{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Pas på panserne... {{forumTopicSubject}}

Ja kom gående af strøget her til morgen, hvor en mand (ja sådan lidt snusket type) med sin amstafftæve skynder sig over til mig. Tæven havde ikke mundkurv på.

Han siger så til mig, at jeg skal skynde mig væk, da der bare er fyldt med pansere længere nede af strøget.

Tænker at han tror min hund går ind under de 13 racer, og derfor skal gå med mundkurv.

Jeg svarede ham og gik videre.

Tænk at skulle gå og stresse sådan på sin gåtur fordi man ikke overholder loven... det gad jeg da godt nok ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas på panserne...
  • #1   5. okt 2010 Ja det må ikke være rart at skulle kigge sig over skulderne hele tiden, ved godt hvad jeg havde valgt istedet for....

• #2   5. okt 2010 kan godt nok godt følge dig, kan også kun ryste på hovedet af dem som gider lade være og ødelægge det for sig selv og andre ved ikke at overholde loven

• #4   5. okt 2010 Niiiice Krumme smiley kunne have været sejt "jaaa - Jeg undrede mig også over at din amstaff ikke har mundkurv på - kan jeg se noget legimitation på dig ?"

• #5   5. okt 2010 Krumme... jo det undlod jeg lige i tråden.. han blev pissesur og svarede, så gider jeg sgu da ikke tale med dig.. og så løb han væk... kan kun ryste på hovedet.

• #6   5. okt 2010 Ja, det kunne bare være for grineren... Må jeg se legitimation - jeg er i civil i dag...

• #7   5. okt 2010 Hehe kunne ellers være sjovt smiley

• #9   5. okt 2010 sådan et fjols... men helt utroligt at det er det værd. Ja en mundkurv er træls, men at føle sig forfulgt hele tiden.. ikke kan gå den ene eller anden vej.. det gad jeg bare ikke.

• #10   5. okt 2010 Min venindes Amstaff har altid kurv på og jeg er nærmest stolt over at gå med de to smiley hehe

• #11   5. okt 2010 ej hehe altså - jøsses -

• #12   5. okt 2010 Freja: Det ville jeg også være :o) Din veninde er en af de skønne ansvarlige kamp/muskelhundeejere :o) (Anja right?)

• #13   5. okt 2010 men ja det viser bare, at den lov rammer de forkerte.. det er kun dem, som der aldrig ville blive problemer med, som bruger den kurv... fjolserne gør det ikke, og de kommer aldrig til det... øv øv øv..

• #14   5. okt 2010 Jeg er mega stolt over mine går med kurv på.... Min nye nabo som har en amrikanskk bulldog går også med kurv på hans.... Så jeg er faktisk stolt af min nabo også.

Har tilgengældt også set nogle stykker ind ei byen med kurv på. blev meget pverrasket over at se dette.

• #15   5. okt 2010 Selvfølgelig er det Anja smiley :) smiley hehe

Vi er helt enige Louise ! den rammer de helt forkerte... så sørgeligt !!!

Mosekonen - kan jeg godt forstå, jeg har absolut kun set min venindes med mundkurv - ingen andres live !!!

• #16   5. okt 2010 Man skal altså lige passe lidt på med at sige at folk som ikke vælger at bruge mundkurv er uansvarlige, man skal osse tænke om hundes psyke vil blive ødelagt af det... Men man ka vel mene hva man vil.. Men kender mange ansvarlige ejer som ikke bruger mundkurv på deres...

• #17   5. okt 2010 Pernille H... der bliver vi nok aldrig enige...

• #18   5. okt 2010 " man skal osse tænke om hundes psyke vil blive ødelagt af det.."

Tror mere det er menneskets psyke der ikke kan klare det... Hunde kan vænne sig til næsten alt med den rette træning !

• #19   5. okt 2010 Nej det jo det jeg siger... alle folk har jo deres mening.... Mener stadig at det er personen i den anden ende af snoren, som er/ og har været det største problem i hele denne sag...

