{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasterations påvirkning
  • #1   8. okt 2010 hold op der er mange der har kigget men ingen svar...
    har I snakket med dyrelægen???

håber I finder ud af det. for han er sgu en dejlig hund... og vi ser jo gerne at han har det rigtig godt..
    I kunne også prøve at snakke med en adfærdspsykolog...
    tit kan man maile med et spørgsmål til dem... måske de har nogle idéer til hvad der kan gøres...
    håber det hjælper når I flytter til Vejle...
    hilsen Børnene

• #2   8. okt 2010 Det kan måske dæmpe det, men det kommer vist an på hvor gammel de er og om de er kønsmodne for at det virker.

• #3   8. okt 2010 Blevet sær, hvordan sær. Er han bange? Det kunne han være efter overfald, og måske det i forvæksler med dominant.
    Ja, kasterering kan have en virkning på adfærd. Det kan forstærke angst, og dæmpe kønsdrift og dominante hahunde.
    I skal srarte med og få ham vuderet af en adfærdsdims. Hvis han er bange skal det trænes væk. Her kan en kasteration forstærke angsten.
    For og vudere hvordan han bliver kunne i kemisk kasterere ham. Den forsvinder igen efter nogle mdr. Så går det ikke som forventet, bliver han hanhund igen. Ved operation er der ingen fortrydelsesret.

• #4   8. okt 2010 jeg synes det lyder på din tråd som om han er blevet nervøs efter et overfald og derfor prøver han at dominere andre hunde? Som "brug hjernen" siger, så er han nok mere angst/nervøs/bange end dominerende, men han er jo nødt til at forsvarer sig på en måde over for andre hunde og det gør han måske ved at virke lidt dominerende?
    Det er svært at vide noget om når man ikke har set hundens adfærd, men jeg vil sige som "brug hjernen", få ham vurderet af en adfærdsdims/hundepsykolog inden i kastrere ham... En kastration virker godt på nogle dominerende hunde, men tror måske kun det vil gøre ondt værre hvis det viser sig han er blevet bange/nervøs efter overfaldet.

• #6   8. okt 2010 Der er også den mulighed at prøve en kemisk kasteration først.
    Så kan man prøve om det har den ønskede virkning på hunden, inden man gør det operativt.

• #7   8. okt 2010 jeg kender lidt til hunden da han er faren til mine drenge..
    han ER bange.. hvis hunden der overfaldt ham kommer ud så er han helt oppe i det røde fælt... det tog MANGE gåture forbi huset før han turde gå helt forbi...

men han er ellers en glad hund... men den der overfaldt ham har sat sine spor og det er vel naturligt

• #8   8. okt 2010 Rikke:
    Det er helt naturligt.. Men hvis det er frygt der er årsagen til hans adfærd så tror jeg heller ikke det vil hjælpe med kastration... Det fjerner jo hans "mandighed" og gør ham kun endnu mere udsat... vores er kastreret og han bliver ikke overfaldet på nogn måde, men det er tydeligt at se at de andre (intakte) hanhunde dominerer ham... De springer simpelthen op på ryggen af ham.... Han lægger sig bare ned og overgiver sig med det samme og så leger de videre, men hvis hunden er bange for den slags "overgreb" så tror jeg virkelig kun det ville gære det meget værre hvis han blev kastreret, netop fordi der så nok ville være endnu flere der hoppede på ham.. Selvom de ikke mener det ondt så er det jo ikke sikkert han ville kunne klare det rent psykisk...

• #9   8. okt 2010 Jeg ved ikke hvad der skal til...
    men håber bestemt de finder en løsning...

har hørt at han kan give angsten videre til de andre hunde... altså i nogen tilfælde...
    har ikke selv prøvet det... men hhar hørt om det

• #10   8. okt 2010 Tja altså tror ikke det ligefrem ligger i generne, men hans adfærd ville jo nemt kunne påvirke andre hunde han er i selskab med, sådan at de også vil blive bange for andre hunde fordi de ser at han er det...

• #11   8. okt 2010 Maria, også det jeg mente... ikke at det ville ligge i generne...

• #12   8. okt 2010 Hehe ok, så er vi enige.. Men ja hunde lærer jo meget af hinanden så tror bestemt godt han kan påvirke andre hunde med sin angst... men jeg synes da bestemt de skal have fat i en adfærdsdims og se hvad hun/han siger til problemet...

• #13   8. okt 2010 det hjalp desværre ikke på min dreng, den eneste vej med ham er træning træning træning og så lige noget træning

så mit bedste forslag er masser af træning smiley

og forresten så pøj pøj da med ham, håber det bliver bedre smiley

• #14   8. okt 2010 Hvis hunden ikke havde hormonbetinget problemadfærd før han blev angrebet, så tror jeg bestemt ikke han har det efter.

Tværtimod puster hunden sig sikkert op netop fordi den er blevet mere usikker - og at kastrere en hund, der er usikker er bestemt ikke nogen god ide.

• #16   8. okt 2010 Ja han er pisse hamrende nervøs/bange over for hunden som har vagt ham skade via et angreb.

Men vi har valgt at beholde en af hans hvalpe, som har hjulpet ham en del, så nervøsiteten er dæmpet. - hvilket jo kun er en god ting.

Men nu er vores lille problem at Basil uden nogen grund fare op og tager fat i en anden hund (som ofte er Buddha). Og det jo ikke sjovt for os eller hundende..

Her igår lå Buddha og Basil og pjattede lidt ved siden af hinanden som så mange gange før. Noget med en pote på pote kamp, og pludselig fare Basil bare op og tager fat i Buddha.

Jeg er klar til at gøre alt for min lille hund, men vi går også med troen om at hvis vi kommer væk herfra, hvor hunden som angreb også bor (lige overfor), så kan det måske gøre sådan at han ikke konstant går med en nervøs tanke.

Vi prøver og tak for gode råd.

• #17   8. okt 2010 åh Pia, håber I finder en løsning...

Kommentér på:
Kasterations påvirkning

Annonce