En stor+en lille hund i hjemmet {{forumTopicSubject}}
Hej hej
Min kæreste og jeg har lige fået nummer 2 hund i hjemmet. Vi har forevejen Santos, som er en schæferblanding og nu har vi så fået den lille nye hundehvalp, som er en chi/dværgpincher.
Nu er der jo meget stor størrelsesforskel på dem - grunden til at vi valgte en lille hund, var at Santos bedst kan med de små hunde og dem leget han godt med (Han er meget usikker på hunde der er lige så stor som ham selv, eller større)
De kan faktisk rigtig godt sammen, hvilket er så dejligt. Santos er MEGET interesseret i hvalpen og han er også interesseret i Santos, men problemet er nu bare;
Santos er meget voldsom og kan ikke rigtig forstå at hvalpen altså kun er en lille lort. Santos træder meget tit på den, bider i ham (Han vil gerne lege med hvalpen, men med det store gab, bliver det noget voldsomt) osv. Hvalpen er allerede kommet til skade, ved at Santos væltede ham. Jeg ved godt at det ikke er med vilje at Santos gør det, han er jo stor og klodset i forhold til hvalpen. Men hvordan hulen lære jeg ham, at han lege rolig og være rolig omkring hvalpen? Santos kan slet ikke slappe af.
Derudover, hvordan har i tacklet at i har fået en hund nummer 2 i hjemmet? Santos er meget jaloux, hvilket også er naturligt, og vi prøver virkelig at dele opmærksomheden lige, og Santos har også sine daglige rutiner som altid med gåture, træning osv.
Jeg har læst om det, inden vi fik hvalpen. Men jeg vil gerne høre nogle råd og meninger fra jer.
Håber at i kom igennem hele smøren, og jeg underskylder på forhånd for stavefejl og usammenhængende sætninger :-)))
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 383
Angående at være jaloux, min golden dreng fylder 10 uger idag, så har haft ham i ca 2, og Amy hun ELSKER ham, undtagen når han putter hos sin mor.. så gør det at jeg går lange ture alene med hende og sørge for at der er ting hun gør sammen med mig som han ikke gør.. blandt andet det at putte oppe i mors seng. Ekstrem dårlig vane men nu har hun den og hun nyder at ligge der og putte med ham liggenede på gulvet...
God regel er ALTID at hilse på jere ældste hund først når I kommer hjem og også få jeres gæster til dette så han stadigvæk føler sig i centrum...
Legen : herhjemme er det jo så hvalpen der er den store. han vejer allerede over 8 kg og Amy min papillon kun 3,5 kg.. Men de kan godt finde ud af det, de læser hinanden men selvfølgelig er der lige nogle gange hvor jeg kan stå og tænke fuck fuck fuck, men blander mig helst ikke for at de kan udvikle et hundesprog sammen
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Jalusi........den følelse har hunde heldigvis ikke...........
Men Santos synes nok det er underligt at I tager jer så meget af den lille. Træ noget sjovt med Santos- eller noget lydighed. Gå nogle spor med ham- og det kan I også gøre med den lille.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
Hvalpen lukker vi også ud i haven uden Santos. Og Santos for som sagt også sine daglige rutiner stadigvæk, han for også lov til at sove i sengen som han altid har gjort.
Forresten så mangler vi et nyt navn til den lille nye hvalp, vi tænkte på om det skulle være spansk eller intaliensk, da Santos jo også er af den dur, men andet har også interesse. Kom glad med forslag - vi er lidt tom for ideer
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
En uheldigt anbragt pote og I har en død lille hund!
Min gamle Schæfer er perfekt til hvalpe, han er fornuftig, forsigtig og ikke specielt kåd.
Men min Weimaraner unghund på 10 mdr. kommer p.t. ikke i nærheden af mine Pomeranians!!!
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
og han gider bare ikke altid at lege med den lille...
Men husk at holde godt øje, en lille hund kan hurtigt komme til skade ved at lege med en voldsom stor hund...
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
Selvfølgelig holder jeg øje med dem, det gør min kæreste også.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
En stor+en lille hund i hjemmet