740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kennelhoste i Grev/Køge området Kennelhoste i Grev/Køge området

Jeg vli blot informere om, at der florere kennelholste i Greve, Karlslunde, Solrød, Køge området.

Vi havde vores ene hund til dyrlæge igår aftes, han er smittet med Kennelhoste.

Så hvis i bor i området, så hold et ekstra øje med jeres hund...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelhoste i Grev/Køge området
  • #1   7. okt 2010 Hyggeligt. Men har egentlig godt hørt om flere der har det. Endnu er det ikke kommet ned i kredsen ( schæferhundeklubben i Greve )

• #2   7. okt 2010 Vi var slet ikke klar over, at det var voldsomt i området nu. Og jeg havde ingen anelse om, at det var det, han kunne have. Vi troede det var en forkølelse, men ville lige have ham tjekket for en sikkerhedsskyld.

• #3   7. okt 2010 tak for info..

• #4   7. okt 2010 "Herligt".. Først livsfarlig virus og nu kennelhoste.. Gad vide om jeg ikke bare skulle lære Luna at gå på bakken lissom katten *GG*

Spøg til side.. Tak for info :o)

• #5   7. okt 2010 Jeanette- livsfarlig virus???

• #6   7. okt 2010 Der er desv. både Parvo, Hjerteorm og kennelhoste i omløb pt.,
    Parvoèn startede i Jylland omkring i Juni-Juli md og er derfor i fuld flor på Sjælland nu, jeg ved ikke hvordan det går i Jylland nu.
    "Kennelhosten" startede kort tid efter men flere dyller slog det han som alm.forkølelse el Kennelhoste, først da flere ejere brokkede sig over hundene ikke fik det bedre på trods af de havde besøgt flere dyller, blev de tjekket grundigere og mange fik diagnosen Hjerteorm.
    Så hoster jeres hunde så få taget en prøve på hjerteorm for den er rigtig slem i år da sneglene der spreder smitten har haft gode chancer for at overleve sidste vinter, så derfor er der en eksplotion af tilfælde hos"vores" hunde.
    HUSK opdages de=ormene i tide er chancerne for total helbredelse rigtigt gode.

Dette er IKKE skrevet for at male fanden på væggen, men for at få alle til at tænke over om jeres hunde evt. kan fejle andet end det dr.dyr har sagt efter at lige ha set på hunden i 2min.

• #7   7. okt 2010 overleve sidste vinter? vi havde en af de koldeste vinter længeikk?

Der er kennelhoste alle vegne pt det er der vist altid ved denne årstid

• #8   7. okt 2010 Tak for info.

• #9   7. okt 2010 Ja vi havde en virus i omløb her i Køge og omegn i sommers, der døde en del hunde.. Var det 10 eller 14 i Faxe..

Og 2 rottweilere døde hos min dyrlæge.. I Ølby.. Mener det var en art parvo..

• #10   7. okt 2010 Jøsses? Jeg har nu mine vaccineret - men kan da godt blive nervøs alligevel smiley

• #11   7. okt 2010 Det er rigtig som jeannette siger, så havde vi en temmelig ondartet parvo-virus florerende, der var flere også færdigvaccinerede hunde, der blev meget syge, en del uvacinnerede døde.

Også omkring juni - så den kommer bestemt ikke fra jylland.
    Kennel hoste har vi jo altid på den her årstid i mere eller mindre omfang.
    har oplevelesen af det er belvet oftere efter næsesprays vaccinen

• #12   7. okt 2010 jegh hørte om den parvo virus i faxe og spurgte min dyrlæge han sagde at det var blsæt op af rygter og der kun var et par stykker...men ved det ikke

• #13   7. okt 2010 Jeg bor midt i Kbh. og kort tid efter at de 2 tilfælde fra Faxe var blevet nævnt sammen med et enkelt fra Nord-Sjælland da fortalte min dyrlæge mig at hun havde haft flere hunde med Parvo i den forløbne uge, faktisk havde der været et akut tilfælde få timer før jeg ankom med mine.
    Hun fortalte også at hendes kollegaer havde så mange ramte hunde at det var på kanten til en epidemi, "men husk dette blev sagt mens pressen kun kendte/omtalte de tilfælde i Jylland og 3 på sjælland.

