{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Et dilemma mellem to han-hunde (LANGT) {{forumTopicSubject}}

Jeg har et dilemma, som jeg gerne vil lægge ud til debat, da jeg simpelthen ikke ved mit levende råd længere. Jeg skal prøve at fatte mig i korthed, men det er samtidigt også en smule svært for der er flere ting i det.

Min mands bedstefar har en DSG (kvik), som absolut ikke kan lide min Oscar. (Men han kan godt lide min svigerindes chi som er kastreret??) Det er sådan at når oscar møder kvik så kryber han langs panelerne, og det gør ondt på mig som hundens "mor" at se ens hund krybe sådan, for Oscar er god som dagen er lang. Hvert år er vi på camping i en uge sammen hele min mands familie, og der er de to han-hunde jo ogsåmed. Det gik meget godt til at starte med, men lige pludselig som trold af en æske så angriber kvik oscar, hvor oscar bare nærmest ligger på ryggen og tager imod. Jeg bliver rigtig ked af det, for jeg tænker at en eller anden dag så bider han sgu hul eller noget der er værre. Jeg fjerne self oscar langt væk, men 100% undgå hinanden, det er umuligt når vi er sammen hele dagen.

Bedstefaderen virkede ret ligeglad med disse episoder, og jeg kan mærke mig egen irritation over bedstefaderens passive reaktioner,og den måde han bare tager let på episoderne hvor han bare siger lige så stille FY til kvik(det sker flere gange på den camping ferie at han angriber oscar) og mit had til denne hund bare vokser i løbet af ferien. Og i midten står min mand, for jeg føler jo at jeg skaber splid mellem ham og hans bedstefar og skaber en konflikt, fordi jeg vurderer at denne situation mellem de to hunde er alvorlig, og jeg ikke vil finde mig i at min hund skal trynes sådan af en den hund, og jeg ved ikke hvordan jeg lærer den at give den igen og om man kan det.

Jeg aner ikke hvad der skulle være gået galt mellem de to hunde, og hvorfor kvik har opbygget denne agression til min hund. Den første episode der sker der på camping, der har oscar også bare retning imod kviks madskål og der har det måske været dråben for den, for nu havde oscar måske irriteret ham længe nok. Men oscar har intet gjort, ikke hvad jeg har observeret, for at kvik ikke kunne lide ham.
Nu står vi i den situation at skal holde jul oppe hos bedsteforældrene i aalborg, det er der tradition for hvert andet år nemlig, hvor oldebørnene er hos forældrene osv så hele familien er samlet. Men jeg har det sådan at jeg ikke vil tage med hvis ikke der bliver fundet en løsning på problemet. For på camping er vi jo udenfor, og der kan vi bare flytte os hvis det bliver for tilspidset, men det kan vi altså ikke midt om vinteren. Og jeg VED at bedstefaderen har det som om at det er VORES problem, fordi vi kommer i hans hjem, og så skal hans hund ikke indordne sig efter vores hund+bedstefaderen er meget fornæret, så muldvarpeskindet kommer meget sjældent op, mere end højst nødvendigt, men han mangler bestemt ikke nogen ressourser, tværtimod.

Men jeg ser det på en anden måde, at det er hans hund der har problemet, så er det ham der må finde en løsning. Et af mine forslag det var så at få den her kvik kastereret, for det ville fjerne hans agressioner for andre hanhunde (dvs ingen konkurrence om min tæve-chi emmy længere???) Og en anden løsning kunne være at jeg blev hjemme sammen med hundene og holdt jul sammen med min egen familie. Men det skaber et nyt problem i den lille familie herhjemme, for det ser min mand ikke at jeg gør, fordi vi er en familie, og så er man også solidarisk.
Løsningerne er for vores vedkommende ikke muligt at få den passet hverken hos min mor eller bekendte, fordi jeg ikke vil have at min hund skal ligge nogen til last på den måde. Min mor bor på anden sal og kan ikke bære oscar ned af trapperne pga gigt, derfor bliver den ikke passet deroppe mere end højst nødvendigt. Og det er ikke en mulighed at få den pension, for det har vi simpelthen ikke råd til i julen, oscar har også et lidt skrøbeligt og nervøst sind, og jeg tror ikke det vil være nogen god oplevelse for ham.
Jeg vil gerne høre hvad folk har at sige til dette, for jeg føler at jeg sidder fast i denne konflikt, som nok også vil opstå imellem min mand og jeg, for han kan heller ikke se sig ud af det, Og så siger han også at han vil hellere blive hjemme end at skulle efterlade mig her på sjælland, men han glemmer bare lige at han har en søn som glæder sig til at komme til aalborg og holde jul, og jeg har virkelig intet imod at holde jul hos min mor.