• #20   5. okt 2010 Det er rigtigt - Men det ændre ikke så at der stadig er et stort problem med de racer ! ( Og læs nu at en af mine bedste veninder er amstaff ejer og min mops leger med den flere gange om ugen )

• #21   5. okt 2010 (ironi kan forekomme)

Ja klart er alle (dvs. langt de fleste) listehundeejere uansvarlige hundeejere kun fordi de vælger ikke at give hunden mundkurv på...

Og klart det er langt de fleste listehundeejere der er skyld i denne lovgivning, fordi langt de fleste af disse hunde mistrives og bliver forsømt....

Selvfølgelig er man som listehundeejer også dybt kriminel og uansvarlig, hvis man vælger at tænke på sin hunds tarv og sin/hundens frihed istedet for at stemple den offentligt og tvinge den mundkurv på.

Og klart at politiet bruger så mange ressourcer på at straffe hunde-uden mundkurv's ejere, når der slet ikke findes vigtigere ting såsom overfald, tyveri, spritkørsel m.m.

(ironi kan forekomme)

• #22   5. okt 2010 Det burde være ejeren der fik håndjern på - ikke hunden.

• #23   5. okt 2010 Pernille.. som mange af os skriver, så er loven ikke god, og den rammer de forkerte.

Men dem jeg taler med, som ikke bruger kurv, er det kun pga deres ego... og de vil ikke træne deres hund. Hundens psyke er ofte en undskyldning sammen med, min hund skal kunne forsvare sig osv osv..

Loven er nu som den er, og den kunne sagtens have ramt mig, og den skal overholdes.

• #24   5. okt 2010 Line.. du starter allerede i forsvarsmode.. også selvom du skriver ironisk..

Jeg er da klar over, at størstedelen af listehundeejere er alm. mennesker... men det er som i alle andre love, at de få ødelægger det for andre.

• #25   5. okt 2010 Vil vædde med at 99% af alle hunde vil kunne acceptere en mundkurv, hvis det bliver gjort rigtigt

• #26   5. okt 2010 Og så skal man måske også tænke på, at der er andre grunde end hundens tarv...
    som er meget reel at tage hensyn til, da disse hunde er hunde der har brug for megen fysisk og psykisk træning.

Der etr vel også hele symbolet i mundkurven -
    hvorved, mange ved jeg, undlader også pga. at de ikke vil stemple dem selv og allemindst deres hund som værende farlig for sine omgivelser.

Hvis den teori holdt stik, så skulle man vel også sætte store blinklys og alarmer på alle biler og samtidigt sætte hastigheden ned alle steder til max 15 km/t,
    da billister uden fokus og koncentration kan bringe bilen ud i ullykker.

Ved at give en hund mundkurv på - sender man omgivelserne signal om at hunden er farlig.
    Desuden så giver man vel også politikerne ret i, at det er hunden der er problemet og ikke ejeren.

Udover det, så glemmer mange den snor som skal følge med mundkurven.
    End ikke er det tilladt en alm. løbeline på måske 8-10 meter, nej hunden må kun røre sig på hvad en 2 meter snor kan give den af frihed.

Så skal man tænke på at hunden ikke længere kan få lov at motionere og lege frit med eller uden ting og hunde.
    Hvilken er en af de store hovedingredienser i hundehold langt de fleste hundeejere deler af interesse og enighed om at en hund kan gøre.
    Og langt de fleste hundeejere der er ramt af denne lov er faktisk helt almindelige hundeejere.

Så det er vel lidt dobbelmoralsk egentligt at sige - dels at man synes loven er forkert, men samtidigt siger at man er uansvarlig hvis hunden ikke får mundkurv på.

• #28   5. okt 2010 ***René** * Vil vædde med at 99% af alle hunde vil kunne acceptere en mundkurv, hvis det bliver gjort rigtigt

Kunne ikk være mere enig!

Så et klip fra lorry for et stykke tid siden med ham der havde amstaff , hvor han fortalet og viste hvor dårligt hans hund fik det over at skulle ha mundkurv på , må sige jeg grinede højt over at han mente hans hund gik i panik . Det var vand ved siden af hvordan min tæve tog det da vi gav hende mundkurv på , men med godbider , ros og at vi med det samme gav os til at gå , tog det kun 5 min så var hun helt ligeglad med mundkurven , det samme galt vores han . Tror mere det er ejerme der har et problem med mundkurven!

