Hund alene i bil midt om natten {{forumTopicSubject}}
Ej, jeg er altså lidt chokeret. Jeg var ude og gå godnat-tur med min hund for ca. 20 minutter siden og da vi gik ind over parkeringspladsens nærmest min lejlighed springer en stor hund frem i en bilrude og gør vildt. den hyler og går helt amok og der er ingen plader på bilen. Da vi går væk hyler den endnu mere, så jeg fatter pen, papir og lygte og går ud igen. Lidt suspekt med en hund i en bil uden plader.
Som sagt ingen plader, men store mærkater fra SKAT med to lange tal. De er skrevet ned samt farve, mærke, kendetegn osv.
Så kiggede jeg inde i bilen - ingen vand eller mad. Rod - hele bilen er faktisk møgbeskidt, inde og ude. Tegn efter afføring mindst to steder, men det er også blevet fjernet. Så det er ikke første gang den sidder der. Jeg har dog ikke set den før, men jeg kommer aldrig på parkeringspladsen for jeg har ikke bil.
Så kiggede jeg på hunden. Stor fin hvid hund med kort pels. Tror det er en schæfer, enten lidt skravlet i det eller ikke helt udvokset - nok 1½-2 år gammel hvis det er en schæfer. Beskidte ører. Ser træt og/eller trist ud, halser lidt. Fin vægt. Heldigvis reagerede den på hyggesnak og sad sådan at jeg kunne se dens navn og telefonnummeret på hundetegnet.
Den hedder Chico og bilen er enten grønblå eller flaskegrøn og står på 3. parkeringsplads tilhørende Nøddehegnet i Næstved. Tlf. gav navn og adresse på en i Nøddehegnet, og jeg spørger i morgen min mor hvordan jeg får fat i et medlem af beboerrådet eller noget.
Tror nogen at I kender den kan jeg sagtens kontaktes her.
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 862
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 874
ikke ejer, for det kan jo være en grim type
Giv endelig besked her når du ved lidt mere.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.328
Måske har de ikke tid til hunde, men til mystiske biler har de nok..
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Det er ikke værre for en hund at sidde i en bil fordi det er mørkt.....det er rigeligt varmt (mange hunde har faktisk pels til at være udendørs året rundt).
At der ikke er plader på bilen, er heller ikke automatisk det samme som ulovligheder....
Hvis du kan se afføring i bilen og der ingen vand er, er der nok noget der ikke rimer. Der SKAL være vand hos hunden.
Hunden er tilsyneladende i fin foderstand, så jeg synes blot du skal ringe til ejeren og fortælle du undrer dig over at hunden ikke har vand......
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 587
De skilte der er i stedet for nummer plader lyder meget til at være prøveskilte, prøveplader som man netop køber ved SKAT.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Men som betjenten sagde, så gør politiet det samme med deres hunde, og kan ikke gøre noget medmindre der er tale om mishandling eller grov forsømmelse....
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 256
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
det er da selvfølgelig ikke normalt a du kan se afføring ovs i bilen det tyder på den tit sidder der . så fat telefonen og ring 114:)
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
Men ja. Jeg ville nog se om bilen og hunden stadig var der næste dag.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 4 Emner: 25 Svar: 83
Min mor sagde også at de der SKAT-mærkater netop er en form for midlertidige plader, så bilen har stadig en ejer, men må kun køre mellem bopæl og værksted/synsværksted.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 37
Men synes at det er rart at høre at der er nogen som intresser sig for andre og ikk kun sig selv!!!
dec 2008
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 746
At hunden sidder i en beskidt bil på prøveplader om natten, men er i fin foderstand er altså ikke ens betydning med mishandling eller andet..
Ja man må kun køre fra bopæl til værksted eller evt fremvisning af en salgsbil på prøveplader, men ikke alle overholder dette..
Jeg ville tage den med ro, evt ringe til nummeret på skiltet og snakke med ejeren om at du da blev bekymret da du hørte hunden om natten..
Og som *Maria* siger, jeg ville blive STJERNETOSSET hvis jeg så nogle lyse ind i min bil om natten.. Jeg ville bare tænke indbrud.. Så havde jeg som ejer set det så havde jeg nok hurtigt fået fat i kraven af dig og talt med store bogstaver..
Jeg ville jo heller ikke bryde mig om nogen lyser ind af mine vinduer i lejligheden om natten og en bil er også en privat egendom..
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Sålænge hunden har vand og ikke fryser ser jeg ikke noget til hinder for at den kan overnatte i bilen. Det er vel ikke meget anderledes end hunde der sover i deres hundegård?
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.830
Folk blander sig i de underligeste ting ..
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
dec 2008
Og hunden gøede kun når jeg ikke stod ved bilen. Da jeg forlod bilen begyndte den at gø. Gik jeg tilbage stoppede den.
Bilen holdt der ikke natten mellem søndag og mandag, og den er der heller ikke nu. Så det var nok kun den ene nat.
Jeg synes dog stadig at jeg gjorde det rigtige, og jeg ville gøre det igen. Der er intet galt at tjekke om et dyr måske er i en dårlig situation. Hellere gøre det og se at det er intet, end gøre intet og se at det var.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Det jeg synes du kan lære, er at mennesker er meget forskellige og den måde vi har dyr på er lige så forskellig.
At vi ikke har de samme normer har du beviset for i denne tråd.
Man er nødt til at tage udgangspunkt i om hunden lider overlast, og gør den ikke det, så skal man blande sig uden om hvordan andre indretter sig i tilværelsen.
Der er mange det trækker deres eget subjektive syn på hvordan "man" bør holde dyr ned over hovedet på andre, og det er ikke i orden.
Hund alene i bil midt om natten