Håber der er en venlig sjæl eller to der vil tage tid til at læse dette igennem og ytre deres mening omkring mit dilemma:/
TAK!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et dilemma mellem to han-hunde (LANGT)
  • #1   27. sep 2010 Du kunne måske finde noget privat pasning...

I mine øjne er det bestemt ikke Kvik, der skal indordne sig i sit eget hjem.

• #2   27. sep 2010 Sikke noget bøvl.. smiley

Jeg ser dog ikke kastration som en løsning. Det fikser ikke problemet, han er jo stadig den samme hund.

Har i slet ikke nogen i vennekredsen, som ville nyde at have besøg af en hund i julen?

Jeg ville ikke udsætte min hund for Kvik. Der må være en anden løsning.

• #3   27. sep 2010 Nu mener jeg ikke Oscar vil tage skade af og gå på trapper fra 2 sal nogle dage. Har er ikke hvalp mere.
    Camping kan løses ved og lave en hundegård til Oscar, og et bur til han kan være i om aftenen. Eller lad ham blive i jeres campingvogn om aftenen.
    Så få din mor til og passe hunden et par dage i julen.

• #4   27. sep 2010 Vi kender kun problemet fortalt af dig. Det ville være unfair over for din mands bedstefar at tage dit parti, da vi kun kender dilemmaet ud fra din fortælling. Det er svært at lave en objektiv vurdering, når kun den ene har fortalt hvad problemet er.

Hvis I virkelig gerne vil holde jul sammen med dem, så må I finde løsningen. Alternativt takke nej, og holde jul hos din mor. Men er det hvad I allerhelst vil?

• #5   27. sep 2010 Kasteration hjælper ikke noget, når Kvik allerede har problemer med andre hanner...

Hold de to hunde adskilt, da det ikke gavner nogen at de er sammen.... erkend at to hanhunde ofte ikke kan sammen, og sådan er det bare... hunde skal ikke være gode venner med alle.

Lav evt. en hundegård på camping... og ja ellers lade dem være adskilt.

• #6   27. sep 2010 Jeg tvivler på kastration vil hjælpe, medmindre det er jeres hund der kastreres (det lyder jo til at Kvik godt kan med andre kastrerede hanner).

Der er ikke noget galt med Kvik -selvom det uden tvivl er frustrerende at han ikke kan med jeres, så er det ret normal adfærd for en voksen intakt hanhund, ikke at kunne med andre hanner. Og det er meget muligt at det er Kvik der skaber konflikterne, men så må i jo lade være at tage jeres hund med derhen.
    En løsning kunne ellers være et børnegitter, så i ganske enkelt holder dem adskilt.

Jeg forstår ikke at du igen og igen sætter Oscar i situationen -du ved at risikoen for at det går galt er stor, hvorfor så blive ved at udsætte ham for det?

• #7   27. sep 2010 Vi kan jo ikke være 100% adskille de to hunde, så de aldrig nogensinde ser hinanden mere, da vi er en familie, og derfor ses fra tid til anden.

Men nej jeg har heller ikke noget imod at holde jul herhjemme, men det har min mand åbenbart. Men det er klart når det er min hund det går ud over at, så bliver jeg sur og frustreret, og bedstefaderen er i det hele taget ret passiv og har intet sagt til dette, så det gør mig også lidt irriteret.

