{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

Lovprisninger i annoncer?? {{forumTopicSubject}}

Hmmm, nu har jeg jo selv en annonce på markedspladsen (og på nogle andre sider) omkring min avlshan og skriver bl.a. at han har en super sundhedsmæssig afstamning.

Dette gør jeg fordi jeg kan dokumentere det (bl.a. har han et HD-indeks som ligger blandt de bedste 5% i Danmark og hans mor og morfar har lavet 100% HD-frie afkom i Danmark og han far har lavet 97% HD-frie afkom).

Men, så er det jeg falder over en lignende annonce på www.dog-inn.com . Hvor de også skriver "hanhund med stærk sundhedsmæssig afstamning). Når man så tjecker hunden så har den et HD-indeks på 103 (absolut kun gennemsnitligt), der er ingen af den helsøskende der er HD-fotograferet (hvordan ved man så hvad den nedarver?), efter moderen er der fotograferet 3 afkom hvor en har HD (hvor fedt er det?) og faren er en desværre ret benyttet hanhund som kun har en statestik der siger 65% HD-frit afkom (hvilket jo er helt af H til når racens gennemsnit er 81%).

Kan man så tillade sig at skrive "stærk sundhedsmæssig afstamning"??????????

Jeg er i hvert fald irriteret, grænsende til forarget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovprisninger i annoncer??
  • #1   5. maj 2006 Juelsgaard......hvor mange fotograferinger skal man havde lavet for at kunne lave et sådan HD index?

• #2   5. maj 2006 Et HD-indeks bliver lavet på alle racer hvor der årligt bliver fotograferet mere end 50 hunde.

Så snart hunden bliver fotograferet bliver der udregnet et indeks, men indekset er jo meget, meget usikkert hvis ikke der er mange oplysninger i det. Og hvis der ikke er fotograferet søskende, så bliver indekset beregnet på et meget tyndt grundlag og dermed usikkert.

• #3   5. maj 2006 Jeg ville "springe" irriteret helt over, og "nøjes" med at være dybt foraget !

spgørsmålet er: om det er af uvidenhed, eller om folk direkte lyver ? Når de skriver: stærk sundhedsmæssig afstamning !
    Ikke at det egentlig gør nogen større forskel, for dem der vælger hunden som forældredyr til deres afkom !

Jeg taler af erfaring, når man tror som 1. gangs hundekøber, at man har købt en sund hund, nu den har DKK stamtavle !
    Desværre er Agges opdrætter nok den sidste, som er i stand til at se, der er noget helt ravruskende galt ! Ævs.

• #4   5. maj 2006 Hovs !

Jeg taler af erfaring, når man tror som 1. gangs hundekøber TROR (den smuttede lige i farten), at man har købt en sund hund, nu den har DKK stamtavle !

• #5   5. maj 2006 Tak Juelsgaard.......

• #6   5. maj 2006 I dette tilfælde er det jo faktisk sådan at hvis man kun ser på hundens afstamning, så ville den have et HD-indeks på ca. 95 (moren har 110 og faren 80) og dermed har den altså en afstamning som er dårligere en gennemsnittet.

Men fordi den selv har A-hofter (og egenstatus jo også tæller med i indekset) så sniger indekset sig lige over 100.

Men at kalde det for en "stærk sundhedsmæssig afstamning", det synes jeg simpelthen er vildledende og absolut skadeligt for avlen.

• #7   5. maj 2006 Hejsa

og dens forældre har da begge B hofter:-( og mener den ene har 1 på albuerne, det er da ikke noget at avle på.

Øv altså.. Man skal pokkerme være forsigtig.. Og nej, det kan man ikke tillade sig at kalde "stærk sundhedsmæssig afstamning"

Kommentér på:
Lovprisninger i annoncer??

Annonce