Jeg er heller ikke ude på at diskutere om hvor det startede og "slutter" jeg ville bare hjælpe folk ved at advare om det jeg har hørt og læst på f.eks.Netdyrlægernes nyhedsblade hvor der er blevet advaret om Hjerteorm, Parvo, Flåter og Kennelhosten i de sidste 2måneder.

Uanset om vi har haft en hård vinter så er det det fugtige vejr "som det vi har nu" der har givet sygdommene og flåterne optimale betingelser, så ta imod oplysningen eller lad være, det er op til hver især. *Ss*

• #14   8. okt 2010 Det var ikke kun et par stykker.. Der var 2 bare hos min dyrlæge.. De var så ejet af samme person.. Og i Faxe havde de også nogle..

Men det er lige meget (sedlen hænger nu stadig ovre ved min dyrlæge, så jeg ved ikke om det er helt slut endnu)..

Luna er også vaccineret hvert år, men de kan stadig blive ramt (af parvo).. Kennelhoste har hun kun haft en enkelt gang og i mild grad (7-9-13)..

• #15   8. okt 2010 Jeanette, det er nemligt rigtigt, der var mange flere men for een gangs skyld var journalisterne langt bagud for de skrev i aviserne at der havde været nogle tilfælde i Jylland og "kun" 3 på Sjælland = de 2 tilfælde i Faxe og 1 i Nordsjælland.!Det som jn &sn husker *S*

Det er heller ikke mere end små 14dage siden at Tina og Alex`s"mener jeg det var" 2 schæfere fik Parvo, den ene kom ret godt igennem det, men den anden var tæt på at dø, det er så kort tid siden at der være flere der kan huske det.
    Og det skal nok tilføjes at hendes hunde SELF. begge var vaccinerede.

Det samme gælder hjerteormene, der har været flere=mange her på HG hvis hunde fik diagnosen forkølelse og /el. kennelhoste men ingen af dem fik det bedre af antibiotikaen og de opførte sig ikkehelt som hunde med kennelhoste, så efter flere kure der ikke hjalp, viste det sig at det var de "ækle" hjerteorm.

PS. Mine voveser har været lige så heldige som din jeanette, de har også kun haft kennelhoste 1 gang og det var for 5½år siden da de var unghunde "Bank under bordet og 7-9-13" ;o)

• #16   8. okt 2010 Cookie,,,jeg vil ikke diskutere jeg siger bare hvadmin dyrllæge fortalte mig det er altså ikke noget jeg husker...

• #17   8. okt 2010 Jn. jeg beklager at jeg fik skrevet det lidt tvetydigt, *Ss* jeg går ud fra at din dylle så sagde det til dig for nogle mdr. siden "sidst i juni/1st i juli" da der netop kun havde været skrevet meget lidt om tilfældene i Jylland og de 3 på Sjælland.
    For kort tid efter "sidst i Juli" var det klart for enhver dylle at der var Parvosmitte i hele landet, og alle Netdyrlæger advarede om den da.
    Den florere desv.endnu, men tyder heldigvis på at den er på "tilbagetog"banker igen under bordet" min dylle har ihvertfald ikke haft nær så mange smittede hunde inde som for bare en måned siden.

• #18   8. okt 2010 det helt ok...det var midt i juni hvor jeg slev kendte til en der havde msitet og klart selv var nervøs.

der var det nemlig fremme at det var,,så vidt jeg husker 12 der var syge i faxe området og det sagde han så ikke var sandt!!

Kommentér på:
Kennelhoste i Grev/Køge området

Annonce