• #8   27. sep 2010 Har to dejlige -jeg har haft en hund der bare ikke kunne med min mors tæve. Og jo det kan godt lade sig gøre at adskille dem 100%

Vi købte et par børnegitre, så de kunne holdes adskilt når vi var inde. Gik vi på tur sammen e.l. så var hundene i snor osv.

Det er besværligt, ingen tvivl om det. Men det er jo endten det eller lade hunden blive hjemme

• #9   27. sep 2010 Iiih altså en træls situation! smiley
    Jeg forstår udemærket at du bliver frustreret og irriteret hvis din mands bedstefar nærmest ingenting gør imens hans hund angriber din Oscar.. Det kan godt være at det ikke er så smart at sætte hundene sammen, når der er disse problemer, men derfor kunne han da godt hjælpe til med at finde en løsning på problemet..
    Jeg tænker at når der er et problem som dette i en familie, så prøver man da også at løse det som en familie (ALLE hjælper til).
    Jeg ville ænske jeg havde en skide god løsning på jeres problem. Jeg synes det bedste ville være at holde den fra hiinanden, men som du siger så kan det være svært når nu i tager på camping og sådan noget sammen, og din hund er lidt skrøbelig både fysisk og psykisk..
    Mon ikke i kunne prøve det med børnegitteret? Sådan at de kan være i samme hjem, uden at skulle være i samme rum?
    Jeg håber at i finder ud af det på en god måde..

• #10   27. sep 2010 Hvis jeg havde sådan et problem med at min hund blev overfaldet af en i familiens hunde, ville jeg blive hjemme.
    At blive hjemmed er solidarisk med hunden, jeg villle ikke være med tiæ at ødelægge en hund, især når den er skrøbelig i forvejen.
    Her i huset har vi også holdt jul hver sit sted, jeg hos mine forældre (syg far) og min mand hos hans datter og børnebørn (hun har den hver anden jul)

• #11   27. sep 2010 Har du ik nogen gode venner, som kan passe Oscar?

Det er en enorm kedelig og frusterende sitation at du står i.

Ved ikke om det kan hjælpe, men vi har et lignende problem, som vi løser sådan, men det kan kun gøres, fordi vi alle hjælper til.
    Jeg har Mickey, min labrador/ruhåret hønsehund på 3½ år.
    Mine forældre har en schæfer, Dino, på 6 år. De har kendt hinanden fra Mickey var hvalp. Mickey blev kastereret som 1½ år.
    Dino har lidt svært ved at forstå Mickey's signaler, men det går. Men samtidig stress'er Dino, hvis han skal være sammen med Mickey i længere tid. Når vi kommer på besøg en aften, går det fint.
    Men hvis det er længere end et ½ døgns tid, stress'er Dino fuldstændig.
    Vi var i Jylland i sommers til WDS og var derfor væk nogen dage, hvor hundene blev passet.
    De blev passet hos mine forældre og så blev Dino passet hos min lillebror, selvom det er mine forældres og Dino's hjem.
    Dino hygger sig hos min lillebror og samtidig hygger Mickey sig hjemme hos mine forældre.
    (Mine forældre har også en d/s gårdhund og vi har også Laddie, men der er intet med dem, så mine forældre har 3 hunde, når det er).
    Dette kan, som sagt, kun lade sig gøre, fordi vi alle hjælper til og jeg er meget taknemlig for at vi kan gøre det på den måde.

• #12   27. sep 2010 Hun vil jo netop ikke have sin hund i pension eller lignende, da den er skrøbelig af sind. Min My skulle absolut heller ikke et helt fremmed sted hen med fremmede mennekser, når hun nu ikke kan lide det..

• #13   27. sep 2010 Fie -nej så kan jeg godt se at det er bedre at lade den blive overfaldet igen og igen... ;o)

• #14   27. sep 2010 Michelle: du får der til at lyde lidt som om jeg selv skaber de her situationer hvilket jeh bestemt ikke synes jeg gør, for bedstefaderen tager for let på dette og måske tænker at det er naturens gang (for hans hund kan jo godt klare sig selv tilsyneladende) så han lader dem være sammen, og hvis jeg tøjlede min hund langt væk fra kvik så var han da ligeglad og tøjlede den næsten ved siden af, hvilket jeg overhovedet ikke syntes var okay samtidigt med at han havde lang snor og konstant mad stående ved siden af sig!!! Jeg tænker bare det er tilladt at bruge øverste etage og så lige tænke sig om en ekstra gang i stedet for at virke totalt ligeglad og bare intet sige!

