{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

forskel på orijen og acana {{forumTopicSubject}}

Er der nogen med erfaring på hundefoder herinde ??

Vi er rigtig glade for både Acana og Orijen herhjemme, vores hund trives rigtig godt på det og har ingen kløen, skæl og lignende mere efter vi skiftede fra Eukanuba.

Vi har lidt skiftet imellem Acana og Orijen de sidste par måneder, fordi jeg ikke helt kan finde ud af hvad der er bedst. Og så vidt jeg kan forstå så er det, det samme firma der står bag ? Er Acana så deres billig produkt ? Består det af det samme ? er der nogen fordele ved Orijen fx ?
Og er det ok jeg bare giver Saga Orijen Adult fx, eller skal det være en af de andre ?? Acana har nemlig en der hedder large breed.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel på orijen og acana
  • Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 46
    #1   5. okt 2010 Hej Marie.
    Når vi snakker foder som bærer de mærker du nævner, er vi under alle omstændigheder over i et foder, som er kendt for at være et kvalitetesfoder. At der så er forskellige meninger om de enkelte fodertyper er nofet andet. Det du skal koncentrere dig om, er hvad din hund fungerer godt på. Jeg har personlig meget gode erfaringer med ander fodertyper, men er din hund glad for den type foder du giver, og du ikke umiddelbar fornemmer kløe, skæl og andre komplikationer, skal du bare give los med foder:)

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#2   5. okt 2010 Jeg har vist ikke skrevet at det er det samme foder. Kunne ikke drømme om at give min hund den fodertype der her er på tale. Jeg giver hellere lidt ekstra og betaler for sikkerheden for at det foder jeg giver er testet og forsket grundig i. Derfor kan en billig kvalitetsfoder sagtens fungere godt til en hund der ikke har problemer med kløe, dårlig hud, allergi osv.

• #3   5. okt 2010 Nathja - hvilket foder anvender du? Synes det lyder interessant ud fra din seneste kommentar.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#4   6. okt 2010 XL: giver dig ret, jeg snakker om foder som går ind under kategorien kvalitetsfoder. Vil ikke lyde for hård, men generelt giver jeg dig ret.
    Camilla A: Jamen jeg giver min hund en prescription Diet. Det findes i forskellige varianter. Hvis du skriver lidt mere specifikt om din hund, skal jeg anbefale en foder:) Jg er temmelig erfaren på området. Har arbejdet med det foder i en årrække. Jeg giver selv min hund det der hedder j/d.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#5   6. okt 2010 Jeg er IKKE sælger af foder, og tjener derfor kun hundens interesse:)

• #6   6. okt 2010 jeg har netop valgt Acana/Orijen for at undgå unødvendige fyldprodukter.
    Er der en grund til at du Nathja ikke vil give Acana/Orijen ? Er der noget jeg har misforstået her ? Og hvad bruger du selv til din hund ?
    Jeg synes det er et godt foder, og som jeg skrev så er min hund netop skilt sig af med kløe, skæl mv. efter vi skiftede til dette. Og jeg synes heller ikke helt det er i den billige ende smiley

• #7   6. okt 2010 acana og orijen er begge produceret af orijen, Acana er vel lidt mere almendeligt og indholder omkring 60%kød og 40 frugt og grønt. Orijen indeholder mere kød omkring 70% og restene r frugt, grønt, tang, bær osv. De er begge super fodere. Acana virker som den lidt billigere udgave af orijen og sikkert super godt til hunde dom skla have lidt mindre koncentreret foder. Personligt mener jeg orijen er det bedste til langt de fleste hunde. Jeg har prøve både acana og orijen og som sagt jeg er til orijen, Det er virkelig et super super foder, det bedste jeg har stødt ind i!!!

• #8   6. okt 2010 mine hunde får orijen og man kan virkelig se de trives på det, langt mere energi, smuk pels, belægningerne på tænderne er væk og de elsker foderet. Jeg skifter mellem orijens varianter fx baseret på fisk, vildt osv.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#9   6. okt 2010 Som jeg skrev, så giver jeg min hund j/d. Det er dyrt, men det fungerer. Jeg er ikke imod Acana, mine hunde har bare aldrig fungeret godt på det foder. Men hvis din hund er glad og tilfreds med det, synes jeg da ikke du skal skifte. Barf har været perfekt til den ene, hvor en anden type foder er perfekt til en anden, så jeg er udgangspunkt ikke imod nogle typer.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#10   6. okt 2010 Så længe det er under kvalitetsfoder, og det er Acana da:)

Kommentér på:
forskel på orijen og acana

Annonce