• #29   5. okt 2010 Jamen hvorfor er det så den gør det... det er vel nok fordi at den ejer er uansvarlig og ikke har sin hund i snor som loven siger... Og ikke kender dens sind ordentlig... jeg ved da at min den ældste ikke kan med andre hanhunde og det gør at jeg må tage nogle forholdsregler med hensyn til dette...

• #30   5. okt 2010 ja men det er jo en kombination af hund og forkert ejer.

Min egen ville da være et kæmpe problem, hvis jeg ikke holdt ham i snor, når der er andre hanner... han gider slet ikke andre hanner, og er en stærk lille en, som sikkert kunne gøre stor skade.

Jeg kan sagtens forstå, at det er træls med snor og mundkurv... men sådan er det altså nu.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #31   5. okt 2010 Hmm jeg ville bare gerne at politiet ville lære at genkende de hunde der er forbudte. Der er en der har en Kangal og da politiet spurte hvad det var en svarede ejeren at det var en tyrkisk hyrdehund Svaret fra politiet var "den er godt nok stor" så kørte de videre. Ejeren havde hverken snor eller mundkurv på den.

Og hvis der skulle være nogen der ikke ved det er en kangal en tyrkisk hyrdehund-

Så, så meget for politiet her i østjylland,

• #32   5. okt 2010 Ja jeg gir dig kun ret i at lov er lov og den skal holdes... men at dømme folk for ikke at bruge mundkurv er efter min mening ikke okay...

• #33   5. okt 2010 Damn, Trine, hvor i Østjylland render den rundt?

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 46
    #34   5. okt 2010 Hej Trine P.
    Nu ligger landet sådan, at selv dyrlæger som har studeret mange år ikke kan kende forskel på de forskellige hunderacer, så kan man næppe blive irriteret over at politifolk, som under ingen omstændigheder har haft læring i forskellige hunderacer skal kunne kende forskel på dem. Bare en tanke!!

• #35   5. okt 2010 Og derfor kan jeg godt forstå at langt de fleste hundeejere ikke vælger at behandle deres hund anderledes end fra før der blev indført en særlig lov.

Langt de fleste af disse hundeejere vil have at de og deres børn kan lege med hunden på gåturen, og at hunden kan få lov at spæne efter en bold og en pind og dermed blive rørt godt og føler sig godt tilpas i kroppen.

Man skal jo tænke på, at det jo ikke er små selskabshunde som kan nøjes med meget lidt motion man har forbudt - men derimod brugshunde der af racens natur er vandt til at røre sig meget fysisk.

Freja - min bulldog, kom engang til skade med sine poter pga. glasskår, og måtte i 5 dage holdes i kort snor for at skåne poterne,
    jeg kan godt sige at det var noget af en hyperhund jeg havde mig der, rastløs og nærmest helt spændt i kroppen pga. energi der ikke kunne komme ud.
    Da hun så endelig var blevet erklæret helet igen, en enormt glad hund der fik lov at spæne rundt, og på trods af næsten 2 timers lang gåtur med at snuse og hente pinde og lege med andre hunde, så stoppede hun ikke der, men tog sig et sted mellem 8-10 kæmpe speedy-gonzales/hjulbens spænere rundt ude i haven af flere runder, og lagde op til leg overfor alt og alle, inkl. naboens gamle tæve, der måtte give sig til sidst og lege lidt med...

Og jeg valgte i sin tid også denne hund, fordi jeg søgte en meget aktiv race, der ville elske at røre sig og træne, men samtidigt var loyal og nysgerrig og holdt af andre dyr...

Jeg kan på ingen måde, finde retfærdighed i en sådan lov, der fratager så mange mennesker glæden ved at have hund, og som fratager en række hunde deres muligheder for at bevæge sig og holde sig i god form og tilstand.

• #36   5. okt 2010 Jeg synes nærmere den hundelov lægger op til dyrplageri, og så selvfølgelig diskrimination af mennesker der har valgt en tætpakket hund...