• #15   27. sep 2010 Jeg vil og kan ikke sende min hund hen til venner hvor den aldrig har været og slet ikke i julen med alle mulige fremmede mennesker der måske skal være eller også den holder jul hos nogle helt tredje. Det er helt udelukket. De ville aldrig blevet tilgivet hvis der skete min hund noget og det ansvar overlader jeg udelukkende kun til familie, for de kender mine hunde og omvendt.

• #16   27. sep 2010 Nej jeg regner da bestemt ikke med at du med vilje lader din hund overfalde:o)

MEN du kender jo altså til problemet, og så forstår jeg ikke at du igen og igen lader din hund være sammen med hans.
    Vi er da enige i at det er usmart at han ikke gør noget når uheldet er ude. Men på den anden side er det jo heller ikke særligt gennemtænk at tage sin hund med hjem til ham, når du ved hans hund ikke kan med din.

På camping burde han holde sin hund i snor, når der åbenbart ikke er styr på den.

Men hjemme hos ham er i altså gæster, og så må det være jer (jeres hund) der skal tage hensyn -f.eks. ved at medbringe et børnegitter eller ved at lade hunden blive hjemme/blive passet et andet sted

• #17   28. sep 2010 Helt enig Anne.

• #18   28. sep 2010 Jeg tænker, har du overhovedet sat dig ned og snakket med den bedstefar om, at I begge holder jeres hunde på afstand af hinanden når I er på camping. At I begge må udvise respekt for hinandens hunde på campingpladsen. Eller er det bare noget du forventer at han gør af sig selv. Du er nød til at snakke med den bedstefar og ikke bare forvente at han handler.
    Mht. til at bringe din hund ind i hans hjem, så er jeg fuldstændig enig med de andre. Du bør finde et sted hvor din hund kan passes - det burde være muligt. Det er ikke rimeligt at bedstefar skal lukke sin hund ind, fordi du vil have din hund med.

• #19   28. sep 2010 Undskyld vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke har læst alle svarene, så hvis jeg gentager nogen...sorry...

Undrer mig over hvordan Kvik kan angribe Oscar når I er på camping, jeg er selv campist og har da ikke været på nogen pladser, hvor hunde ikke skal være i snor.... lad dog jeres hunde blive ved jeres campingvogn, hvis I lige skal over til svigermor og drikke kaffe alle mand, hvorfor hive dem med? De vil garanteret hellere ligge i skyggen, nyde roen og sove, og ellers må I jo købe de der små løbegårde og have dem i.

Ang. juleaften, hvorfor ikke lade Oscar og Amy blive selv hjemme, hjemme hvor der er ro og tryghed? Du gør da ikke hundene en tjeneste, ved at hive dem med til de der store familiesammenkomster.
    Vi har selv 2 labber som bliver hjemme juleaften når vi hvert andet år skifter mellem at holde jul ved enten mine eller min mands forældre, for netop at undgå den der stress og uro som mange mennesker og børn udgør. Den hund der bor i hjemmet har jo førsteret, altså i det her tilfælde Kvik.

Ja, undskyld det er ikke for at træde dig eller andre over tæerne, men hvorfor skal hundene slæbes med til alting?

• #20   28. sep 2010 Vi har også to hunde, som af den ene eller den anden grund, heller ikke kan sammen med alle andre hunde, eller andre hunde ikke kan sammen med dem, og vi lader altid vores hunde være alene hjemme, hvis vi skal ud til familiemedlemmer - eller venner for den sags skyld, som enten ikke bryder sig om hunde eller selv har hunde, som vores ikke kan sammen med.

