, en meget energisk 9 mdr gammel hovawart, for et år siden.
Jeg er flyttet hjemmefra og har fået min egen lille vovse og det har naturligvis gjort at Lars selv synes at han mangler firbenet selskab. Det er dog sådan at han bedst kan lide mellem/store racer på trods af at han ikke ville kunne magte det fra hvalp (renlighed er derfor resten af familiens/kontorets job uanset om de vil eller ej). Jeg har erfaret at han i smug kigger på en Portugesisk kanin hund og i det hele taget er mest tiltrukket af sjældne racer.
Derudover har jeg emailet servicehunde.dk med diverse spørgsmål omkring rekvirering af service-hund, selv om jeg ikke tror at Lars går med på den.

Mit spørgsmål til jer er om der mon findes en *sjælden* race der egner sig til folk der ikke kan tilbyde den ret meget motion. Den må hellere ikke fælde, skal være let at træne og god ved børn. Altså.. en hund der ikke viger fra ens side og gør alt hvad man beder den om (findes ikke, men okay).
Og.. ja ja.. hvis jeg kender ham så er stereotypiske *muskel* racer udelukkede (jeg tænkte nemlig at Dober ville være god hvis man fandt en doven linie).

Argh... Ja ja... jeg så jo helst at han kom på et internat eller overtog en voksen hund... Men ja, sådan er vi jo ikke allesammen.

Nogle forslag?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handi-hunderacer
  • #1   3. maj 2006 Kan godt li' din overskift smiley *sss* Men kan desværre ikke hjælpe dig smiley

• #2   3. maj 2006 Citat
    "Argh... Ja ja... jeg så jo helst at han kom på et internat"

Er det Lars du helst så kom på et Internat *GG*

• #3   3. maj 2006 jeg kender en i rullestol som har en flatter, den er bare så rolig omkring hende og hun har trænet den til at åbne døre og samle ting op og hente ting, manden går så til jagt træning.

• #4   3. maj 2006 Sumpe dumpe sig noget positivt eller flet næbet *GG*

• #5   3. maj 2006 SUMP: du tager ikke fejl mht forventningerne, men det er jo ekstremer jeg *søger* (han ved ikke at jeg kigger på hans vegne) og derfor ikke absolut nødvendigheder.
    Der findes jo ikke en hund der er perfekt i alle henseender (lad os lige indrømme at også hunde har deres irritirende egenskaber) men det gør da ikke noget at have noget at gå efter.
    Som sagt ved jeg at han har haft kigget på Portugesisk Kanin Hund (Warren Hound) som skulle være meget lidt motionskrævende og findes både som ru- og glathåret. Jeg er dog betænkelig ved den da der åbenbart kun findes én kennel i hele kongeriget Danmark og derfor ikke ret meget man kan sammenligne.
    Mht fældning tænker jeg på min mor, for det er hende der ender med rengøringen og det synes jeg er synd når hunden ikke er *hendes*.

Men i korte træk: en mellem/stor, kort/ruhåret/ikke fældende langhåret, der ikke kræver for meget motion (en time om dagen tror jeg godt at han kan klare med sin scooter). Så urealistisk synes jeg nu ikke at det lyder.

(¯`'·.¸ Jeniki¸.·'´¯) : heh heh.. ja, men for at kigge på hunde... selv om alternativt kunne være underholdende... lol

• #6   3. maj 2006 Hermann (Frederiksberg) H: genialt, men han er på krykker og har sendt kørestolen retur til sygehuset (stolthed længe leve).
    Det fik mig ellers til at smile.. hvor er newfoundlænderen dog en dejlig hund...

• #7   4. maj 2006 Hermann: Hvor er det flot at du sådan har kæmpet for det. Det har jeg umådelig meget respekt for.
    Men Lars kan ikke gå fordi han har for meget arvæv i den nederste del af rygsøjlen. Det kan ikke opereres og han kan ikke genoptræne fordi at han til at starte med slet ingen kontakt har med benene. Det er i det hele taget ret imponerende at han overhovedet kan bevæge sig rundt på krykker, selvom det går i et mageligt tempo, og han er for stolt til kørestol (som han har sendt retur til Riget).
    Han har dog en scooter som han er vild med at køre på, så han kommer da *lidt* ud.

Kommentér på:
Handi-hunderacer

Annonce