{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.129 visninger | Oprettet:

hvorfor knude efter flåt {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige pillet en flåt af min hund... og der er igen en ret stor bule...

hvorfor kommer disse buler..

jeg har fået det hele ud, inkl. hoved.

vi er heldigvis rimelig forskånet med alle vores dyr, da de alle får dråber imod det.
kan slet ikke ha de små kryb... men nogen gange sniger der sig alligevel en enkelt på...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor knude efter flåt
  • #1   24. sep 2010 Mine får også en bule efterfølgende, når jeg fjerner en flåt. Bulen går dog væk efter et par dage. Hvorfor bulen kommer, ved jeg egentlig ikke smiley

  • #2   24. sep 2010 Ved egentlig ikke hvorfor bulen opstår - men Zico har også altid en bule efter flåtbid, som forsvinder efter en dag eller to... så går ud fra, at det er meget normalt.

  • #3   24. sep 2010 jamen det er meget normalt... alle mine dyr får den. jeg holder øje et par dage, og gør ikke noget ved dem, hvis ikke de blir større.
    de forsvinder af sig selv efter et par dage.

    jeg tænker mere hvorfor de kommer...


  • #4   24. sep 2010 Dina får også en bule når jeg har fjernet en flåt.
    Der går et par dage, og så forsvinder den igen.


  • #5   24. sep 2010 mon ikke bare det er hævelse? der har jo siddet noget ind under huden

    Jeg havde engang en flåt på bagsiden af låret og jeg var ret øm et par dage efter samt blå som et blåt mærke


  • #6   24. sep 2010 jn&sn:

    Det kan du godt have ret i. Man skal jo også vride lidt før den slipper sit tag, og man får den ud. Måske det er en irritation, eller er det ikke noget med, når flåten bider, den spytter noget et eller andet ind, der får blodet til at flyde bedre, uden at stoppe? Måske det, der danner hævelsen?



  • #7   25. sep 2010 jeg tror du har ret Ina T - når der kommer fremmedlegemer ind i vores krop, går vores krop jo i selvforsvar og begynder at bekæmpe fremmedlegemet og derved opstår der hævelse, rødme og ømhed, derudover mener jeg også at de ækle kryb spytter noget ind under huden (ligesom myg) som er lokalt irriterende og hjælper til at blodet ikke størkner..
    Min pige får også altid buler og jeg snakkede med min dyrlæge om det og de sagde jeg skulle tage det med ro og bare vaske bid-stedet med klorhexidin for at der ikke skal opstå infektion....:)


Kommentér på:
hvorfor knude efter flåt

Annonce