{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.197 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974

Nøj, min hund er uopdragen. {{forumTopicSubject}}

Vi har lige haft gæster, 2 voksne med 3 børn og Lia var en pestilens. Lige bortset fra da vi spiste, så ville hun have opmærksomhed tiden og der skete bare for lidt. Basta. Og det var HELE aftenen. Det var naturligvis pga. børnene, selvom de var søde til at lade hende være i fred, så er hun ikke vant til 3 ad gangen og selvom hun er meget interesseret i dem og gerne vil lege, så er hun på den anden side ikke helt tryg ved dem, hvilket altså resulterede i at hun ikke kunne finde ro og opførte sig som en 2 årig, der har fundet kassen med Red Bull.

Dum som jeg er, så har jeg ikke lært hende at ligge stille i sin kurv eller på et tæppe på kommando i længere tid, fordi det har faktisk aldrig været rigtig nødvendigt før, men jeg skal love for, at det bliver der lavet om på fra og med i morgen.

Jeg er 100% sikker på at min uopdragne hund var det helt store samtaleemne i bilen hjem og jeg græmmes.

Og nej...det er ikke hundens eller gæsternes skyld, den eneste jeg kan slå i hovedet med avisen er mig selv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nøj, min hund er uopdragen.
  • #3   3. okt 2010 Tak for alle de opmuntrende ord. smiley

Børnene var parkeret foran PS3 det meste af aftenen, så det var ikke decideret hyrdeinstinktet der slog igennem, men ren stress hvilket gav sig udslag i at hun kravlede, ikke på væggene, men på mig hele aftenen. Det tog hende også lang tid at falde ned igen efter de var taget af sted.

Jeg har altid kunne mærke forskel på om der har været børn med eller ej, men det har netop mest været hyrdeinstinkt for hun helst skal vide hvor de er hele tiden og er de små og løber væk fra deres forældre, så runder hun dem op og stopper dem inden de kan løbe for langt væk og det er også okay med mig, så længe hun ikke napper dem eller vælter dem for at få dem til at skifte retning.

Men det der i går, med 7 mennesker, der sidder stille og roligt og så en hund der bare kører i 10. gear. Pyha. Det gør det så ikke bedre at min venindes mand er en kæft, trit og retning hundefører, der mener at hunden når den er indenfor skal ligge i sin kurv og forholde sig roligt.

• #5   3. okt 2010 Mig og de 2 brune. K: Hahaha, nej jeg har slet ikke samme holdning til hunde som han har. Det har vi haft mange diskussioner om, men vi kan så godt blive enige om ikke at blande os i hinandens måde at holde hund på.

Men ja, "i kurv" eller "på tæppe" er afgjort noget der skal trænes. Lia har lært, at hun ikke skal forstyrre mens vi sidder og spiser, men så snart jeg ikke stopper noget i skrutten længere, så er hun der.

• #7   3. okt 2010 Hahaha...ja det er også en mulighed - og her gik jeg og tænkte at jeg godt kunne tåle at tabe en 5-6 kg., men hvad gør man ikke for sin hund? smiley

• #9   3. okt 2010 Ej, det var da også synd at han skulle have det så dårligt.

Kommentér på:
Nøj, min hund er uopdragen.

Annonce