• #37   5. okt 2010 line- gir dig ret i det du skriver...

• #38   5. okt 2010 Som jeg ser på det skal man følge loven. Man kan ikke bare sige at det gider jeg ikke. Så kan man squ ligeså godt røve en bank og give politiet en finger bagefter, det er det samme. Loven er lavet for at den skal overholdes. Og jeg har selv været der med en hund som skulle bærer mundkurv til træning og jeg endte med at droppe det fordi hunden ikke kunne lærer at bærer en mundkurv, så jo det er pisse træls, men hvis man lærer sin hund det fra hvalp er man som real over det problem. Syntes også selv at det er en lorte lovgivning og den skulle aldrig have været lavet, men man skulle have lavet et kørerkort til hunde og det er alle slags hunde, om det er en lille eller stor hund. Så er både imod mundkurv, men vil selv undvære bøde.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#39   5. okt 2010 Problemet er jo næppe hvalpe som fra start skal bære en mundkurv, men tværtimod ældre hunde, som ikke er vant til at bære mundkurv, og som utvivlsomt vil betragte mundkurven som en straf. Og det er som bekendt ikke nemt for en voksen hund at reagere på en straf, som kommer af menneskenes uvidenhed!!

• #40   6. okt 2010 nej det er ikke nemt. Er selv ved at lærer mine det og de er da heller ikke tilfredse. Men man ved jo aldrig hvad der sker med den lov, så man kan ligeså være forberedte på om ens hund ryger på. Og min den ældste er 5 år og hun har lært det nu. Hun følte også at det var en straf.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#41   6. okt 2010 Ja, og giver dig som udgangspunkt ret i at man selvfølgelig skal overholde loven. Min mening om den lov er dog en helt anden diskussion. Men ja, selvfølgelig kan man lære hunden det.

• #42   7. okt 2010 Ja klart man kan i princippet lære en hund hvad som helst - gøres det på den rette måde.

Og så er der naturligvis kæmpe forskel på hvordan en hund ser på ex. at blive født med mundkurv, og så pludselig efter flere års frihed skulle monteres en.

Ja - der bliver gjort meget ud af at en lov er der af en årsag. Og en lov har jo til formål at indjustere problemet -
    MEN det giver jo ikke nogen mening at justere på hunde der ikke fejler noget.
    Og så mener jeg så også det er tæt på kriminelt og et brud på menneskerettighederne af man går ind i folks privatliv, og lægger begrænsninger på dette, bygget på overfladiske kendetegn.

Denne lovgivning er jo ikke baseret på eksempelvis hundes adfærd - hvilket egentligt er årsagen til at der blev/bør handles,
    men derimod er lovgivningen bygget på særtræk og fysiske karakteristika, såsom racenavn og hundens udseende.

Det er jo også langt fra 'listehundene' og deres ejere der oplever konsekvenserne af hundeloven.

Alle der har en robustudseendet hund - har på en eller anden måde mærket eller følt at disse også bliver ramt.

Så det fortæller jo, hvor skævt denne lovgivning er blevet til.

Og derfor kan jeg godt forstå, at man ikke blindt vælger at lægge hele sit og sin hunds liv om -
    når der ikke engang kan fremføres beviser for at disse hunde skulle være en større sikkerhedsrisiko end andre hunde i forkerte menneskers hænder.

• #43   7. okt 2010 line - giver dig helt ret i det du skriver. Jeg har selv 2 rottweiler og jeg får tit grimme kommetar fra folk som mener at mine hunde skal føres i mundkurv da de jo er en dræberhund som folk siger. Og jeg er da bare glad for at min hund ikke er kommet på listen. Ville da have meget svært ved at omlægge mine hundes vaner. Og forstår godt folk som nu har disse hunde som skal have følge loven og som skal omlægge hele deres dagligdag. Jeg ville ihvertfald ikke kunne gøre det. Men som sagt en lov er en lov. Men jeg går ihvertfald ikke ind for den.

Kommentér på:
Pas på panserne...

Annonce