Vores hunde er i vores hjem og det må de besøgende respektere hvis de vil besøge os, det er deres problem, ligeså vel som vi respekterer, at ikke alle vil/kan have vores hunde som besøgende, og det er vores problem.

Ja, det er rigtig hårdt nogen gange, specielt sidste juleaften hvor de måtte være alene hjemme, men de ved jo heldigvis ikke, at det er jul smiley

Nu går jeg ud fra, at Jeres jul bliver mere end blot én enkel aften?
    Jeg kan se, at du bor på Vestjælland og skal holde jul i Aalborg så det er vel slet ikke en mulighed, at de overhoved kan være alene hjemme...

Men en rigtig kedelig situation smiley kan godt forstå, at det er frustrerende for dig, specielt når I er på camping og ellers ser hinanden, og det kan da også godt være, at ham bedstefaderen ikke tager det seriøst nok og burde være mere løsningsorienteret, men lige i forhold til det med at holde jul hos ham, så har han ret; medmindre at I kan finde en løsning med at holde hundene adskilt, så må du blive hjemme, hvis pasning er umuligt - det er dine hunde, dit problem og jeg synes heller ikke, at man kan bede andre om at indordne sig i deres eget hjem.

• #21   28. sep 2010 Mine hunde blive bestemt ikke slæbt mes til alting, det r faktisk sjældent de er med på tur. Vi har ingen campingvogn men sover i telt. Derfor at står de to hunde med så stor afstand, når bedstfaderen ikke gør modsat, at de ikke kan nå hinanden, og så går det fint. Men det også det jeg mener, på camping midt om sommeren kan vi flytte os eller kvik kan hvis der sker noget. Det er en hel uge på camping derfor skal min hund ikke sidde i teltet. Det ville være det samme som at sætte den i en bil i bagende hede!

• #22   28. sep 2010 Jeg tror ike folk helt har ordenlig læst det jeg skriver, min hund skal partout ike slæbes med, og derfor har jeg jo også tilbudt min mand at blive hjemme sammen med min egen familie.
    Jeg har tilsyneladende været snæversyn et hvad den jul angår, men så har jeg det også omvendt, og hvis de kommer tiæ Sjælland så kan de heller ikke tage kvik med herhjem...

• #23   28. sep 2010 Jeg bor på Sjælland og bedsteforældrene i Aalborg. Så det bliver lidt svært at overlade dem tiæ dem selv. Ellers kunne de godt være blevet hjemme. Men vi snakker om 3-4 dage før vi er hjemme igen.

• #24   28. sep 2010 Har to dejlige -jeg hvisker bare lige så stille endnu engang "børnegitter".

Med et børnegitter kan oskar være med, uden at det ender i slagsmål. Det er så muligt at han m,å tilbringe juleaften i en gang e.l. men du kan jo sagtens gå ud og hygge lidt om ham indimellem osv.

Sådan har vi gjort førhen, da jeg havde min gamle tæve.

Jeg kan godt forstå at din mand synes det er trist hvis i skal holde jul hver for sig. Self er det ikke jordens undergang hvis det bliver sådan, men når der er andre muligheder, kan jeg ikek forstå hvorfor man gør så stort et problem udaf noget der faktisk ikke behøver at være det.

Ang camping,. så skriver du at i jo kan flytte oscar hvis der sker noget. Jeg ville være meget hurtigere end det -holde dem adskilt og flytte oscar INDEN der sker noget.

Ingen hund har behov for at blive overfaldet eller i det hele taget ende i konflikter igen og igen -så man må handle INDEN det går galt.
    Og for disse to hunde lader det til at betyde at de aldrig på noget tidspunkt, skal være sammen (i samme rum, udenfor eller andre steder)

• #25   28. sep 2010 Jeg mangler stadig at vide, om du overhovedet har snakket med bedstefaren omkring problemet. Snakket med ham om, at I må finde en løsning, i hvert fald omkring når I er på camping.
    Og så om børnegitter måske er løsningen til jul som Michelle foreslår.

Kommentér på:
Et dilemma mellem to han-hunde (LANGT)

Annonce